Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010

Anbefalte innlegg

Du misforstår meg. Jeg vil ikke at du skal skrive en lang post bare for å bruke opp plass (?) eller noe. Det jeg er ute etter her er mer givende diskusjoner om taktikker, trening, spillere - hva som helst. Føler at det blir for mye overladiske utspill som ingen egentlig bryr seg om, og når folk spør etter hjelp blir det som regel ignorert.

Men nok whining fra min side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere har sagt på FMNorge at dette er en bug. Det er noe som gjør at keeperne ofte er helt drøye og at forsvarerne "suger". Dette gjør at spissene ofte kommer alene med keeper, men at du som regel bommer 8/10 ganger. De skal visse booste forsvarsspillerne neste patch og gjøre keeperne litt dårligere sånn at du ikke kommer unaturlig mange ganger alene med keeper.

Speiderne og trenerne stikker hele tiden, bare sørger for at jeg har mange nok.

Da har flere på FM sagt feil. Det er ikke en bug i følge utvikler. Det er snarere en litt dårlig tweak av motoren. Slik jeg har forstått det skal de ikke gjøre keeper dårligere, men de skal gjøre forsvarere og angripere bedre slik at det blir færre gjennomløp og større sannsynlighet for å score når spisser er alene med keeper.

Det ble iallefall sagt det i en av de første podcastene fra gutta bak spillet i år. (Det er bare kommet 7-8 podcaser, så om noen har ork til å lytte til de 3-4 første kan de skrive ned ordrett hva som blir sagt.)

Lenke til kommentar

Mye mulig, har ikke lest alt for mye om det, så jeg kan ikke si ordrett heller. Men det blir jo logisk at keeperne blir litt "dårligere" da når de slipper inn mer mål og ikke er levende vegger som spiller til 8+ i hver bidige kamp. Gleder meg til det skjer i alle fall!

Lenke til kommentar

Noe som irriterer meg grenseløst over FM er lang skudd. Kommer alltid mål på langskudd. Motstanderen står presset på 35m, og med 0 tilløp knuser han ballen i mål. Prøvd og sitte presset på forsvarsrekka høyere, men funker ikke noe serlig bedre, blir bare litt flere mål på gjenombruds. Enig med de som mener og at keeperene og avsluttningsegenskapene til angriperene alene med keeper er på tryne. Håper SI fikser det snart, men 1.2 patchen kom vell sånn nettopp?

Med Brann har jeg faktisk opplevd at jeg har skårt mye 1v1. Huseklepp er tydeligvis verdens beste på det. 4-4-1-1 er win for lag som brann. 24 mål på 28 kamper, guastavino har noe sånt som 13-14 assist. Så det er ikke slik at det alltid er haugevis med bom alene med keeper.

Spiller atm med Sunderland i verdensligaen. Ligger an til og holde meg i 4 divisjon, tross utrolig overvurdert Sunderland lag (med tanke på at de ligger i 4). Fått til en passe bra 4-4-2 formasjon, som jeg har hatt dårlig erfaring med forsatt. En sjelden gang når jeg møter et lag jeg er favoritt mot på hjemmebane bruker jeg en 4-2-2-2 formasjon med to offansive winger. Bent og Jones er fantastisk ilag. Jones som oppspilspunkt/dyptliggende og Bent som en mål maskin.

Har dette laget atm:

Gordon

Mark Wilson/Bardsley - Turner/Mensah - Anton Ferdinand/Paulo da Silva - McCartney

Malbranque - Cana/Diaby - Cattermole - Diaby - Carlos Eduardo/Andy Ried

Jones - Bent

Edit: Håper og få mer sånne innlegg da FMNorge er ganske dødt.

Endret av zlazor
Lenke til kommentar

Virker som ingenting fungerer hos meg nå. Har hatt 3 taktikker med RBK som jeg har byttet på ofte, har variert litt med tanke på motstander og hjemme/borte. Plutselig ute i 4. sesongen feiler alt sammen. Jeg scorer ingen mål, laget presterer dårlig. Gjennomsnittsratinga på spillerne ligger under 7.

