Kurt P Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Heisann, har så og si ingen peil på høytalere eller forsterkere på det generelle basis. Men er ihvertfall ute etter en høytaler hvor jeg kan koble meg så og si rett inn med gitaren min. Såkalt plug and play. Trenger jeg en egen forsterker? Er det kanskje integrert? Hvor mye må jeg minimum gi for noe brukbart (dette er til hjemmebruk) Kan også vurdere brukt hvis noen skal segle noe utstyr. Gitaren jeg spiller på er en Cort Earth100F NAT (Stålstrenger) Mvh Preben Endret 12. august 2009 av Kurt P Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Det finnes forsterkere til akustiske gitarer. Du vil få bedre resultat med det enn en forsterker som er beregnet på elektrisk gitar. Gå i butikken og spør. Hvis jeg ikke husker feil, koster gjerne disse akustiske gitarforsterkerne litt penger. En annen løsning som er fleksibel og gir god lyd på kasse, er å kjøpe deg en aktiv PA- kasse, og en liten mikser. Da kan du koble til en mikrofon etter hvert, hvis det er ønskelig. Miksere finnes med innebygd effektprosessor for en relativt rimelig penge etterhvert. Jeg vil også tro at en Roland cube vil fungere, selv om det er en forsterker beregnet på el- gitar. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Elgitar forsterkere er lite egnet til akustiske instrumenter. Disse forsterkerne egner seg stort sett kun til elgitar og munnspill. Det beste er forsterker beregnet på akustiske instrument, som gitar. Om ikke kan du bruke bassgitar forsterker, det fungerer mye bedre enn en elgitar forsterker. Aktive PA høyttalere fungerer bra. Men du trenger en preamp/DI-boks mellom for å kompensere det svake signalet. Cort Earth-100F har bare passiv mikrofon. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Takk for svar, har dere noen nettsider/butikker å anbefale og kjøpe det jeg trenger her? Er like så intressert i brukt. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Nå skal ikke jeg være frekk, men har du kjennskap til Google? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå