Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom på 8. plass i min første sesong, noe som er ekstremt bra i forhold til forventningene. Men nå har jeg tapt to "enkle" kamper, noe som får meg til å tro at jeg havner langt under 8. plass denne sesongen. Husk at det er kun 15 lag i RPL, hvorav de to nederste forsvinner til 1. divisjon. Jeg lovet styret en "top table finish", og satset egentlig på å komme på 6. plass, noe som gir Europa League-kvalikk.

Om jeg ikke får Europa League til neste sesong, kommer jeg til å si opp jobben selv. Uten europapenger kommer jeg til å forbli en fattig klubb uten ambisjoner og talent, og jeg har ikke tålmodigheten til å gidde å spille i 5 sesonger før ting begynner å se lyst ut.

Lenke til kommentar

Dette spillet forunderer meg bare mer og mer. Sesongens siste kamp skulle visst avgjøre skjebnen min som Chelmsford City-manager da jeg i teorien kunne rykket ned (3p. fra nedrykk og 16 plussmål foran laget som evt. skulle gått fordi meg). Tilliten på styreromsfanen sier at jeg sitter "urokkelig", men media vil ha det annerledes. Og det var ikke The Sun engang!!

Lenke til kommentar

Og nå solgte samme styret min 19 år gamle spådd til å bli 4 stjerners keeper for usle £475K fordi tilbudet var for godt til å si nei til. Mon tro om kontrakttilbudene fra andre klubber begynner å bli for gode til å si nei til?

Lenke til kommentar

Er det noe jeg hater så er det det.

Et triks:

For at klubber ikke skal by noe på spillerne dine er det lurt å sette en jævla høy transferstatus på han. Hver gang jeg har et talent så setter jeg den på type 400-900M ++ slik at de ikke byr. På den måten slapp jeg å miste mange spillere med Birmingham.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat karret meg til en 7. plass i ligainnspurten etter å ha ligget på 9 - 12 store deler av sesongen, deilig med Europaspill :) .

post-99953-1273007444,052_thumb.jpg

Kan takke denne karen for mye av æren, scoret mye siste halvdel av sesongen. Han havnet til slutt på 19 mål, 5. plass på toppscorerlista i Premier League.

post-99953-1273007461,0502_thumb.jpg

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Fy faaaaaaaaaaaaaaan.

Taper 1-0 mot vif siste kampen pga. at Moa skyter fra ni hundre tusen meter (aka rett utenfor 16) og så klarer jeg pokker ikke score.

Molde vinner serien med 62 poeng, Brann tar andreplass (med tap siste) med 61 poeng, og mitt flotte rbk-lags tap fører til 60 poeng (hadde tatt 2. plassen med uavgjort)

Puker hvis jeg taper cupen mot TIL også =(

Lenke til kommentar

Savner lange spillesesjoner med FM nå. Har kjøpt FM 2010 og innstallert det, men har aldri kommet ordentlig i gang med noe som helst. Tror jeg har totalt under fem saves og ingen av de har jeg fullført en sesong på en gang. Er et eller annet med 2010 som har ført til at det ikke har blitt noe mer. Var det samme med 06 eller 07 også.

Forresten, det som frister mest å prøve seg på nå er halvveis LLM i England. Noen tips til lag jeg bør starte med der?

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Savner lange spillesesjoner med FM nå. Har kjøpt FM 2010 og innstallert det, men har aldri kommet ordentlig i gang med noe som helst. Tror jeg har totalt under fem saves og ingen av de har jeg fullført en sesong på en gang. Er et eller annet med 2010 som har ført til at det ikke har blitt noe mer. Var det samme med 06 eller 07 også.

Forresten, det som frister mest å prøve seg på nå er halvveis LLM i England. Noen tips til lag jeg bør starte med der?

Notts County er jo et klassisk og kjekt lag og drive med LLM med. Ta deg en tur innom FM Norgeog få litt motivasjon og veileding! Den siden har hjelpt meg stort, både med taktikker, lag valg, gøye nye databaser osv.

Lenke til kommentar

Og så taper jeg på toppen av det hele 5-4 på straffekonk mot tromsø i cupfinalen. Dunne blir utvist på 90 min og Ramobitch redder to. Fy faen, verste 2 uker ever.

Heia TIL ;) Jeg vet godt hvordan du har det. Av og til så snur FM opp ned på alt.

Lenke til kommentar

Grimsby :) Det har du en finansiell utfordring. Ellers er jo Wimbledon svært populært.

Lenke til kommentar

Fy faaaaaaaaaaaaaaan.

Taper 1-0 mot vif siste kampen pga. at Moa skyter fra ni hundre tusen meter (aka rett utenfor 16) og så klarer jeg pokker ikke score.

Molde vinner serien med 62 poeng, Brann tar andreplass (med tap siste) med 61 poeng, og mitt flotte rbk-lags tap fører til 60 poeng (hadde tatt 2. plassen med uavgjort)

Puker hvis jeg taper cupen mot TIL også =(

Heldigvis opplevde jeg ikke det med RBK. Eneste jævlige var en sesong der jeg var 1p bak LSK som ledet serien før siste runde. Jeg skulle møte Lyn som hadde rykket ned og LSK skulle møte FFK som var nr 3, ett poeng bak meg. Jeg scorer tidlig og er glad, men så scorer LSK og og jeg ble temmelig FFUUUUUU--. Så snur FKK kampen og vinner 5-2, mens jeg vinner 6-1. Det var nervepirrende det. Så LSK som ledet serien etter nest siste runde ble nr 3. :!:

Lenke til kommentar

Fy faen. Her ligger jeg på 3.plass i Premier League etter halvspilt sesong, videre fra gruppespillet i Europa League og fortsatt med i FA Cupen så kommer Real Money med et bud på stjernespissen min (11 mål på 15 kamper i ligaen, 20/20 totalt.) som er tre ganger det han er verdt og med styret mitt (i en klubb som har nesten £100m på bok og ingen gjeld) aksepterer selvsagt for meg. Nå må jeg hente en ny spiss som må spille seg inn på laget i midten av Januar, og det er jo alltid like herlig. De solgte også den beste midtstopperen min i sommervinduet til Villa som har vunnet ligaen siste fem åra eller noe slikt.

Har forresten ansatt Darren Fletcher som trener for det offensive. :)

Edit: Hm, faktisk.. så ser det ut som det går bra. Jeg fikk månedens manager for Januar, samt at spillerne mine tok alle tre plassene på månedens unge spiller i Januar og laget mitt gikk 3-2-0 gjennom måneden. :)

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...