Mine taktikker med RBK har vært: 4-2-3-1, 4-1-2-2-1 og 4-4-1-1. Har selfølgelig hentet inn nye spillere som matcher taktikken min. Men alikevell går alt rett i dass. Huff, blir mektig irritert av det her.

Edit: Ja se der ja. Taper jeg f@@n meg mot Brann på hjemme. Etter 22 målsjanser. Brann hadde 3... Tapte 1-0. Er det mulig??

Endret av Lutz
Lenke til kommentar

hver eneste gang jeg har hatt oppe dette spillet i sånn 4 timer så går spillet av, er det ingen som har det samme problemet her?

synes det er ganske merkelig. Har skjønt nå at det er noe med prossesorbruken, men om det skal gå så fort av hos meg burde jeg nå ha hørt det fra flere at det hadde skjedd med mange. Om det har skjedd med noen av dere og om dere vet hvordan jeg kan fikse det, kan noen fortelle hvordan. ville blitt svært takknemlig!

Er litt rart, en maskin kan nå ikke bare la et spill gå av helt av seg selv etter bare noen få timer som det, ikke med mindre den er helt utrolig dårlig isåfall. Å spillet fungerer jo perfekt når det kjører og alt, men så plutselig så stopper det.

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar

hver eneste gang jeg har hatt oppe dette spillet i sånn 4 timer så går spillet av, er det ingen som har det samme problemet her?

synes det er ganske merkelig. Har skjønt nå at det er noe med prossesorbruken, men om det skal gå så fort av hos meg burde jeg nå ha hørt det fra flere at det hadde skjedd med mange. Om det har skjedd med noen av dere og om dere vet hvordan jeg kan fikse det, kan noen fortelle hvordan. ville blitt svært takknemlig!

Er litt rart, en maskin kan nå ikke bare la et spill gå av helt av seg selv etter bare noen få timer som det, ikke med mindre den er helt utrolig dårlig isåfall. Å spillet fungerer jo perfekt når det kjører og alt, men så plutselig så stopper det.

Jeg har i hvert fall ingen problemer med at spillet kræsjer. Kan ha spillet på i flere dager uten problemer, og er heller ikke noe problem å ha spille på i vente-/dvalemodus og bare fortsette når man skrur på PC'en igjen.

Lenke til kommentar

Tid for en liten update fra min side og min Birmingham-save.

Før helgen ble jeg ferdig med 15/16 sesongen og tok fatt på 16/17. Sistenevnte sesong tok jeg like gjerne i løpet av helgen (ja, jeg spilte sykt mye). Før sesongen gjorde jeg kun små endringer. Ettersom jeg vant med 1p i 15/16 hadde jeg en grei slant penger. Hentet inn Pato og David Villa. Førstnevnte for kun 210M som jeg vil si var et røverkjøp. Han er nå oppe i en verdi på 280M, så jeg klager ikke. I tillegg kjøpte jeg et skottsk talent jeg fant til en grei sum av 10M (alle summer det er snakk om er i kr).

post-61155-1267462833,0325_thumb.jpg

Pato spilte som en jævel i treningskampene, men det gikk litt i trått de første 4 rundene. Så begynte han å putte, og det kom en grei mengde for å si det sånn. I januar/februar ble han skadet for resten av sesongen, men endte likevel på 17 mål. Villa ble skadet på samme tid så plutselig gikk mye penger i tapt på lønn til skadde spillere. Likevel greide jeg å holde koken gjennom sesongen. Knuste de andre lagene til slutt og vant serien med 11p. Eneste skuffende var at jeg slapp inn 3 mål siste kamp som gjorde at innslupne mål ikke så fullt så fin ut.

post-61155-1267462891,1439_thumb.jpg

Dessverre røk jeg i 1. utslagsrunde i Champions League etter at jeg klønet det til hjemme mot At.Madrid, som senere vant hele greia. Kom til semi i Ligacupen og vant hele FA-Cupen etter at jeg knuste Liverpool 3-0 i finalen. En kamp der Liverpool hadde 3 skudd i løpet av hele kampen hvorav ett var på mål.

