Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010

Anbefalte innlegg

Det er ofte sånn. Husker jeg også hadde en 17-åring som krevde 500k p/u (norske altså) og ble mildt sagt irritert.

Det jeg har funnet ut som er greit er at når det står at spillernen krever "omtrent 500.000 p/u" kan du som regel ta dette noe ned og enkelte ganger en del ned. Fin måte å "spare" lønninger. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan fortelle meg hvorfor en tysk 15-åring fra Hertha BSC krever Key Player-status og £60,000 i uka? Det er en offensiv midtbanespiller som allerede er god nok til å spille for toppklubber i Championship og dårligere PL-klubber, men likevel, SÅ høy lønn? Han har også veldig høyt potensiale, men jeg skjønner rett og slett ikke logikken bak lønnskravene? Nå er Hertha favorittklubben hans, men skulle trodd at en overgang til Arsenal var lukrativ nok bare pga. statusen til klubben og ligaen? Dette var et hardt spark i ballene for en talentelsker som meg. :(

Utrolig idiotisk. Når en så ung spiller som ikke kommer til og få spille på arsenal så tidlig uansett skal ha key rolle så blir det bare for dumt. 1 sesong med lite spilletid blir han sur og vil vekk. Opplevde det flere ganger på 09!

Har foresten startet oppigjen med Everton saven min. Har nå blitt oppkjøpt og nå har jeg spiss paret: David Villa og Chamahk :D Sykeste! Har også Mexses og Srna ifra første sesongen. Tror jeg skal ha sjangs på gullet i år!

Endret av zlazor
Lenke til kommentar

Godt mulig, men det er jo ikke slik det foregår i virkeligheten i det hele tatt. Eller, denne spilleren kan faktisk sammenlignes med Rooney, for han er rett og slett svinegod til å være 15, men krevde Rooney nøkkelspillerstatus og £60k i uka da han ble kjøpt av United? Tvilsomt... Faen så irriterende. Jeg er som regel flink til å forhandle best mulig deal på FM, men det her var beyond me.

Edit: han er ennå på en yth-kontrakt og tjener £55 i uka da, har opplevd på tidligere versjoner at med en gang ungdomsspillere signerer proffkontrakt senkes lønnskravene og de får en helt ny asking price. Får vel vente til han blir 16/17. Skal løse denne gåta. :p

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Godt mulig, men det er jo ikke slik det foregår i virkeligheten i det hele tatt. Eller, denne spilleren kan faktisk sammenlignes med Rooney, for han er rett og slett svinegod til å være 15, men krevde Rooney nøkkelspillerstatus og £60k i uka da han ble kjøpt av United? Tvilsomt... Faen så irriterende. Jeg er som regel flink til å forhandle best mulig deal på FM, men det her var beyond me.

Edit: han er ennå på en yth-kontrakt og tjener £55 i uka da, har opplevd på tidligere versjoner at med en gang ungdomsspillere signerer proffkontrakt senkes lønnskravene og de får en helt ny asking price. Får vel vente til han blir 16/17. Skal løse denne gåta. :p

Rooney var 18 da han ga fingen til Everton og reiste til United. Han fikk meget god lønn. 60k i veka er nok litt i overkant ja.

Lenke til kommentar

kan godt hende at han forlangte rundt det, var jo fast på everton før han kom til united, noe som vel er et stykke i fra han som du nevner (?)

Lenke til kommentar

Bruker 4-1-2-1-2 ja.

Dzeko Drogba

Gourcuff

Essien Lampard

Mikel

A.Cole Terry Carvalho Bosingwa

Spissene mine scorer ikke så mye, det er det midtbanen min som tar hånd om.

Hvilken formasjon bruker du? Tenker på å bytte formasjon med vinger, men er usikker.

EDIT: Tips til å få spissene til å score mer? Drogba er komplett spiss og Dzeko er fremskutt spiss.

Hehe bruker samme formasjon som deg faktisk.

Bruker Dzeko som oppspillspunkt-angrep og Drogba som fremskutt spiss. Har oxo kjøpt inn Neymar som blir veeldig god sammen med Dzeko, Neymar som måltyv. Gourcuff fremskutt playmaker, Lamps boks til boks, men bytter han ut Hamsik etthvert(som jeg ikke er helt fornøyd med)Essien er FAST,toppspiller som ballvinner, DM bytter jeg på Mikel og Sissoko,.

bakrekka: A.Cole Terry Alex Diego Renan(utrolig god spiller bedre enn bosingwa, ihvertfall på min save..

Slik ser det ut:

------Chech--

D.Renan Terry Alex A.Cole

---------Mikel/Sissoko

-----Hamsik/Lamps--Essien

-----------Gourcuff

----Neymar/Drogba-Dzeko

Hvilke instrukser har du gitt til laget?

Lenke til kommentar

Warning: whine-post

skader.jpg

Hvordan er dette mulig? Først blir Eduardo småskadet, og jeg pleier alltid å bytte ut småskadde spillere. Så blir Clichy skadet, og jeg bestemmer meg for å beholde ham på banen. Så blir van Persie skadet, og jeg får noia, ettersom han har vært min klart beste spiller så langt - og dermed bytter ham ut. Så blir faen meg Song skadet, og jeg er nødt til å bruke opp mitt 3. bytte etter en drøy halvtime! Jævla bullshit.

