Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010

Anbefalte innlegg

Noen som har lyst til å anbefale et lag å starte med? Helst et i 1-2 divisjon slik at jeg kan bygge opp ryktet mitt som manager. Vil helst ikke spille i en helt ukjent liga.

Crystal Palace!

De starter med -9 poeng og ingen penger i League 1. Jeg ble kjøpt opp 2. eller 3. sesong av en rik fyr som pumper inn penger. Ble litt artigere når jeg plutselig kunne kjøpe spillere... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Palace må du nesten spille en gang ut første transfervindu, skrive ned hva du fikk for vrakgodset, slik at du kan selge dem unna raskt når du starter. Skal du hente inn forsterkninger (noe du bør), må du kaste ut mye gammelt pakk...

Lenke til kommentar

Her er mine fem lag "of choice" fra andredivisjoner i "de fem store". Normalt legger jeg vekt på disse fem tingene når jeg velger hvilken klubb jeg vil starte saven min med; treningsfasiliteter, ungdomsfasiliteter, forventning første sesong, stadionkapasitet og verdi/gjeld. Jeg tar aldri over klubber som forventes å rykke rett opp. Normalt rykker jeg opp, men jeg bruker å gjøre en del endringer (ofte så og si hele støtteapparatet) så ofte tar det minst to sesonger å rykke opp.

ENG | Derby County (2) - Top/Excellent - 15th - 33010 - £21M (£15M).

FRA | En Avant de Guingammp (2) - Average/Excellent - 11th - 18100 - £10.25M.

ITA | Cesena (2) - Good/Excellent - 18th - 27000 - £6M (£4.2M).

ESP | Real Murcia C.F., S.A.D (2) - Average/Excellent - 12th - 33045 - £16.5M.

GER | TSV 1860 München (2) - Good/Excellent - 10th - 69901 - £19.5M (£12.25M)

Lenke til kommentar

Valget falt på Crystal Palace ettersom at det virker som et spennende lag.

Takk for tipsene Sovehest. :)

Du trenger uansett en forsvarer, og De Leat fra United er grei skuring om du vil låne en gratis ut sesongen. Må gjøres tidlig..

Ser jeg også lånte Gibson. Hentet inn Andre Hansen og en høyreback som het Lauren gratis også. Du får ikke hentet noen før du har kuttet kraftig ned på lønnsutgiftene. Jeg ga bort spillere som Alan Lee og Lawrence, mens jeg solgte Derry og McCarthy for hhv 2.2 og 6M (og vips, et lite transerbudsjett!).

Lenke til kommentar

Ser at jeg har 170K minus i lønnsutgifter. Forventer å ligge midt på tabellen. Har en liten stall, trenger å selge mange spillere, noe som jeg holder på med nå.

Sovehest, du nevnte at du solgte Alan Lee, kanskje den beste spissen i stallen, hvem henta du inn for å erstatte han? Og hvilken formasjon brukte du?

Liker ikke helt å spille i de lavere engelske ligaene, ettersom at de har 24 lag. En sesong tar rimelig lang tid da, så jeg må kanskje revurdere valget av lag. Jeg skal sjekke ut de lagene du skrev ned PSV. Takk. ;)

Lenke til kommentar

Funker forøvrig bra med "kort" om du har en god spiller, Van der Vaart eller han gode franske jeg ikke kommer på akkurat nå, som kostet meg +200M til å være kort alternativ, mens den andre av dem holder igjen utenfor feltet..

Lenke til kommentar

En corner taktikk som har funket bra for meg er en type Odd Grenland taktikk. En sterk hodespiller som stusser på fremste, to sterke spillere til å utfordre keeper og en som står på bakerste og putter. Så slår du på fem meteren. Funker fjell! Og det uten "cheat". Taktikk som faktisk funker IRL og.

Lenke til kommentar

trenger et par nye spillere til unitedlaget mitt.

ving (første prio), rundt 25 år ville vært fint, helst høyre/venste.

spiss, gjerne ung

Budsjett er på 550 mill :)

Ibrahim Affelay BØR hentes.

Romelu Lukaku er god.

Marco Verratti er god.

Jonjo Shelvey er god.

Ruben Yttergaard Jenssen er god.

Lenke til kommentar

Ibrahim Affelay BØR hentes.

Romelu Lukaku er god.

Marco Verratti er god.

Jonjo Shelvey er god.

Ruben Yttergaard Jenssen er god.

Hverken Verrati, Shelvey eller Yttergaard Jenssen er vel vinger? ;)

Jeg har stor suksess med Eden Hazard, Yoann Gourcoff og Sofiane Feghouli som vinger/innsideangriper som rolle. Alle tre er gode til å trekke inn i banen fra vide posisjoner og enten legge målgivende eller score selv fra hjørnet av 16-meteren.

Lenke til kommentar

affelay og hazzard var gode, men har egentlig tenkt på enda mer verdensklasse når jeg har så mye penger x)

speider på cadozo vukivic nå.

må ut med 250 mill for lukaku, så får se om jeg finner noe annet :)

Lenke til kommentar

affelay og hazzard var gode, men har egentlig tenkt på enda mer verdensklasse når jeg har så mye penger x)

speider på cadozo vukivic nå.

må ut med 250 mill for lukaku, så får se om jeg finner noe annet :)

Du aner ikke hvor lenge Hazzard og Affelay er god du! På Romalaget mitt så er han 34 nå, og spiller få kamper, men sesongen før den jeg er i nå ble han min toppscorer, og Hazzard hadde haugevis med assist for Genoa! To kvalitetsspillere som bør hentes!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...