Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fyfaen dette spillet suger. Plutselig, ut av ingenting, så kan jeg ikke vinne kamper mer. Taper og taper. Går fra 2/4. plass til 7. Ligger på 17 plass på borteform. Er knapt bedre på hjemmeform. For noe dritt.

 

Tja, jeg har også lagt merke til det der, og det irriterer meg. Man skulle jo trodd at en ikke kunne ramle ut av flytsonen når en vinner mange kamper i strekk. Men altså, plutselig så slutter spillerne "å virke". Formen er gjerne like god som tidligere, men ting går bare ikke deres vei. Jeg herjet jo vilt i treningskampene etter opprykket fra Conerence South til Conference før alvoret begynte. Da datt de sammen som en haug med potetsekker. Etter å ha snublet meg gjennom en 4-5 kamper ble jeg irritert, og kjøpte to midtbanespillere. En forholdsvis aggressiv og sterk kar med 5 i pasninger, og en annen middels god franskmann. Jeg kastet så den ene stopperen min ut på høyrebacken (selv om han kun har 4 i innlegg) og høyrebacken frem på den høyre midtbanen. Jeg fikk altså ikke tak i noen gode høyrevinger med innleggsfot, teknikk, dribling og hurtighet. Plutselig begynte spillerne å virke igjen. Willy Topp fant målet jevnlig, og vi krøp oppover tabellene.

 

Etterhvert begynte stopperne mine i bli litt i overkant aggressive. Først før den ene direkte rødt kort. I neste kamp får den andre to gule. Når så førstnevnte stopper kommer tilbake, presterer han å få rødt kort også. Etter denne 1-2-3 kombinasjonen sluttet lage å virke igjen. Så nå sitter jeg her, klør meg i hodet og prøve å få dem i gang. Formen er fremdeles svært god, det siste vi gjorde før vi tapte var å banke topplaget. Så, poenget blir da at det av og til virker litt tilfeldig hva som gjør at det ikke går for laget, men jeg kan ikke påstå at spillet suger av den grunn...

 

Det som også plager meg er at jeg har et talent (Adonis Shala) som jeg ikke får dyrket rett. Jeg har lurt han inn på en heltidskontrakt, men fyren opplever ikke økning i ferdighetene. Jeg har heller ikke peiling på dette med trening, slik at jeg ikke helt vet hva jeg må gjøre med han. For jeg er helt sikker på at fyren kan bli sinnsykt god om han bare får tiden på seg. I tidligere versjoner av spillet har han også hatt et vanvittig potensiale...

Lenke til kommentar
Hei. Håper noen kan svare så fort og enkelt som mulig på dette. Jeg har vært inne å fiksa litt på editor og skal nå starte en game med de innstillingene. Hvordan gjøre jeg det?? Jeg har lagret editordata, men ingen forandringer har skjedd når jeg starter spillet

Du må starte ett nytt FM spill.

Endret av Schjellin
Lenke til kommentar

Startet sesong med Manchester United. Spiller litt forskjellige, men etter en litt vaklende sesongpremiere har jeg nå funnet taktikken.

 

-------------------------------Foster/VDS----------------------------------

--------O'shea----------Vidic-------------Ferdinand--------Evra----------

-----------------Scholes--------Carrick--------Fletcher-----------------

-----------------------------------Giggs------------------------------------

----------------------------Rooney-------Berbatov------------------------

 

Enten denne eller at jeg har 3 på midten og et anker(Hazza any1? :love: ). Hvis det butter imot på slutten så hiver jeg innpå Valencia eller Nani eller begge og legger om til 4-2-2-2 med 2 offensive kanter. Leder for øyeblikket serien, og er videre i CL. Blir nok en kjempesesong :new_woot: Rooney putter som bare faen, Scholes spiller som en GUD på midtbanen sammen med balansereren Carrick og Ballvinneren Fletcher. Giggs i fremskutt playmaker rolle utnytter rommet i mellom stopper og midtbanen og strør pasninger. Evra og O'shea er alltid angrepsvillige og kommer til innlegg ustanselig. I tillegg storspillerer Berbatov som en tilbaketrukken spiss og gjør livet surt for forsvaret sammen med Giggs. Bak styrer Vidic og Ferdinand med Jernhånd og Kepprene er som levende murer :D Og når man har kvalittes som Nani, Valencia, Hazza, Anderson, Evans, Neville, Brown, Owen og Welbeck i resverve, vel, da må det gå bra.

Lenke til kommentar
Har skjedd mye rart for meg og.

 

Gikk fra 8 seire og 1 uavgjort og ingen tap og med 33-4 i målforskjell til å enten tape eller spiller uavgjort i kamper. Plutselig bare stoppet alle å score. :thumbdown:

 

Dammit! Der gjorde de det igjen. Jeg fikk tilbake toppscoreren min, og plutselig fungerte alt som det hadde gjort. Jeg vinner en 4-5 kamper på rappen, så får samme tulling (en kar som hadde vært innom Rosenborg, faktisk) rødt kort for en eller annen grisetakling. Jeg bytter han ut med en kar med bedre stats, og taper neste kampen 5-2. Ack!

 

Edit: Oslo121 - På fm2009 lagret databasen seg med et annet navn. En måtte så velge denne databasen når en startet spillet. Sjekk om det samme gjelder med din redigerte database...

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar

Hvordan sier jeg ifra til spillere som må roe ned skytingen. Rudolph Austin er helt vill etter å score fra 30 meter, funker 1 av 20 ganger...

 

Fy faen. Hele laget mitt har totalraknet. Fra å ha tidenes serieåpning ligger jeg på bunn av formstatistikken.

 

VUVUT på de siste kampene, samt tap i cupen og jeg scorer ikke mer.

 

Hehe, jeg hadde 13 kamper ubeseiret, så plutselig går jeg 5 kamper uten å vinne.

Lenke til kommentar

Hvordan du får endringer i editor inn i spillet:

 

Når du har gjort endringer i Editoren(hent database->gjøre endringer) så trykker du på fil(i editor), Lagre editordata som, også lagrer du det som en vanlig fil(gjør du endringer senere og vil ha det i samme filen lagrer du over(tror jeg)). Så åpner du FM, Trykker Nytt spill, helt nederst på det vinduet du nå får opp står det "editor datafiler: 1 i bruk: 1 totalt". Dette varirer selvsagt etter hvor mange filer du har. Vil du endre hvilke filer som skal brukes trykker du på endre, og da får du opp en liste over alle filene du har lagret og du kan huke av de du vil bruke. Da skal endringene du har gjort i Editor vise seg i Spillet.

 

Var noen som lurte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...