1npu7 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Har nylig installert AMDs Catalyst 9.7 i Ubuntu 9.04. Har et skjermkort ATi Radeon HD 4770, og opplever enkelte problemer (antar disse kan relateres til skjermkortet/sjermkortdriveren). - Når jeg starter OpenGL-versjonen av Cairo Dock er denne innesluttet av en svart ramme.(Se vedlagt bilde 1) - Kubefunksjonen i Compiz byr på på problemer når jeg drar et vindu fra et arbeidsområde til et annet hvis jeg har på "ustødige vinduer"-funksjonen. (se vedlagt bilde 2). - Endring av størrelse på et vindu oppleves tregt dersom "standardmodus for størrelsesendring" er satt til "normal" i CCSM. Bilde 1: Bilde 2: EDIT: La til et bilde til. EDIT: Gemte å nevne at kubefunksjonen fungerer dersom jeg ikke har på "ustødige vinduer"-funksjonen. Endret 14. august 2009 av F3X Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Dessverre henger ikke ATi helt med på utviklingen i GNU/Linux-land, så driverne deres er ikke allverden... Nvidia er de soleklart beste på *nix-plattformer.. Vi håper jo at AMD/ATi skal skjerpe seg, men det ser ikke ut til å bli voldsomt mye bedre med det første, dessverre Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Angående Cairo-dock. Det er ikke mulig at det er et spesielt tema som er slik? Hadde det vært en grafikkfeil tviler jeg på at boksen rundt hadde hatt gjenspeil, opacity osv. Prøv å velge et annet tema du. "Høyreklikk -> Cairo Dock -> Manage themes" Lenke til kommentar
1npu7 Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Den du ser kjører på bildet er AWN. Btw, det er kun OpenGL-versjonen av Cairo Dock som ikke fungerer som den skal, no OpenGL-versjonen derimot, fungerer bra. Endret 13. august 2009 av F3X Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hmm, fungerer driveren som den skal da? Post output av de 20 (ca) første linjene av "glxinfo" Lenke til kommentar
1npu7 Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 (endret) Første tjue linjene av outputen fra kommandoen glxinfo: name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: ATI server glx version string: 1.4 server glx extensions: GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_OML_swap_method, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_visual_select_group client glx vendor string: ATI client glx version string: 1.4 client glx extensions: GLX_ARB_create_context, GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_MESA_allocate_memory, GLX_MESA_swap_control, GLX_MESA_swap_frame_usage, GLX_NV_swap_group, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGI_swap_control, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_swap_group, GLX_SGIX_visual_select_group, Btw, kubefunksjonen fungerer bra hvis jeg har 3 eller flere arbeidsområder. Endret 14. august 2009 av F3X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå