Left Blank Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg satt å leste "andre jobber" forumet, og der var det en kar som sa at 24500,- i mnd som lønn er ganske lite, siden da har man jo "bare 15000" igjen etter vanlig utgifter. Jeg får faktisk 12000,- i måneden og har cirka 4500 igjen etter utgifter, så jeg lurer på hva i huleste som er normalt her blandt yngre folk i Norge? 24500 hadde vært _dritdigg_ og han klager på det? Forresten har jeg prata med masse folk fra USA og Hellas etc, og det er ganske normalt og ha en lønn på rundt 9-12000, i Hellas enda mindre. Lenke til kommentar
runela Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Jeg har 16000kr utbetalt i mnd og min samboer (student) 6500kr i mnd og vi lever greit på det. Har bil, leilighet (7500kr mnd + strøm.), 180000 i lån (avdrag hver måned). Men vi har ingen ting og klage over. ender somregel opp med noen tusen igjen når måneden er over. Så skjønner ikke hva han klager over. Tror desverre mange folk er alt for sløsete med penger og egentlig har dårlig kontoroll over pengene og for store lån. Men ja.. folk i Norge har nok god råd. Men tror ikke gjennomsnits lønna er på over 300000 i året. Endret 12. august 2009 av Zx45 Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Se på luksusfellen, så ser du hvorfor folk med crazy inntekt sliter med pengene... Og ja, folk er vel generelt rike i Norge, det er jo verdens rikeste land Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Vi har det greitt i Norge synes jeg, men jeg mener vi kunne hatt det mye bedre, med tanke på hvor heldig vi er geologisk. Folk i norge betaler veldig mye skatt og betaler skyhøye avgifter så i Norge er vi helt vanlig, men med en gang vi kommer til utlandet er vi rikfolk. Er ikke så lenge jeg var i skottland, der tjener en industriarbeider i 200-280k kr i året,mens den norske industriarbeideren tjener 300-400k kr i året, altså vi tjener litt mer. Men når den skotske arbeideren er ferdig på jobb kan han gå på en cafe og kjøpe seg et måltid + en øl/kaffe/brus til en pris mellom 40-80 kr, mens samme måltidet koster ca 100-120 i norge, uten drikken. Så vi er ikke så veldig rik før vi drar på tur Men så kommer jo selvfølgelig sosiale goder utenom, det vet jeg ikke hvordan de har det i skottland.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå