Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var jeg ferdig med 16/17-sesongen med Notts County. Den begynte som sagt (i forrige innlegg) veldig bra. Førsteplassen var egentlig min hele sesongen. City fulgte ikke langt bak på andreplass, mens Wigan lå på tredje, litt lenger bak. Utover sesongen falt Wigan av, og det sto til slutt mellom meg og City på vårparten, det til tross for at Wigan var det eneste laget som slo meg to ganger i ligaen. I løpet av våren økte jeg forspranget enda mer og vant ligaen 4 runder før slutt. Lot derfor ungguttene få sjansen de siste kampene og da 38 kamper var spilt, var avstanden ned til City 10 poeng. Som dere ser scoret jeg over 20 mål mer enn nestemann, og slapp inn færrest. Det er likevel forbedringspotensiale, blant annet å senke antall tap og uavgjort, men alt i alt strålende fornøyd med sesongen.

I cupene gikk det ikke like bra. Vant riktignok Ligacupen med en 5-1-seier over United i finalen, men FA-cupen endte med tap for Chelsea i kvartfinalen. I CL trakk jeg Lyon i gruppespillet for tredje året på rad, sammen med Besiktas og Hajduk. 5 seire og 1 uavgjort var til slutt fasiten. I åttendedelsfinalen ventet Roma som jeg til slutt slo på bortemål. Deretter var det igjen Real Madrid som sto for tur. En 1-0-seier hjemme holdt ikke når de slo meg 2-0 borte, og Real sendte meg dermed ut av CL for tredje året på rad.

Taktikken fungerte utmerket, scorte både mye mål og slapp inn lite. Eneste ulempen med den var at Hazard ikke kom helt til sin rett som AM L (han er best som M L), men utenom det har jeg ingenting å utsette på den. Har med det endelig funnet en taktikk jeg virkelig er fornøyd med som er første gang siden den aller første sesongen i League 2. Sanogo (stats), Kadlec (stats), Summer (stats), Verratti (stats) og Koné (stats) er spillerne som virkelig er verdt å nevne (dette sier vel sitt), men jeg er egentlig fornøyd med alle. Trengte med andre ord ikke de store innkjøpene før neste sesong, bortsett fra å bytte ut Wheater og Rossi med to litt yngre spillere. De £99 millionene i transferbudsjettet ble egentlig derfor bare brukt på 16-17-åringer slik at reservelaget nå er overfylt med talenter. Utfordringen er å gi alle litt spilletid så jeg ikke ender med å satse på noen få.

Ellers merker jeg at motivasjonen minsker litt etter hver sesong (mye gøyere å være underdog), men lover å ikke slutte før jeg har vunnet CL, eller kanskje the treble.

post-160890-1265964959_thumb.jpg

post-160890-1265964931_thumb.jpg

post-160890-1265964981_thumb.png

post-160890-1265964945_thumb.jpg

post-160890-1265964993_thumb.png

post-160890-1265964967_thumb.jpg

post-160890-1265965005_thumb.png

post-160890-1265964937_thumb.jpg

post-160890-1265964988_thumb.png

post-160890-1265964951_thumb.jpg

post-160890-1265964998_thumb.png

post-160890-1265964918_thumb.jpg

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Kjøpte min første regen i dag. Har alltid unngått dem tidligere, men jeg vet ikke hvorfor.

Uansett, han har ganske syke stats i forhold til alderen:

(btw, vet noen hvordan jeg får med alle statsene, selv om jeg har "Oppløsning: Vindu"?

post-162635-1265981533_thumb.jpg

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Måltyver skal jo gjerne være raske?

Ikke nødvendigvis. Raul har jo vært måltyv i mange år, kanskje ikke like my de siste årene som da han var yngre. Men han har aldri vært rask. Mye handler om posisjonering, utforsigbarhet, uten ball osv. Hvilken rolle du setter han på laget og hvilke spillere som er rundt han også er viktig. Slike spisser passer best i litt tilbaketrukken rolle som spiss, spesiellt hvis du har en fysisk sterk spiss som er god på hode. Obafemi Martins var jo utrolig rask(på sitt beste?), men foran boksen var han dårlig likevell...

Men fart er alltid en positiv ting :)

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Nå ble jeg faen meg forbannet. Starter dagen med at jeg leder 0-2 på Liverpool for så at alt rakner og jeg slipper inn 4-2 på 18 jævla minutter. Så trekker jeg Barca i første fuckings utslagsrunde i CL og Cardozo blir skadet etter 2 min mot Bølten. FITTESPILL!!

Lenke til kommentar
Nå ble jeg faen meg forbannet. Starter dagen med at jeg leder 0-2 på Liverpool for så at alt rakner og jeg slipper inn 4-2 på 18 jævla minutter. Så trekker jeg Barca i første fuckings utslagsrunde i CL og Cardozo blir skadet etter 2 min mot Bølten. FITTESPILL!!

2nd that. Har nesten lagt opp etter at jeg rykket opp 2 år på rad med Leeds. Vant første kamp i PL hjemme mot Arsenal, før jeg spilte uavgjort mot Birmingham. Etter dette har jeg tapt 10 av 12 kamper, 1 uavgjort og 1 seier. Moralen er under null, og jeg finner ikke ut hva som er galt. Min beste midtstopper hadde en stund rundt 5,8 i rating siste 5..

Lenke til kommentar

Herlig det der... :roll:

Jeg leder serien enda, men luka blir mindre og mindre. Spillerne som har vært latterlig gode så langt har plutselig dødd. I tillegg har jeg hadde 4/6 sentrale midtbanespillere eller defensive midtbanespillere skadet eller suspendert en periode. Irriterende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...