Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg blir gal av å styre landslag, jeg klarte å kun tape 3-1 borte mot Hellas, 16-6skudd statestikk, og 52-48 posession med SAN MARINO og styret\fansen er misfornøyd. Det skjer hver gang jeg taper, samme hvor bra eller dårlig innsats har vært. Vant to kamper mot kasakhstan, og de var jo litt happy da, men de det var jo en sensasjon at jeg vant egentlig!! Æsj føler meg ikke satt pris på :p Tror aldri san marino har fått 6poeng i et gruppespill før!

 

Hvordan er det med andre landslag?

Er Norge, 1-1 mot skottland, det var bra ifølge supporterne, også vant jeg mot Island og makedonia, samme som mot Skottland :)

 

Asymmetriske formasjoner klarer jeg ikke. Er det en ving på høyre må det være en ving på venstre. Men jeg har falt for 4-1-2-1-2 og 4-3-1-2 formasjoner, med backer som kommer på løp. Herlig :D

Lenke til kommentar

Jepp, var usikker på midtstopper paret mitt på landslaget, hadde demidov og Hangeland, men da først demidov ble skadet også Hangeland etter det fikk Forren muligheten og nå er Hangeland og Forren faste midtstoppere. Han spiller knallgdot, vinner så å si alle hodedueller og er kongen i forsvaret.

Lenke til kommentar

Å herre! Kom på 6. plass med Middlesbrough etter 1. sesongen. Første halvdel gikk ekstremt bra. Leda serien med 7 poeng og ble kåret til månedens beste manager ett par ganger, men så ble jeg satt under administrasjon, noe som gjorde at jeg ble trekt 10 poeng. Som om ikke det er kjipt nok, så tar ikke fansen hensyn til det, så jeg de er jo dødsskuffet av mine svake prestasjoner. :wallbash:

Lenke til kommentar

Mye sånne kjedelige "bugs" i spillet ja.

 

 

For min del har 2013 startet elendig med RBK. Klarer ikke avgjøre kamper og jeg roter bort seire i kamper de andre ikke har hatt noen sjanser. Etter 10 kamper er jeg nå 3poeng bak på en fjerdeplass. Etter seks runder lå jeg 6-7poeng bak. Vet virkelig ikke hva som har skjedd.

Lenke til kommentar

Gaaah! Jeg forstår ingenting av dette spillet. På FM 07 og 09 har jeg klart å lage gode lag og vinne ting, men på det nyeste får jeg ikke til en dritt! Jeg har kjempemange gode spillere, men alt går alltid i dass uansett! Nå har jeg prøvd meg med Arsenal, Wolfsburg og Lyon, og har hatt spisser som Dzeko, Grafite og van Persie, men de klarer ikke å score! Jeg har prøvd å endre på formasjonen og instruksjonene, men det hjelper lite. Jeg spilte med dette laget:

 

Almunia

Sagna - Naldo - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Veloso

Nasri - Arshavin - Rosicky

van Persie

 

Og ligger på 15. plass i ligaen! Hvordan er det mulig? Jeg har skiftet formasjon flere ganger, prøvd meg med spillere som Gallas, Eduardo og Walcott, men ingenting funker!!

 

Dette ble sikkert veldig rotete og uoversiktelig, men dere forstår kanskje at jeg er frustrert. Hvordan kan folk nesten vinne ligaen med Leeds og Middelsborough, når jeg nesten rykker ned med Arsenal?! Hva gjør jeg galt? Jeg blir gal.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Mitt QPR lag per dags dato:

 

Balanta-Angel

 

R.Sneijder-Buzsaky-L.Pedro

O.Norwood

 

Matland-Beevers-D.Ayala-Abenzoar

 

J.Lewis

 

Benk:

 

Smithless

Genev

Gilbert

Bostock

Watson

Leigh

Ojamaa

 

Jeg satser kun på ungdom som sagt, spennende prosjekt! Kun hungareren på midten som er eldre enn 25!

