Junior91 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg har prøvd å spille det på en mini pc (asus eee 1000H), men det funker ikke. Har prøvd ganske mange forskjellige måter for å få det til å virke, men ingen har desverre fungert for meg. Problemet er forresten at spillet kjører i bakgrunnen, men det kommer ikke opp et vindu. Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Deilig deilig! Flyter på en seiersbølge med Nottingham Forest nå! (har begynt på nytt igjen ) Ligger på 1 (!) i championship og håper jeg klarer opprykk selv om jeg bare har spilt 15 kamper. Hentet og Arnar Førsund på free transfer. Han har vert på rundens lag 3 runder på rad nå! Storspiller for meg, tross at han er/var bare en backup. Endret 22. mai 2010 av zlazor Lenke til kommentar
Peritass Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 virker som det skjerm oppløsningen ds som gjør det vanskelig å spille på en mini pc! Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Deilig deilig! Flyter på en seiersbølge med Nottingham Forest nå! (har begynt på nytt igjen ) Ligger på 1 (!) i championship og håper jeg klarer opprykk selv om jeg bare har spilt 15 kamper. Har du merket noe spesielt i forhold til dette med seiersbølger. Jeg blir (nok en gang) irritert på hvordan spillet oppfører seg mot meg. Jeg begynte helt nede i divisjonene i England med Thurrock. Dette laget har svakt spillermateriell og litt andre problemer. Jeg kjøpte mange nye spillere (15 i tallet, faktisk), og forberedte meg på at de ville bruke lang tid å bli samspilte. Men, kvalitetsmessig førte disse spillerne til at jeg hadde fordel på alt av egenskaper i forhold til motstanderlag. Det var først når jeg spilte mot yeovil (L1-klubb) i Cupen at de hadde fordeler. De hadde bedre målbevissthet og høyde enn meg. Så spillermateriellet var solid. Jeg spilte en 6-7 vennskapskamper før sesongen starter. Disse gikk sånn litt forskjellig. Noen gikk godt, noen gikk middels og noen gikk dårlig. At det går dårlig i vennskapskampene har jeg etterhvert begynt å se på som positivt, for som oftest, når sesongen starter, pleier det å gå bra, da. Og bra gikk det. Keeperen min holdt på å tulle i første kampen, men 4-5-1 taktikken jeg holdt meg til fungerte svært godt. Jeg hadde vel spilt 12 kamper, og vunnet 10 av dem. Også mot antatt sterkere lag. Jeg vant ikke kampene med mer enn 1, 2 eller 3 mål, men de ble da vunnet. Keeper og forsvar storspilte, og resten av laget satt godt. De var samspilte, og sammen rundspilte de de fleste. Pasningen hadde mål og mening og alt var bare luxus. Plutselig begynner laget å tape. 2 og 3 mål i mot. Keeperen som tidligere hadde vært så solid, klovnet rundt i 16-meteren, forsvarerne rotet og noen må ha sneket seg inn om natten og amputerte skuddfoten og erstattet det med et trebein på samtlige av mine offensive spillere formen. Ingen mål gikk inn, men moralen var fremdeles god til super. Etter å ha tapt 3-4 kamper legger jeg om til en helt vanlig 4-4-2 taktikk. Plutselig begynner spillerne å virke igjen. Til en viss grad. Keeperen er ikke like patent lengre, men det blir da i det minste scoret mål. Jeg er heller ikke like stabil som når jeg kjørte 4-5-1, kampene er ujevne. Enten scorer jeg ikke, eller så scorer jeg 3-4 mål. Men jeg slipper gjerne inn en 2-3 mål også. Det som irriterer meg er at jeg må bytte taktikk etter en stund for det at alle andre lag, selv om de har dårligere materiell enn meg, og mine spillere blir stadig mer samspilte, plutselig knuser meg. Ville det ikke vært naturlig at når en tidligere har vunnet kamper uten noe spesielt med stress ikke plutselig begynner å tape vilt og hemningsløst? Jeg regner med at 4-4-2-taktikken kanskje holder vann i en måned til før den går i do, og da må jeg sikkert lage en tredje taktikk. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Altså, ikke for å være elitist eller noe slikt, men vet du noe som helst om leding av lag i virkeligheten? Spiller du 4-5-1 hver eneste kamp så er det naturligvis lett å lese deg. Og da kommer selvfølgelig de fleste motstanderne til å legge om til en taktikk som kontrer denne. Jeg bytter taktikk nesten hver eneste kamp i FM, og jeg legger ofte om rett etter kamper har begynt for å best matche motstanderen sin taktikk om jeg føler de har truffet med sin taktikk. Jeg har en taktikk (4-2-3-1) som jeg bruker omtrent 40% av tiden, og det er da den mest brukte. Resten sjonglerer jeg mellom (3-3-3-1 for eksempel mot bunnlag) avhengig av a) hvordan jeg føler meg og b) hvilke tips jeg får fra assistentmanageren/den speidern som er satt til å speide på motstanderlaget. Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Som PSV sier. viktig med taktisk variasjon. Lurer på en ting. Vist du gir en spiller intensjoner før en viktig kamp så han kan spille selv om han er skadet. Hvordan form er han i da? Lenke til kommentar
