Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne likte jeg.

post-61155-1256915510_thumb.jpg

 

Jeg får ikke lov å ha mer enn 11 som ikke er trent i Norge i troppen. Greit nok. Men jeg adder jo tre NORSKE til lista OG de er trent av klubben siden de var småfolk. Den mener jeg adder tre utenlandske spillere og siden jeg har trykket på "gå til kamp" kommer jeg faen ikke tilbake så jeg får endret det.

 

Godt jobbet!

Prøv siste patch, så skal denne bugen være fikset.

Lenke til kommentar

Ser omtrent overalt der han nevnes at Rade Prica scorer noe voldsomt for RBK. Av en eller annen grunn er det bare så vidt han scorer hos meg. Det går lett mange kamper uten antydning til nettkjenning for ham. Ivers står for de aller fleste scoringene, mens Prica er ikke til å kjenne igjen der han løper rundt som en idiot: Får han først ballen og er på vei mot sekstenmeteren, så bråsnur han like utenfor og løper mot sidelinja i stedet for å prøve å score. WTF? :realmad:

 

Og det gjelder for så vidt ikke bare Prica: Trond Olsen, som jo liker seg godt på venstrekanten, er også stadig blitt observert å gjøre det samme i stedet for å legge inn. Jeg lurer på om det virkelig er jeg som har rota det til, eller om det er AI-en som ikke er helt god, for samme hva jeg gjør så er det bare krøll.

 

Jeg er helt ny hva FM angår (bittelitt erfaring med CM for mange år siden), så direkte overraskende er det jo ikke at det er ting jeg ikke helt får til. Men jeg syns jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner av spillerroller og taktikker snart. Har jeg rett og slett rota meg grundig bort i virvaret av taktiske innstillinger?

 

Kjører mer eller mindre 4-2-3-1 (Trond Olsen føler seg litt utafor) med hovedsaklig ordinær RBK-stall. Prøvde å sette opp Sapara eller Skjelbred som playmakers, og Prica og/eller Ivers som target man, complete forward, og i grunn alt mulig annet, og nå sitter jeg bare og ser meg blind på de ulike rollene.

 

Hva gjør jeg galt? Eventuelt hva gjør dere rett, som får dem til å score jevnt, om ikke rikelig?

Lenke til kommentar

For å si det sånn. Prica hadde 42 mål på 46 kamper hos meg forrige sesong.

 

Spiller 4-2-2-2 formasjon med 4 forsvar, 2 MS, 2 vinger og Ivers og Prica på topp. Ivers har jeg på "måltyv" med angrepsrolle. Prica har jeg som "komplett spiss" med støttende rolle. Ellers fikk jeg også Skjelbred til å putte 10 mål i serien i fjor, noe jeg er fornøyd med. Prøv å signere Camel Meriem på free transfer. Kan brukes som ving på begge kanter. Anbefales.

Lenke til kommentar

Hvordan ville jeg gå frem for å finne slike spillere under normale omstendigeter? Da med tanke på at søk-funksjonen så vidt jeg har forstått er blind overfor alle andre enn "kjente spillere i aktuell region".

 

Må jeg rett og slett sørge for å sette opp en database så stor at han er med, og spillet går ti ganger treigere?

Lenke til kommentar

Bare søk på han? Stor database er alltid en forskjell.

 

--

 

Det som irriterer meg er at jeg faen ikke kan registrere spillere til Tippeligaen selv om de er norske. Av en eller annen grunn har spillet fått det til at juniorene ikke har vært i Norge lenge nok (ja, sykt egentlig) til at de har blitt "trent av klubben eller i Norge" lenge nok. Dermed er mine norske juniorer utlendinger i følget spiller og jeg får aldri gitt dem noen form for kamptrening og de får ikke utviklet seg. Det er så utrolig frustrerende.

Lenke til kommentar

Bare meg eller er United OP i dette spillet? Cruiser jo igjennom serien. Foster er kanon i mål, forsvaret er jo topp, kjøpt inn Silva og Pirlo på midtbanen for tilsammen snaut 400 mill, og på topp er det jo masse bra å velge mellom: Berba og Rooney, som garantert scorer mål, og Owen+ Macheda som er livsfarlig når de kommer innpå. Welback er lånt ut til Newcastle, og er toppskårer i divisjonen med flere mål enn kampen.. Life is good!

Lenke til kommentar

Grunnet kjæresteaggro og andre årsaker har jeg ikke fått spilt så veldig mye (10-11 timer og har ikke kommet til serieåpningen enda). Spillet fremstår som den beste versjonen av serien så langt. Men, det er fremdeles en ting som irriterer meg og det er de frekvente skadeproblemene enkelte spillere har. Stakkars Savolainen går fra den ene skaden til den andre og har ikke fått spilt en eneste treningskamp. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...