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar
Gaaah! Jeg forstår ingenting av dette spillet. På FM 07 og 09 har jeg klart å lage gode lag og vinne ting, men på det nyeste får jeg ikke til en dritt! Jeg har kjempemange gode spillere, men alt går alltid i dass uansett! Nå har jeg prøvd meg med Arsenal, Wolfsburg og Lyon, og har hatt spisser som Dzeko, Grafite og van Persie, men de klarer ikke å score! Jeg har prøvd å endre på formasjonen og instruksjonene, men det hjelper lite. Jeg spilte med dette laget:

 

8svada)

 

Og ligger på 15. plass i ligaen! Hvordan er det mulig? Jeg har skiftet formasjon flere ganger, prøvd meg med spillere som Gallas, Eduardo og Walcott, men ingenting funker!!.

 

 

Hepp!

 

Forsøkt taktikken jeg sendte deg på mail i stad? Ser for meg at f.eks Denilson kan funke som ankeret bak en Fabregas som box-til-box/advanced playmaker... Venstreving har jeg ikke greie på hvem som kan spille i Arsenal... Ellers har jeg jo foreslått andre spillere til deg på PM, men noe ala dette?

 

 

----------------Almunia--------------------

--Sagna - Vermaelen - Gallas - Clichy--

------------Denilson eller Song-----------

------------Fabregas-------Gibbs/Traore-

Walcott---------------Arshavin------------

-----------------Van Persie----------------

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar
Gaaah! Jeg forstår ingenting av dette spillet. På FM 07 og 09 har jeg klart å lage gode lag og vinne ting, men på det nyeste får jeg ikke til en dritt! Jeg har kjempemange gode spillere, men alt går alltid i dass uansett! Nå har jeg prøvd meg med Arsenal, Wolfsburg og Lyon, og har hatt spisser som Dzeko, Grafite og van Persie, men de klarer ikke å score! Jeg har prøvd å endre på formasjonen og instruksjonene, men det hjelper lite. Jeg spilte med dette laget:

 

Almunia

Sagna - Naldo - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Veloso

Nasri - Arshavin - Rosicky

van Persie

 

Og ligger på 15. plass i ligaen! Hvordan er det mulig? Jeg har skiftet formasjon flere ganger, prøvd meg med spillere som Gallas, Eduardo og Walcott, men ingenting funker!!

 

Dette ble sikkert veldig rotete og uoversiktelig, men dere forstår kanskje at jeg er frustrert. Hvordan kan folk nesten vinne ligaen med Leeds og Middelsborough, når jeg nesten rykker ned med Arsenal?! Hva gjør jeg galt? Jeg blir gal.

Det å skifte formasjon ofte kan skape ubalanse i laget. Du må finne ein taktikk og bruke den.

Lenke til kommentar
Hepp!

 

Forsøkt taktikken jeg sendte deg på mail i stad? Ser for meg at f.eks Denilson kan funke som ankeret bak en Fabregas som box-til-box/advanced playmaker... Venstreving har jeg ikke greie på hvem som kan spille i Arsenal... Ellers har jeg jo foreslått andre spillere til deg på PM, men noe ala dette?

 

 

 

----------------Almunia--------------------

--Sagna - Vermaelen - Gallas - Clichy--

------------Denilson eller Song-----------

------------Fabregas-------Gibbs/Traore-

Walcott---------------Arshavin------------

-----------------Van Persie----------------

 

Ja, jeg spilte med et lignende lag, bare med Naldo på Gallas sin plass, og Veloso som defensiv midtbane.

 

Det å skifte formasjon ofte kan skape ubalanse i laget. Du må finne ein taktikk og bruke den.

 

Jeg brukte 4-5-1 assymetrisk en stund før jeg ble lei av å tape hele tiden. Da la jeg om til 4-2-3-1 uten hell. Til sist prøvde jeg på en helt stret 4-4-2, men da det ikke funket gadd jeg ikke mer.

 

Sett opp to taktikker, en der du er offensiv å prøver å kjøre over motstanderen feks 4-2-3-1. Og en du kjører litt mer safe på vanskelige hjemme / borte kamper feks. 4-4-2 eller 4-3-3. Det er iallefall det jeg gjør med Real Madrid.

Skal prøve det, takk for tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...