PSV Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Intensjoner er vel så, injeksjoner som jeg regner med at du mener gjør ham ikke dårligere fra hva jeg erfarer, men det både gjør han mer skadeutsatt (ved flere tilfeller) og det tar lengre tid for ham å komme tilbake fra skaden han har pådratt seg. Jeg prøver helst å unngå injeksjoner da det er uheldig. Eneste gangen jeg har brukt det var når beste spissen min ikke rakk Champions League-finalen. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Altså, ikke for å være elitist eller noe slikt, men vet du noe som helst om leding av lag i virkeligheten? Spiller du 4-5-1 hver eneste kamp så er det naturligvis lett å lese deg. Og da kommer selvfølgelig de fleste motstanderne til å legge om til en taktikk som kontrer denne. Jeg bytter taktikk nesten hver eneste kamp i FM, og jeg legger ofte om rett etter kamper har begynt for å best matche motstanderen sin taktikk om jeg føler de har truffet med sin taktikk. Jeg skal vel ikke skryte over å ha ledet mange fotball-lag i virkeligheten. Og ja, jeg er fullstendig klar over at det kan bli lett å lese laget om man spiller samme taktikken hele veien, hadde det ikke vært for at spillermateriellet mitt var fullstendig overlegent. Samme taktikk hele veien fungerte godt for Nils-Arne Eggen og Drillo, det fungerte godt for Nederland på 70-tallet. Nå skal jeg ikke påstå at spillermateriellet jeg råder over like godt som det i de nevnte lagene, men det er fremdeles et par hoder over resten av tjafset man finner nederst i divisjonene. Jeg støtter meg en del til assistenttrenerens vurderinger, og det virker som om uansett hvilken taktikk jeg har, påstår han at motstanderlaget spiller godt mot nettopp denne taktikken. Så er kanskje ikke assistenttreneren like bra som de man ser lengre opp i divisjonene, men av og til må han jo ha rett. Jeg har også blitt opplært i at det er lurt at spillerne kan forholde seg til en taktikk. Det står jo til og med i hjelpetipsene som dukker opp i spillet at "tips: ikke skift taktikk så ofte. Spillerne kan da bli forvirret". Lenke til kommentar
Iceman #10 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Intensjoner er vel så, injeksjoner som jeg regner med at du mener gjør ham ikke dårligere fra hva jeg erfarer, men det både gjør han mer skadeutsatt (ved flere tilfeller) og det tar lengre tid for ham å komme tilbake fra skaden han har pådratt seg. Jeg prøver helst å unngå injeksjoner da det er uheldig. Eneste gangen jeg har brukt det var når beste spissen min ikke rakk Champions League-finalen. vet ikke hvor intensjoner kom ifra :!: mente såklart injeksjoner. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Chelsea vant i år, med stort sett 433 hele veien. Barcelona varierer ikke så ofte. United spillte i årevis med 442.. Just saying Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Å skifte taktikk ofte er å skyte seg selv i leggen. Da blir ofte spillerne utilpass med mye utskiftninger og usikre i rollene i laget. Selv kjører jeg samme taktikk hele tiden, skifter om jeg kjøper nye spillere, og så tweaker jeg mye i løpet av sesongen. Dette kan jeg dog gjøre fordi jeg stiller inn taktikken min 100% selv, og bruker ikke noe av disse forinnstilte pissrollene FM har lagd. Lenke til kommentar
fnats Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Trenger tips til spillerkjøp. Spiller med Lyn, er i 2011, er i Tippeligaen og har mer eller mindre 0 kr å rutte meg med. Trenger altså tips til free transfers. Jeg trenger først og fremst en ny spiss, en midtstopper og to vinger. Setter stor pris på tips. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Trenger tips til spillerkjøp. Spiller med Lyn, er i 2011, er i Tippeligaen og har mer eller mindre 0 kr å rutte meg med. Trenger altså tips til free transfers. Jeg trenger først og fremst en ny spiss, en midtstopper og to vinger. Setter stor pris på tips. Martin Overvik holder Tippeligaen lett! Jeg tok seriegull med Alta med Overvik og Engedal som midtstoppere Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Trenger tips til spillerkjøp. Spiller med Lyn, er i 2011, er i Tippeligaen og har mer eller mindre 0 kr å rutte meg med. Trenger altså tips til free transfers. Jeg trenger først og fremst en ny spiss, en midtstopper og to vinger. Setter stor pris på tips. Ronaldo Capixaba Spiss, han er på free transfers i starten, men sjekk han ut midtstopper: Abubakari Yakubu, Lenke til kommentar
fnats Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Har Overvik som høyrebeck, et klart førstevalg. Engedal spiller derimot for Sandefjord, og har ikke råd til å hente han. Men har du flere tips så tar jeg gjerne i mot dem. Edit: skrivefeil Endret 26. mai 2010 av fnats Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Har Overvik som høyrebeck, et klart førstevalg. Engedal spiller derimot for Sandrefjord, og har ikke råd til å hente han. Men har du flere tips så tar jeg gjerne i mot dem. Hent inn Sindre Welo, og flytt Overvik inn i midten. Lenke til kommentar
fnats Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Ronaldo Capixaba fant jeg ikke. Abubakari Yakubu kostet 8,7 mill. Edit: Fant heller ikke Sindre Welo Endret 26. mai 2010 av fnats Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Francois Zoko 15 på hurtighet, 14 på headinger, avlutninger bare på 11. Jailson Endret 26. mai 2010 av PrettyBoy Lenke til kommentar
fnats Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Takk for tipsene folkens. Skal sjekke dem ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå