Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Federico Macheda er en spiller som blir knallgod etter 3-4 sesonger! har over 40 mål de siste 3 sesongene for meg, og har nå 50 mål på 52(5) kamper.. er i april, så kan komme noen flere..

årstall: 2018

Endret av Magg_Jernet
Lenke til kommentar

Må si meg fornøyd med årets sesong i Tippeligaen, med tanke på at jeg rykka opp for 2 sesonger siden og sist sesong så kjempa jeg om å ikke rykke ned.

2. plass i Tippeligaen

post-196165-1277799115,5345_thumb.png

Vinner av Cupen

post-196165-1277799151,4223_thumb.png

Min toppscorer, gjort en meget bra jobb denne sesongen

post-196165-1277799173,727_thumb.png

Lenke til kommentar

Har for tiden et game med Levanger FK. Starta i 2.div, og er nå oppe i Tippeligaen. Har hatt en jevn og bra progresjon hele veien, men styrets ambisjoner irriterer rævva av meg! Første sesongen i TL var den laveste forventningen at jeg havnet på øvre halvdel av tabellen! Totalt urealistisk! Når jeg mot all fornuft gulla som bare det og endte på en fjerdeplass (samt vant cup'en) tenker jeg at, ok - nå kan vi ligge midt på tabellen et par sesonger før vi tar steget videre - men neida! Andre sesong i TL er forventningene: Minst seier i tippeligaen, minst seier i cupen, og minst seier i supercupen. Bitch please!

Har spillt dette spillet såpass mye at jeg vet når jeg bør kjenne min egen besøkelsestid nå. En dårlig periode, fire-fem tap på rad, eller en dårlig start på neste sesong nå så er det bye bye. Og det etter at jeg har bygd opp klubben til en økonomisk gullgruve (11 000 seter på stadion, videresalgsklausuler som genererer milloner av norske kroner per måned), en fotballstormakt(etter norsk målestokk)(gruppespill i euro league pga cupseieren) samt tatt klubben fra 2.div til TL og avslått tilbud fra en rekke store klubber, så gir de meg dette?

Noen ganger har jeg bare lyst til å slette hele greia. Men det kommer jeg jo aldri til å gjøre..

Om jeg får sparken skal jeg ta over et nytt andredivisjonslag, kun for å ødelegge hegemoniet jeg nå er i ferd med å bygge med LFK.

Alt dette fordi styret har urealistiske ambisjoner.

Endret av JR Ewing
Lenke til kommentar

Hvilken formasjon kjører du? Jeg lekker stort sett som en sil, og vinner kamper bare fordi jeg scorer flere mål enn motstanderen (ettersom jeg alltid slipper inn).

Har fått meg en solid keeper, og har greie/gode stoppere, men det detter stort sett alltid et mål i mot.

Lenke til kommentar

Palace, men jeg har ingen fra opprinnelig lag på laget. Eller, Scannel er fortsatt brukanes i PL, og blir brukt en gang i blant.

Kjører typisk 4-2-3-1 eller 4-2-2-2 hvor en midtbanespiller er defensiv med "forsvarende" rolle. Har også kjørt med anker på midten i en 4-1-2-1-2 (diamant) og 4-1-1-2-2 (med vinger).

Har nå kjøpt Vaart og Gourcuff, samt Veratti, så jeg må nesten ha minst en sentral offensiv midtbanespiller. Bruker ofte Veratti som sentral midtbanespiller, mens Smith (Alan) er defensiv midtbanespiller.

Lenke til kommentar

Hvis du sliter med at du slipper inn mykje mål bør du kanskje prøve å endre på presset, taklinger og markering. F.eks. "Rygg mer unna", "Normal", og "Sonemarkering". Evt. "Hard" på taklinger, men det må du prøve deg frem til. Du kan også prøve å spele med ein strengere filosofi slik at det defensive blir meir organisert.

Lenke til kommentar

Har streng eller svært streng på filosofien. Spillerne får jo også "frihet" på mannsmarkeringen. Synes forøvrig det kommer fryktelig dårlig frem hva "Streng" og "Offensiv" sakene egentlig gjør med laget. Jeg mener at det stilles inn når man gjør det per mann, og at en generell for hele laget er unødvendig (gitt at man ikke har standard på hele laget).

Lenke til kommentar

Streng filosofi betyr at laget skal følge taktikken med minimun kreativ frihet. Offensiv betyr at laget skal angripe, det betyr høgt tempo, bredde i laget og at forsvarslinjen står høgt. Du kan prøve å sette dette manuelt. Altså lavt tempo, smal bredde og dypt forsvar. Foreslår også at du bytter til sonemarkering siden mannsmarkering ikke skaper samme balanse i laget som sonemarkering gjør.

Lenke til kommentar

Men man kan også stille inn per mann at spisser og vinger har stor kreativ frihet, mens keeper og midtstoppere har null frihet. Hva man da skal med "streng" osv skjønner jeg ikke.

Spiller stort sett med høyt forsvar. Har raske midtstoppere og slipper lite inn på kontringer. Med lavt forsvar kommer motstanderen til alt for mange skudd.

Lenke til kommentar

har begynt med 4-2-4 (likt som dj), funket i 20 kamper (20 seiere, forrige rekkord var 10 elns).

Så går det plutselig heeelt rævva, har fått uavgjort mot west-ham og burnley nå to seneste+ at jeg røyk 3-0 mot chelsea i cupen :S

Edit: United, sessong 3

Endret av -silenz-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...