Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010

Anbefalte innlegg

Noen andre som finner det svært irriterende at det er en stor delay når man trykker på området som får opp spillerinstrukser automatisk (det tommet området under "Inf", eller der ikoner for gule kort/skader/suspensjoner dukker opp)? Når jeg er midt i en kamp og bytter en spiller pleier jeg som regel å endre på spillerinstrukser, men den delayen irriterer meg grenseløst. Må som regel vente 3-5 sekunder før spillerinstruks-skjermen dukker opp. Blir veldig plagsomt i lengden. Noen tegn på at de fikser det med den kommende patchen?

Dette endrer du på innstillinger: Benhandle kamper - Raskere(mindre respons) ?

Har ikke dette problemet jeg, selv om jeg har "mindre respons". Kommer med en gang hos meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

folkens hva om noen av oss som gidder, har tid, orker, at vi spiller online mot hverandre? Noen som har erfaring fra dette? F.eks så kan jeg de fleste dagene etter kl.17.oo? Eller kommer dette til å ikke funke, med tanke på at man er avhengig av at alle skal være online?

Edit:

Noen som har no tips til lag, er litt smålei av Chelsea, har vunnet PL og CL 4 ganger på rad. Har fått stadion oppkalt etter meg :)

Vil være et lag som ikke er no spess rike, men gjerne har noen GODE talenter..Forventet tabellposisjon, midt på..

Sunderland eller Blackburn er konge ;)

Fekk Cardozo til Shaktar. Der han scoret 5 (!) mål i ligaen på ein heil sesong! Tips til kva eg kan gjøre? Evt. nye kjøp?

hmm. Da kan du ikke bruke han riktig. Puttet 31 mål på 39 kamper på min Sunderland save. Han funker også veldig bra som target man.

Lenke til kommentar

Hoho, spiller med Roma, og får snart et ganske hardt spiss-dilemma. Det har seg slik at jeg får Dzeko og Artem Milevskyi til sommeren 2011 (er nå i januar 2011). Første kommer for £11.5m (listed by request), og han kommer ikke med en gang fordi jeg har brukt opp utlending-kvota. Milevskyi kommer på free transfer. Fra før av har jeg Vucinic, Okaka (som jeg tviler på blir noe mer enn backup) og Totti (som har sine beste år bak seg). Slik ser laget ut for øyeblikket:

romas.jpg

Jeg har også Verratti ute på lån og i tillegg kommer Afellay på free transfer til sommeren... Hvilken taktikk ville dere brukt når Dzeko og Milevskyi, og hvilke offensive midtbanespillere må ut?

Lenke til kommentar

Seriøst, finnes det en jævla kur mot sjansesløsing?! Hver eneste kamp bommer spissene mine på MEGA-sjanser. Begynner å lure på om det er en bug? Har ofte dobbelt så mange sjanser mot lag, men gang på gang driter spissene seg ut og keeperne deres redder ALT. Drittspill.

Er i 3. sesong med Roma, og har ennå ikke skjønt meg på taktikk-delen. De to første sesongene rørte jeg ikke spillerinstruksene og kun tweaka med de preset greiene SI Games lagde. Denne sesongen tenkte jeg å skreddersy en taktikk slik jeg pleide på de foregående spillene, men de har jo gjort alt for mange endringer? For det første: er Starting Strategy det samme som Mentality var på 09? Altså, hvis alle mine spillere har egne instrukser for mentalitet, bør jeg i det hele tatt røre dette under kamper? Hvis jeg vil spille litt defensivt på bortebane, er det bare å ta på Counter eller Defensive? Ellers har jeg begynt å skjønne Ridid/Fluid-systemet, men det er for mange forandringer her IMO.

Også, hvorfor i helvete går trenere/speidere ut og sier at de vil til en annen klubb? Jeg hater å drive å lete etter trenere/speidere, så det er jævlig irriterende når flere av mine ansatte blir stjålet av andre klubber, og jeg må bruke tid på dette. Hadde for lengst returnert til 09, om det ikke hadde vært for de awesome regensene på dette spillet. :p

Lenke til kommentar

Ikke for å virke som en drittsekk, men kunne noen i denne tråden skrevet et innlegg som er lenger enn 1 linje (sett bort fra skryte-poster om sitt eget lag da). Føler at denne tråden er blitt en skryte/whine/juble-tråd mer enn diskusjonstråd om FM. Er det virkelig ingen som ønsker å dele med oss sin taktikk-kunnskap?

Er ikke direkte ment mot deg DJ_Dark, selv om jeg nesten kunne skjønne selv at det er en bug.

Lenke til kommentar

Nå svarte han vel bare på spørsmålet ditt, iRoman?

Edit: det er forresten en ting jeg lurer på. Jeg slipper ofte inn mål på dødballer, fordi det ALLTID er en eller annen luring som står helt perfekt plassert rett foran mål uten at noen gidder å markere ham. Kan jeg gjøre noe med dette?

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

På det ene spørsmålet ja. Og for å være ærlig så håpet jeg på et litt dypere svar enn det. Men det var kanskje litt mye å forlange.

Hva du absolutt vil ha en veldig lang post med alt for mye tekst sånn at innlegget bare skal bli langt kan jeg veldig gjerne skrive kjempelange setninger så du kanskje blir fornøyd helt til slutt?

Men som jeg sa. Flere har sagt på FMNorge at dette er en bug. Det er noe som gjør at keeperne ofte er helt drøye og at forsvarerne "suger". Dette gjør at spissene ofte kommer alene med keeper, men at du som regel bommer 8/10 ganger. De skal visse booste forsvarsspillerne neste patch og gjøre keeperne litt dårligere sånn at du ikke kommer unaturlig mange ganger alene med keeper.

Speiderne og trenerne stikker hele tiden, bare sørger for at jeg har mange nok.

Happy?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...