En ny sesong er snart i gang og jeg har til nå hentet 3 spillere. Den første er en 15-åring som visstnok skal bli bedre enn min beste høyre back Jason Pace, noe som ikke er direkte dårlig. Den andre var Reals 21 år gamle talent Ferrari (som merkelig nok ikke er alt for god fart), som ser ut som han er en jævel foran mål. Måtte ut med 120M for han, men han er nok verdt det. Sist kjøpte jeg Careca fra Shaktar for en dyr sum av 200M ca, men drøy som han er, er han vel verdt det. Ser i alle fall ut som det på statsa hans.

Bilde av de tre jeg kjøpte i år:

post-61155-1267463262,9629_thumb.jpg

post-61155-1267463279,559_thumb.jpg

post-61155-1267463287,7771_thumb.jpg

Etter forrige sesong fikk jeg endelig beskjed om at jeg får ny stadion. Gode gamle St. Andrews var stappfull hver eneste kamp, men 30009 er ikke så mange. Grunnet dårlig plass kunne heller ikke stadionen bygges mer ut og etter 3-4 sesonger med full stadion gikk styret inn for å bygge en ny stadion. Lån ble tatt opp og Birmingham Stadion (mener det var det den her) vil romme ca 45000. Gleder meg til den er ferdig, men det blir litt trist å forlate St. Andrews som har vært stadionen til klubben i over 100 år.

Første seriekamp for året går mot Arsenal borte så vi får bare vente å se. Foråret endte det 0-4 til meg på samme arena.

Glemte å slenge inn laget mitt foran denne sesongen:

post-61155-1267463683,1499_thumb.jpg

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Jeg har i hvert fall ingen problemer med at spillet kræsjer. Kan ha spillet på i flere dager uten problemer, og er heller ikke noe problem å ha spille på i vente-/dvalemodus og bare fortsette når man skrur på PC'en igjen.

okei, det irriterer meg noe grenseløst altså, men må jeg forresten installere alle patchene? for jeg pleier bare å laste ned den siste som er fra hvert spill pga da tenker jeg at da ligger alt med i den, er det ikke sånn? må jeg installere alle kanskje?

Lenke til kommentar

Noen her som har rykket opp med mindre lag? Jeg tok over et halvprofesjonelt lag i Spania, og omsider kom jeg meg opp til øverste divisjon. Men sliter med tilskuertallet. Første sesong i Liga BBVA var det på 9100ca, 2. sesong var 8600ca. Og hittil i 3.sesong er jeg på 8900ca.

Sesongplasseringer i liga BBVA er: 13, 11 og foreløpig 11.

Jeg har også veldig liten kapasitet på stadion min, 12000 og kun 6000 sitteplasser. Jeg får ikke bygget ut stadion fordi kommunen mener det ikke er plass rundt stadion? Jeg vil gjerne ha 6000 seter til på selve stadion, ikke utenfor :p

Jeg har studert andre lag som ligger på nivå med meg, jeg har absolutt lavest i ligaen. Noen i ligaen under meg har også mye høyere gjennomsnitt enn meg. Ta f.eks Alicante(ikke en stor klubb) spiller i Liga Adelante og ligger på en 10plass. De har et gjennomsnitt denne sesongen på 9800! Jeg ligger en liga over, har nesten samme posisjon i ligaen og har lavere :(

Har også gjort mange røverkjøp for "slikk og ingenting" trent de opp og solgt for en formue. Så nå har jeg ca 200mill på balansen. Men går i minus vær mnd pga så lave billettinntekter.

Jeg har faktisk lavere gjennomsnitt enn Stabæk hadde i 2009 sesongen i virkeligheten. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...