Vant dog kampen 3-1 etter scoringer fra Arshavin, Cesc og Walcott. Heldigvis ble bare Song skadet, dog i 2-3 uker, so it's a blow.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt kjøpt opp av en rik mann fra Kuwait på min Crystal Palace save! :D

Han spyttet inn 5-6-700M og slettet gjelden min. Jeg fikk også et lite transferbudsjett på 30M i tillegg til 150K p/w mer på lønnsbudsjettet.

Plutselig ble jeg rik, så jeg blåste nesten alt på Røde stjerne sin høyreback som var anbefalt som "god premier league spiller" (19M).

I tillegg prøvde jeg å hente Solli fra Brann, men han valgte Rosenborg fordi "han alltid hadde drømt om å spille for en så berømt klubb". Jeg fikk Bjørnar Holmvik fra Brann, og vi får se hvordan han presterer ut over sesongen. Blir uansett veldig bra til neste sesong med penger på lønnsbudsjettet til å hente bosmanspillere! :D

Forøvrig første gang jeg blir kjøpt opp av noen med penger. Stort sett er det fattige dimlinger som kjøper meg opp uten at det gir meg noe mer enn overgangsstopp mens dem holder på.

Lenke til kommentar

Bruker 4-1-2-1-2 ja.

Dzeko Drogba

Gourcuff

Essien Lampard

Mikel

A.Cole Terry Carvalho Bosingwa

Spissene mine scorer ikke så mye, det er det midtbanen min som tar hånd om.

Hvilken formasjon bruker du? Tenker på å bytte formasjon med vinger, men er usikker.

EDIT: Tips til å få spissene til å score mer? Drogba er komplett spiss og Dzeko er fremskutt spiss.

Hehe bruker samme formasjon som deg faktisk.

Bruker Dzeko som oppspillspunkt-angrep og Drogba som fremskutt spiss. Har oxo kjøpt inn Neymar som blir veeldig god sammen med Dzeko, Neymar som måltyv. Gourcuff fremskutt playmaker, Lamps boks til boks, men bytter han ut Hamsik etthvert(som jeg ikke er helt fornøyd med)Essien er FAST,toppspiller som ballvinner, DM bytter jeg på Mikel og Sissoko,.

bakrekka: A.Cole Terry Alex Diego Renan(utrolig god spiller bedre enn bosingwa, ihvertfall på min save..

Slik ser det ut:

------Chech--

D.Renan Terry Alex A.Cole

---------Mikel/Sissoko

-----Hamsik/Lamps--Essien

-----------Gourcuff

----Neymar/Drogba-Dzeko

Hvilke instrukser har du gitt til laget?

Går ut ifra at du mener spillerroller? Hvertfall:

Mikel - Midtbaneanker

Essien - Ballvinnende midtbanespiller

Lampard - Boks til boks

Gourcuff - Fremskutt playmaker

Dzeko - Fremskutt spiss (får ikke han til å score i det heletatt nesten)

Drogba - Komplett spiss, oppspillspunkt (han scorer heller aldri...)

Skrev bare opp midtbanen og angrepet siden forsvaret er ganske så standard...

Utrolig frustrerende at Essien har begynt å skyte langskudd, får heller bedt han slutte med det. Noe annet som er frustrerende er at jeg ikke har særlig med midler til å hente storspillere med. Hadde underkant av 300mill. å bruke etter første sesong hvor jeg vant PL og CL... kunne ikke selge heller...

Edit: Si ifra hvis jeg misforsto spørsmålet ditt.

Edit nr 2: Si ifra hvis spissene dine scorer, trenger virkelig tips. :cry:

Endret av fnats
Lenke til kommentar

Uenig, DJ_Dark. Jeg bruker de rollene som utviklerne har satt frem, og det funker ekstremt bra med Arsenallaget mitt. Det handler om å balansere laget riktig, samt velge riktige roller til spillerne. Man skal heller ikke undervurdere pliktene, for det er meget viktig å velge riktige plikter. F. eks. er det ikke nødvendigvis slik at begge spissene skal angripe, en av dem, gjerne den med best styrke og pasningsegenskaper kan hjelpe midtbanen mye mer. Har van Persie som komplett spiss med plikt: Support (Støtte?), og han er helt vill. Scorer mye mål og har noen av de villeste assistene jeg har sett på FM. Har hatt 2-3 pasninger a lá Messi vs Stuttgart på 2-0-målet.

Å sette opp instruksene fra scratch med de sliderne er for avansert for folk som ikke har lest gjennom guider. De rollene som er satt av SI er mye emr logiske og mye enklere å sette opp. Men som sagt, det handler om balanse og hvordan spillerinstruksene går overens med laginstrukser.

Lenke til kommentar

Får ikke Fàbregas til å dominere like mye som han gjør i virkeligheten. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Bruker ham som "Advanced Playmaker" med "Support", noe som er helt perfekt for hans stats, men likevel er han ikke min beste spiller. Faktisk blir han overskygget av makker Diaby som jeg har fått aboslutt alt ut av med "Advanced Playmaker" og "Attack". Han er helt vill, står med 1 mål og 8 assists i PL, og et snitt på 7.46 etter en halvspilt sesong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...