Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På FM09 var jo cornertaktikk numero uno å sette sterke hodespillere (gjerne midtstopperne) på "attack near post" og cornerplasseringen til "near post". Da hadde Jamie Carragher gjerne 20+ mål på en sesong...

Så ser ikke på dette som juks, men snarere, som nevnt tidligere, utnytting av svak programmering.

Lenke til kommentar

Non som har no erfaringer med Pato, drittn vil ik score for meg hehe..Hvordan bruker dere han?Samme med Hulk?Oppspillspunkt?

Har han i Birmingham, men han scorer langt fra mest.

På FM09 var jo cornertaktikk numero uno å sette sterke hodespillere (gjerne midtstopperne) på "attack near post" og cornerplasseringen til "near post". Da hadde Jamie Carragher gjerne 20+ mål på en sesong...

Så ser ikke på dette som juks, men snarere, som nevnt tidligere, utnytting av svak programmering.

Jepp, brukte den taktikken selv, men spesielt i Italia ble det litt i overkant. Virket som bugen var større der. Mexes hadde 12 mål på 8 kamper liksom. Putta 5 i en kamp. Blir litt for dumt da.

Lenke til kommentar

Har du ikke funnet det ut? :p

Du har en spiller med OK førsteberøring og bra på avslutning (min har 12 og 15 + liker å plassere ballen på foretrukken bevegelse). Han setter du på hold igjen utenfor feltet, eller "lurk outside the area".

Selv har jeg en midtstopper på utfordre keeper, den andre på "stå på bakeste". 2 til "utfordrer keeper", mens resten fordeles på stuss på nærmeste og stå på bakeste. Om du velger "Angrip første" eller "angrip bakeste" vil forsvarerne stå lenger ute, og spissen får dårligere tid.

Jeg har ingen spillere på "angrip fra dypet" og "gå frem", fordi det bare klusser til opplegget.

Absolutt alle? Enn vis motstanderen klarerer og det ikke er noen forsvarere bak for å ta han som snapper returen?

Lenke til kommentar

Har prøvd det opplegget der jeg også. Lukaku med 81 mål på 42 kamper. Da ble de for dumt, og jeg satte opp en normal taktikk som går på heading.

Kunne gjerne tenkt å sett screen av dette.

Screen kommer når jeg har kommet meg hjem fra jobb og av Opera Mini. :p

Endret av aunmar
Lenke til kommentar

Nei er ikke dårlig det. Forresten oppe i 27 mål, på 28 kamper nå. Men jeg sliter å få spilt han sjanser som du nevner. Kanskje fordi jeg spiller trangt igjennom midten. I en 4-3-2-1 formasjon.

Reina

Johnson-Skrtel-Agger-Insua

Aquilani-Gerrard-Mascherano

Arda Turan-Gourcuff

Torres

Alle sammen spiller sentralt, så kanskje jeg burde spilt litt bredere å slått baller inn på Torres, istede for å prøve å tre han igjennom?

Lenke til kommentar

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Har du ikke funnet det ut? tongue.gif

Du har en spiller med OK førsteberøring og bra på avslutning (min har 12 og 15 + liker å plassere ballen på foretrukken bevegelse). Han setter du på hold igjen utenfor feltet, eller "lurk outside the area".

Selv har jeg en midtstopper på utfordre keeper, den andre på "stå på bakeste". 2 til "utfordrer keeper", mens resten fordeles på stuss på nærmeste og stå på bakeste. Om du velger "Angrip første" eller "angrip bakeste" vil forsvarerne stå lenger ute, og spissen får dårligere tid.

Jeg har ingen spillere på "angrip fra dypet" og "gå frem", fordi det bare klusser til opplegget.

Absolutt alle? Enn vis motstanderen klarerer og det ikke er noen forsvarere bak for å ta han som snapper returen?

Jeg har begge backene + en def midtbanespiller til å ligge bak.

Lenke til kommentar

Noen som har Torres som alene spiss her? Har han som oppspillspunkt, der passningene skal bli sendt blandet. Men jeg synes han scorer litt for lite mål. 26 mål på 24 kamper i premier league.

Bruker han som komplett spiss, hva bruker dere han som? : -)

Jeg bruker ham som Poacher/Måltjuv. Scorer på bestilling. Spiller i en bred formasjon med vinger med gode innlegg. Dette i en 4-2-3-1 som jeg har varmt snakket om tidligere :)

I min nye hyperoffensive formasjon stiller jeg slik:

---------------Reina-----------

Johnson----Agger-Skrtel---Insua

---------------Masch-----------

-------------------------------

Feghouli-----Agüero------Hazard

----------Torres-Dzeko---------

Ja, det er offensivt. Ja, det blir mål.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...