Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Urk. Der var det kvelden for laget mitt. Statsmessig ligger jeg nok fullt på linje med de andre lagene i Conference National, men etter litt opp og ned med kamper vunnet/tapt kom jeg meg på 8. plass. Ingen store forskjeller, men plutselig datt laget sammen helt og fullt. 10 kamper senere, inge seiere, flere tap, moralen er helt i dass. Jeg har nettopp satt i gang en annen taktikk, men det er håpløst.

 

Jeg har spisser som har scoret hhv 14 og 21 mål, men begge er nå inne i en alvorlig måltørke. Den ene har vel 1000 minutter snart, den andre har 600 minutter, og ingen ting jeg gjør får dem til å score igjen...

 

ACK!

Lenke til kommentar

Carrick begynte å kuke seg om at han at han trengte vekk for å tilbake motivasjonen, så jeg satt han bare rett ut av laget og hentet Luka modric isteden. Tviler jeg får bud på han før transfervidnuet går ut om 3 dager, så da kan han sitte å ha det gøy. Ikke på benken engang!

 

Edit: Og han Scorer i første kampen!! HERLIG!!! :D

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar

Sa opp stillingen min i Stabæk etter begredelige middelmådige resultater og ekstremt dårlig moral, selv etter seier mot rosenborg som var ubeseiret intil de møtte meg. Er nå blitt ansatt som fulhham amanger, begynte på en begredelig 20.plass, og tok klubben opp til 2. plass før budsjettet plutselig slo på stotromma. Er nå trukket 10 poeng og er på 7 plass.

Lenke til kommentar

Da var Premier League ferdig. Skilte 1 poeng Mellom Manchester United og Manchester City før siste kamp(favør United) og jeg klarte å dra i land 2-1 mot sunderland, og vant dermed serien med 1 poeng :D Bare CL finale igjen nå, går for the double.

 

Og der var også CL i boks etter 4-2 mot Real Madrid :)

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar

Har ikke spilt så mye FM10 ennå (har en sweet save på gang på 09 - er i 2022), men jeg har hørt av kompiser at når du er på styremøte så anbefaler ofte speiderne talenter i de vinduene.

 

Men min faste fremgangsmåte har alltid vært å ha 5-6 speidere i forskjellige regioner (de største, som Sør-Amerika, Sentral-Europa, Sør-Europa osv.). Utover det pleier jeg alltid å søke opp en random klubb i bakgårdsligaer, f. eks. Red Star i Serbia, når jeg regner med at de har fått nye regens, og så speide gjennom de fleste manuelt. Dermed beveger jeg meg til neste klubb i den ligaen, og etter det beveger jeg meg over på en annen liga. Finner mest crap på denne måten, og det er enormt tidskrevende, men en gang i blant finner du gull. I de fleste ligaer pleier vel regensene å komme rundt juli, men i enkelte ligaer, som den norske, kommer de i januar. Jeg bruker også å speide alle på de forskjellige landslagenes U19-, U20- og U21-lag, for å se om det er noe bra der.

Lenke til kommentar
Er det noen av dere som sliter med å registrere flere spillere til premier league? Jeg trykker vanlig vis på auto når jeg skal velge draktnummer, og da årets første kamp skulle spilles var det flere spillere jeg ikke fikk valgt siden de ikke var registrert til å spille i pl. Før kunne man jo bare gi dem et draktnummer før kampen så fikk de det resten av sesongen.

 

Dette skyldes nye PL-regler fra og med 2010, som går over til en modell som ligner den spanske modellen. Du kan kun registrere 25 spillere til å spille for A-laget i ligaen/nasjonale cuper. Spillere som er under 21 år før den 31.08 det året sesongen begynner trenger ikke registreres.

 

Spillere under 21 år som ikke registreres får "nytt" nummer fra kamp til kamp, de tildeles laveste tilgjengelige draktnummer og oppover (dersom du bruker flere U21-spillere i samme kamp)

 

Dermed trenger man å være litt klokere i signeringene sine... Jeg som er vant med en A-stall på 25-30 spillere får et problem mtp at jeg plutselig får for "lite" spillere.

 

 

And now for something completely different:

 

Torres tok all-time scoringsrekord på øverste nivå i England for meg andre sesong, med utrolige 44 mål på 38 kamper (30 av disse fra start).

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Jeg blir gal av å styre landslag, jeg klarte å kun tape 3-1 borte mot Hellas, 16-6skudd statestikk, og 52-48 posession med SAN MARINO og styret\fansen er misfornøyd. Det skjer hver gang jeg taper, samme hvor bra eller dårlig innsats har vært. Vant to kamper mot kasakhstan, og de var jo litt happy da, men de det var jo en sensasjon at jeg vant egentlig!! Æsj føler meg ikke satt pris på :p Tror aldri san marino har fått 6poeng i et gruppespill før!

 

Hvordan er det med andre landslag?

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Jeg har av en eller annen grunn fått smaken for den som heter 4-2-3-1 asymmetrisk. Posisjonene er som følger:

 

-----------------------GK------------------------

DR-------DC------------------DC-----------DL

----------------------DMC----------------------

----------------MC---------------------------ML

AMR------------------------AMC----------------

----------------------ST-------------------------

 

MC og AMC skal være litt "offset" som jeg har forsøkt å illustrere over, altså at spilleren ikke ligger midt på (som spissen og DM gjør), men i en posisjon som ligger mellom midt på og kant.

 

Denne formasjonen ligger ganske nært opp til den Liverpool spiller med i virkeligheten, men til forskjell fra i virkeligheten vil Liverpool vinne kamper og turneringer på FM :p (vant CL og tok andreplass i PL med formasjonen over og akkurat samme spillere som Benitez har til rådighet, eller faktisk færre, siden jeg solgte unna Degen, Dossena og Lucas ila første uken som manager).

 

Eneste innkjøp første sesongen var Diego Buoanotte som raskt ble en favoritt hos fansen med vanvittige langskudd og leking med motstanderes forsvar. En Messi-type, bare venstrekant istedetfor høyrekant. Og Torres som poacher/måltyv er en helt sinnsyk kombo. Jeg er sikker på at SI har tenkt på Torres når de satte instruksjonene for poacher, for maken til perfekt rolle for ham med en AM C bak som serverer silkepasninger er det lenge siden jeg har sett i FM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...