dekoras Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hei;) fant plutselig ut at jeg vil lage vaniljeis men alle oppskriftene jeg finner er det vaniljestang i, noe jeg ikke har og ikke gidder å stikke i butikken bare for det, så jeg lurer på om noen vet om en enkel oppskrift hvor jeg kan bytte ut vaniljestang med. f.eks vaniljesukker elns Takk for svar ! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Jeg ville gått for vanlig fløteis og smaksatt med vaniljesukker. edit: Vaniljesukker er ikke stort mer enn melis og vanillin, den vaniljesmaken som finnes i nesten alt som har vaniljesmak. Endret 12. august 2009 av khaffner Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Kanskje det er denne du er ute etter? Ingredienser 4 egg 4 sp. Sukker 1 ts. Vaniljesukker ½ liter fløte Tilberedning Pisk eggedosis av egg og sukker. Pisk fløten til krem og bland i vaniljesukker. Vend eggedosisen i kremen, og fyll den i en form .Sett den tildekket i fryseren. Rør godt i isen med ca. ½ times mellomrom. Ta opp isen ca. 15 minutter før servering. Sett den da i kjøleskapet. Pynt isen med reven sjokolade, jordbær eller annen frukt. (Hetet fra Matoppskrifter.no) Edit: Leifen Endret 12. august 2009 av HalogenpæreUtenLys Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå