Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvor stor betydning har kabinettet for cpu temp?

Anbefalte innlegg

Jeg har et kabinett med 8 stk 80mm vifter. Cpu temp er idle 43c og etter 10min med prime95 er det på 67c. Dette er uklokket!! Jeg bruker en Thermalright True kjøler med vifter i push/pull på en I7 920 så temperaturen bør vel være endel lavere?. Nå tenker jeg at jeg skal kjøpe et nytt kabinett og muligens vannkjøling for å senke temperatur. Hvor mye er det å hente på et nytt kabinett med tanke på kjøling. Når jeg måler temp inne i kabinettet mitt ligger det minst ca 5-6c over romtemperatur noen minutter etter boot. Jeg merker også at luften som kommer ut av kabinetter er ganske varm. Jeg tenkte på å kjøpe Corsair sitt nye kabinett eller Lian Li tyr 1000 eller Tyr pc-x2000. Disse kabinettene ser ut til å være godt ventilerte iforhold til mitt. Corsair sin H50 virker også ganske lokkende, men om den er bedre enn True Black med vifter i push/pull er usikkert. Hvilken betydning har kabinettet for cpu temp?.

Endret av fei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det viktigste er at du har et kabinett som har bra "flow".

Hadde et lite møkkakabinett som ble alt for varm. Nå har jeg coolermaster HAF922 og har ikke varmeproblemer lengre.

Så ha lit god plass er lit viktig og.

Jeg har prøvd å få god flow i kabinettet, men det virker ikke som den er god nok med tanke på spesielt cpu temp. Jeg har 4 stk 80mm vifter i bunn og 4 stk litt langt oppe i kabinettet, men virker ikke som det gjør nok. Lufta som kommer ut er ganske varm. Kabinettet mitt er digert, type 64x63x22cm, kan det være så stort at ikke viftene klarer å flytte på lufta?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...