Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010

Anbefalte innlegg

Første sesongen i PL etter 2 opprykk på rad:

524345.jpeg

Små fornøyd :p

Hvilken formasjon bruker du a? Hvordan har du fått dette til?

Forresten noen som har no tips til meg, vil være et lag i England, lavere divisjon, forventet midt på tabbelen..Som ikke er så rike? Men muligens har noen talenter, kanskje i League two?

Spelar med Derby og koser meg med det. Eit lag som ikkje har store ambisjoner, men som du kan rykke opp med i første sesong. Talenter er det få av, det er 1-2 store talenter som kan nå langt. Mark O'Brien og Miles Addison.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I min første sesong i Lyon vant jeg ligaen med nesten 20 poeng, vant den store cupen ("den franske FA cup"), semifinale i den lille cupen (ala ligacupen)og kvartfinale i CL. I kvartfinalen i CL var tre av mine viktigste spillere ute med skade, og jeg tapte med ett mål mot Real Madrid. Jeg greide også å ta Elfenbenskysten til semifinale i VM - endte på 4.plass, men er fortsatt fornøyd. Så alt i alt en god første sesong. :)

Så jeg har litt ekstra penger å bruke nå. Jeg kunne trenge en teknisk sterk ving som kan spille på begge sider. Har litt over 300 millioner å bruke. Noen tips?

Lenke til kommentar

Luca Modric har vært veldig god for meg på begge sider samt sentralt. Han er naturlig sentral offensiv midtbane og venstreving, han er ikke naturlig på høyresiden men det som er nest best, men han har fungert ca. like bra der som på venstre. Fikk han for 260 millioner kroner hvis jeg ikke husker feil.

Ellers er Jovetic et bra kjøp, men tror ikke han er noe særlig tess på høyresiden.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Må variere en del isåfall. Lawlor (20 i bedømme ferdigheter, 19 i bedømme potensial hos meg) gir han bare én stjerne på nåværende nivå, og kun 1 og en halv på potensielt nivå.

Han er klasse hos meg på tredje sesongen. Se her f.eks:

Ja, det der var solide stats. Må nok være en del av de som er random (altså varierer fra save til save) for hos meg kommer han aldri til å bli så god. Det hender at selv de beste speiderne undervurderer talentene, men aldri så mye. Man må nok ihvertfall få en speider til å se på han før man kjøper.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Hvis du bytter posisjon så trur eg du bytter roller også. Er bare å bytte det og sjekke om dei har dei samme rollene.

Adriano er god som oppspillspunkt. Drogba kan både være oppspillspunkt og måltjuv. Når du velger rollene så blir dei ferdighetene som du trenger markert. Så det er bare å sjå kva som er best.

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg kjøpte meg FM her om dagen, og valgte den vanlige installasjonen, siden jeg ikke hadde internett tilgjengenlig. Nå vil jeg gjerne gjøre sånn at jeg ikke trenger cd-en for å spille. Blir jeg nødt til å installere alt på nytt, eller finnes det en lettere metode?

Jeg kjøpte det forresten på lørdag, og har allerede spilt ferdig den første sesongen :p Spiller med Wolfsburg, og endte på 4. plass. Ganske flaut, men jeg får unnskylde meg med at jeg var litt rusten, og at det var en litt vanskelig overgang fra det forrige. Jeg åpnet sesongen helt katastrofalt, og tapte fem kamper på meget kort tid. Når jeg kom skikkelig inn i det vant jeg syv kamper på rad, og slo både Chelsea og AC Milan i Champions League.

Spiller med dette laget:

Benaglio

Zaccardo - Barzagli - Westermann - Beck

Josué

Gentner - Misimovic - Kahlenberg

Dzeko - Grafite

Er på leting etter en ny høyreving.

Lenke til kommentar
Faen.. Akkurat tapt kvalikken til Eurocupen med Roma mot Dynamo, tapte begge kampene. Vant mot Milan på hjemmebane mellom disse to kampene, skjønner det faen ikke.

Har samme problemet med det samme laget. Det er jo vanlig å ha en bra periode og en mindre bra, men jeg har sånn annenhver kamp bra og dårlig. Slår ett av storlagene, taper 4-2 mot Bologna neste kamp osv. :shrug:

Er det overhodet noe å få gjort med det? Moralen og "atmosfæren" i laget er bra.

Lenke til kommentar

What? Jeg prøver å velge ut en tropp til europacupen, men jeg har visst bare en spiller i hele klubben som trenes av Wolfsburg. Jeg har prøvd å ta inn spillere fra reservelaget og juniorlagene, men til ingen nytte. Hva gjør jeg?

Nevermind, fant ut av det.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...