Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installasjonsprogrammet finner ikke harddiskstasjonen

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter nå med en Fujitsu Siemens AMILO M1437G som skal formaterest. Finner ikke den boot cden som fulgte med. Har da prøvd med vanlig Windows CD som endte i at "Installasjonsprogrammet finner ikke harddiskstasjon" pga SATA..

Jeg har vert i Bios og finner ikke noe som ligner på AHCI mode (native sata/compability mode etc). Har flashet den også uten noen flere valgmuligheter

Har også prøvd ¨å slipstreamet drivern "VIA SATA RAID VT6421" (eneste driveren jeg fant under sata på deres hjemmeside, Kilde; http://ts.fujitsu.com/support/linkapplicat...EN&ID=23464 ) med "nLite" uten at det heller virket

er det noe som jeg har oversett her? har andre noen løsninger å komme med?

er det info som jeg har glemt å legge til så er det bare å spørre.

Takker på forhånd

Endret av bertini
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halloen.

Regner med at du snakker om en Windows XP CD, kan ikke se at du sier hvilken Windows versjon det er snakk om. Men brukte du nLite til å slipstreame installasjons CDen er det nok XP ja.

Jeg brukte selv nLite til å slipstreame en XP CD med RAID drivere og SP2 og det gikk helt fint. Det du må huske på er at du legger til SATA driverne i text mode når du bruker nLite.

Du må ikke velge PnP (Plug and Play) valget for da skjærer det seg. Gjorde den bommerten første gang jeg prøvde å slipstreame XP CDen og XP fant ikke RAID oppsettet eller noen av de andre hard diskene mine.

Når det gjelder BIOS og mulighet til å forandre på SATA mode der, må jeg nok melde pass. Men skulle da tro at det burde være et valg der under Advanced. Eventuelt kan du prøve å trykke Tab før/under POST, du burde da komme inn i RAID meny, men mulig at det ikke vil virke hvis du kun har en hard disk installert.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...