Gå til innhold

Onboard skjermkort + skaffe et nytt?

Tors bror

Anbefalte innlegg

Jeg har et ME21 Shuttle hovedkort med integrert skjermkort. Kortet fungerer greit, men i forbindelse med et og annet spill samt bedre DVD-avspilling tenkte jeg kanskje å kjøpe et nytt.

Hvordan er erfaringene blant vanlige brukere om dette, som de har billig nå?

Abit AGP Siluro Geforce2 MX-400 64MB

- Skjermkort SDRam TV-Out, Retail

De har et enda billigere MX-200 med 32MB men jeg har følelsen av at det andre er å foretrekke siden det bare koster litt mer.

Jeg har sett mange her slenge dritt, men det virker å være folk som er opptatt av å score flest mulig poeng i denne 3D-testen eller hva det er alle snakker om.

Skal jeg ha nytt kort bør det helst være et som passer de fleste spill, det trenger ikke virke med de mest ekstreme 3D-sakene.

Når folk snakker om at Driver er så bra osv, så hadde det jo vært gøy å ha muligheten til å prøve saånne ting innimellom.

Det bør da klare det, det vesle jeg har nå med 2MB minne klarer jo GTA2-eksplosjonene (OK, jeg er ingen spillfanatiker) opå en fin måte, og DVD-en spiller også rimelig bra, bortsett fra at den spiller litt rart når det er mye bevegelse i bildet.

Neste ting jeg lurte på var om det nye kortet vil ta over for det andre, eller kan man veksle frem og tilbake?

Har hørt noe om at disse 3d-kortene ofte har dårlig 2d-ytelse, og 18 av 20 timer foran dataen går jo med til 2d (kontorapplikasjoner, surfing, enklere spill).

Litt rotete, men dere skjønner vel.

For de uinnvidde er det ikke alltid så enkelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv et Abit AGP Siluro Geforce2 MX-400 64MB

og det fungerer utmerket til alle spill jeg har prøvd.

Det scorer ikke all verden i 3dmark, men i praktisk bruk skulle du ikke støte på problemer ennå.

Det vil være litt avhengig av skjermen din da,

med en 19" i oppløsning på 1600x1200 vil nok kortet være i minste laget.

Jeg vil likeså advare deg mot en mx200 da dette kan

ha en svært begrenset minnestrøm.

Lenke til kommentar

Hva med ett litt billig Ati kort?

Bedre 2d i alle fall en med Geforce 2mx kort.

Regner med det er litt viktig for deg med så masse kontorarbeid.

Ati sine kort skal også være gode på dvd avspilling og har kortet tv utgang er denne også blant de beste.

Får ati kort nå for ca 1000 og oppover. Se deg litt rundt med tester og slikt så finner du sikkert noe som passer ditt bruk. Geforce korta er stort sett retta mot spilling mens ati korta har litt tilleggs egenskaper for de som trenger ett kort som er litt mer allround.

Legger du ca 1500 kroner på bordet så får du jo Ati 7500 som er et veldig bra kort både på 2d (windows og word ) og 3d (nyere spill og slikt).

Dette kortet har også mulighet for å ha 2 skjermer på datamaskinen din om du har en gammel skjerm liggande så kan du koble på den :smile:

Kommer snart all in wonder kort på 7500 brikken så da kan du se tv også på datamaskinen din.

Lenke til kommentar

Jeg bruker nå maskinen mest til lyd når det gjelder multimedia, men kun MP3-avspilling og da klarer jeg meg ganske bra med AC97-onboard-lydkortet.

Her må det grubles....ettersom jeg har to hovedgrunner for å gå til anskaffelse av kort som er

a) filmer og B) spill der sistnevnte veier tyngst kan jeg kanskje like godt kjøpe et billig Hollywood-plus MPEG-kort i stedet?

Eller slenge på litt mer kroner og kjøpe et Radeon7500?

Alltid en vanskelig avveining med disse oppdateringene, føles litt waste å gjøre store investeringer på noe du bruker ikke altfor ofte og som i løpet av et par år skal reduseres til maks en filserver i kottet...

[ Denne Melding var redigert av: Tors bror på 2002-01-24 18:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...