khvm Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Heisann. Bor midt i byen, og har lenge tenkt å gå til innkjøp av en scooter (50 cc). Denne gangen ønsker jeg å prøve meg på en Vespa scooter, da jeg liker designet veldig godt. Jeg har forstått det sik at de nye Vespaene leveres utelukkende med automatgir, noe som er litt trist, da manuell gir er noe av karakteristikken til Vespa scooterene. Fortrinnsvis tenkte jeg på å kjøpe en eldre modell pga nettopp dette, men jeg ser nå at det kanskje vil være mer gunstig med tanke på det tekniske å gå for en ny èn i steden. Ønsker ikke at det skal dukke opp diverse problemer underveis, noe som de gamle modellene jo kan by på. Da har jeg et par spørsmål, som jeg håper jeg kan få svar på: -Hva er forskjellen på LX 50 4-takter og 2-takter? Går 4-takteren så mye bedre? -Hva er forskjellen på LX 50 og LX 50 FL? -Hvordan bør jeg forsikre denne scooteren? Går den ikke gjennom innboforsikringen? -Noen som vet hvor jeg kan titte etter brukte scootere, alternativt til Finn.no? Har dere andre råd eller innspill å komme med, så del de gjerne! TAKK! Edit: Ser nå at det finnes en LXV 50 -modell i tillegg. Denne ser jo mye tøffere ut enn de overnevnte. Men jeg ser også at det ikke er mange forhandlere som selger denne? Endret 12. august 2009 av khvm Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) 2-takteren går best, IKKE 4-takteren. vespa er jo en kvalitetscooter. syns dem er pene i svart, med lyst skinn sete og mye chrome hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kasko om jeg kjøpte helt ny. valgte selv kasko når jeg kjøpte helt ny moped sist uke. gjensidige skal visst somregel være billigest på moped forsikring. Endret 12. august 2009 av Markelure Lenke til kommentar
khvm Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 takk for svar, Markelure! Lenke til kommentar
WackenSS Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Heisann. Bor midt i byen, og har lenge tenkt å gå til innkjøp av en scooter (50 cc). Denne gangen ønsker jeg å prøve meg på en Vespa scooter, da jeg liker designet veldig godt. Jeg har forstått det sik at de nye Vespaene leveres utelukkende med automatgir, noe som er litt trist, da manuell gir er noe av karakteristikken til Vespa scooterene. Fortrinnsvis tenkte jeg på å kjøpe en eldre modell pga nettopp dette, men jeg ser nå at det kanskje vil være mer gunstig med tanke på det tekniske å gå for en ny èn i steden. Ønsker ikke at det skal dukke opp diverse problemer underveis, noe som de gamle modellene jo kan by på. Da har jeg et par spørsmål, som jeg håper jeg kan få svar på: -Hva er forskjellen på LX 50 4-takter og 2-takter? Går 4-takteren så mye bedre? -Hva er forskjellen på LX 50 og LX 50 FL? -Hvordan bør jeg forsikre denne scooteren? Går den ikke gjennom innboforsikringen? -Noen som vet hvor jeg kan titte etter brukte scootere, alternativt til Finn.no? Har dere andre råd eller innspill å komme med, så del de gjerne! TAKK! Edit: Ser nå at det finnes en LXV 50 -modell i tillegg. Denne ser jo mye tøffere ut enn de overnevnte. Men jeg ser også at det ikke er mange forhandlere som selger denne? Det er lenge siden 50 kubikk hadde manuelt gir, så det blir fort en eldre sykkel. Det står en rød 50s hos Ulviken Motorverksted i Tønsberg - 2 takt er vesentlig sterkere i bakker, og har også noe mer stabil toppfart. - LX50 FL = Face Lift. Kun småforskjeller som noen ekstra lakkerte detaljer rundtom. - Kjøretøy som er registrert er ikke dekket av innbo. - Stor jobb, men sjekk ut importøren og finn din forhandler og begynn på ringerunden... Vespa kommer med en ny 4-takter snart, har ikke prøvekjørt enda. Men den skal være vesentlig kvikkere. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Heisann. Bor midt i byen, og har lenge tenkt å gå til innkjøp av en scooter (50 cc). Denne gangen ønsker jeg å prøve meg på en Vespa scooter, da jeg liker designet veldig godt. Jeg har forstått det sik at de nye Vespaene leveres utelukkende med automatgir, noe som er litt trist, da manuell gir er noe av karakteristikken til Vespa scooterene. Fortrinnsvis tenkte jeg på å kjøpe en eldre modell pga nettopp dette, men jeg ser nå at det kanskje vil være mer gunstig med tanke på det tekniske å gå for en ny èn i steden. Ønsker ikke at det skal dukke opp diverse problemer underveis, noe som de gamle modellene jo kan by på. Da har jeg et par spørsmål, som jeg håper jeg kan få svar på: -Hva er forskjellen på LX 50 4-takter og 2-takter? Går 4-takteren så mye bedre? -Hva er forskjellen på LX 50 og LX 50 FL? -Hvordan bør jeg forsikre denne scooteren? Går den ikke gjennom innboforsikringen? -Noen som vet hvor jeg kan titte etter brukte scootere, alternativt til Finn.no? Har dere andre råd eller innspill å komme med, så del de gjerne! TAKK! Edit: Ser nå at det finnes en LXV 50 -modell i tillegg. Denne ser jo mye tøffere ut enn de overnevnte. Men jeg ser også at det ikke er mange forhandlere som selger denne? Det er lenge siden 50 kubikk hadde manuelt gir, så det blir fort en eldre sykkel. Det står en rød 50s hos Ulviken Motorverksted i Tønsberg - 2 takt er vesentlig sterkere i bakker, og har også noe mer stabil toppfart. - LX50 FL = Face Lift. Kun småforskjeller som noen ekstra lakkerte detaljer rundtom. - Kjøretøy som er registrert er ikke dekket av innbo. - Stor jobb, men sjekk ut importøren og finn din forhandler og begynn på ringerunden... Vespa kommer med en ny 4-takter snart, har ikke prøvekjørt enda. Men den skal være vesentlig kvikkere. merkelig at jeg kjøpte kliss ny GIR moped på 50 kubikk får noen 2-3 uker siden. Lenke til kommentar
WackenSS Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Mente bestemt at det var snakk om en Vespa scooter her... Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 siden du sa en 50 kubikker. om det var vespa du snakket om skulle du skreve at det er lenge siden vespa har hatt manuell gir osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå