Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010

Anbefalte innlegg

Hva er spilltiden deres på et game i 2030 da!? Jeg bruker ca 20-25 timer per sesong så det vil si at om jeg noengang spiller 20 sesonger ender jeg på godt over 400 timer!

Er i gang med en save med Ajax nå, etter en heller dårlig første sesong hvor jeg endte på 3. plass og uten trofeer. Men nå har jeg akkurat begynt på andre sesongen og fått tak i et par sinnssyke unggutter; Andrej Kramarić og Sandro. I tillegg har jeg fra første sesongen Bouanotte som akkurat er tilbake etter bilulykken, samt Václav Kadlec og Mathis Jørgensen så lover det meget bra for fremtiden!

Jeg synes det er mer spennende med å se hva folk får ut av virkelig spillere fremfor tilfeldig genererte spillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja da ligger du jo på ca 30 timer hver sesong da, timene går! :thumbup:

Spiller sjelden mer enn 3 sesonger per lag jeg, og hvis jeg får skikkelig interessante saver kan de gå opp til 6 år før jeg gir meg. Men nå spiller jeg FM primært grunnet min interesse for fotball og ikke så mye grunnet selve spillmekanikken, så det er kanskje der det ligger?

Lenke til kommentar

noen som har erfaring med å flytte saves mellom 2 pcer btw? :)

har en laptop som er blitt helt monga i det siste. Funker i alt fra 30 sek til 1 time med vanlig surfing. Men til gaming fryser den etter maks 3 min......

Bare å flytte saven inn på anna mappe som dark sier, men det må være samme patch ellers kan det fucke seg. Så om du hadde saven på 10.2 patchen må du instalere 10.2, gå innpå saven din før du kan laste ned 10.3

Lenke til kommentar

Hva er spilltiden deres på et game i 2030 da!? Jeg bruker ca 20-25 timer per sesong så det vil si at om jeg noengang spiller 20 sesonger ender jeg på godt over 400 timer!

Er i gang med en save med Ajax nå, etter en heller dårlig første sesong hvor jeg endte på 3. plass og uten trofeer. Men nå har jeg akkurat begynt på andre sesongen og fått tak i et par sinnssyke unggutter; Andrej Kramarić og Sandro. I tillegg har jeg fra første sesongen Bouanotte som akkurat er tilbake etter bilulykken, samt Václav Kadlec og Mathis Jørgensen så lover det meget bra for fremtiden!

Jeg synes det er mer spennende med å se hva folk får ut av virkelig spillere fremfor tilfeldig genererte spillere.

Ah men når alle de nye/gamle stjernene er vekke det er jo da man må sende ut en haug av speidere for å hente gullspillere !!

Lenke til kommentar

Ja det er greit nok det, men mitt poeng var at min glede med å spille manager er mer fundamenter i min interessae for fotball. Og da er det faktiske spillere og lag somm finnes i dag som jeg har en forbindelse til. Fiktive spillere med vidunderstats gir meg ingen tilfredstillelse på linje med det jeg får ved for eksempel å gjøre Macheda til en verdensstjerne i Man Utd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fuck! Tapte nettopp en random cup-runde mot Ajax ufortjent 4-5 på hjemmebane.

I ren rage bestemte jeg meg for å gå på en shopping spree og signerte Afellay (£9.5m) og Roy Beerens (lån) fra Juve. Nå er jeg godt besatt på kantene, men har et enormt luksusproblem på midten. Hater at spillere har en så lav verdi i Eredivisie, for man kan ikke tilby dem til klubber til latterlige priser. Hvis jeg forsøker å gjøre det, byr de fleste klubber kun litt over verdien deres, og det er latterlig lite penger. Ellers er 70% av spillerne mine ønsket av andre klubber, men ingen byr noensinne.

Har et par meget gode nederlendere i stallen nå; Vlaar, Drenthe, Fer, Afellay, Beerens, Biseswar, De Guzman, Wijnaldum, Amrabat, van der Vaart og en regens som heter Marlon Kok. Kontrakten min går ut neste sommer, men jeg vet ikke om jeg skal forlenge. På den ene siden har laget et enormt potensiale, men jeg har også lyst på nye utfordringer. What to do.

Lenke til kommentar

Skal starte en ny save nå..

Skal spille PL med denne formasjonen. 3-2-2-1-2

Altså slik f.eks

-------Keeper

----FS---FS---FS--

-------DM--DM--

MH---------------MV

---------OMS

----ST--------ST

Så noen tips til hvordan jeg bør spille? En av DM tenkte jeg skulle være dytpliggende playmaker den andre anker eller DM?

Kom med tips til spilleroller, (spillerne finner jeg selv) Med kom gjerne med forslag, da skal være unge talenter ;)

Bør jeg spille bredt?Smalt?Korte pasninger?Direkte?Balansert?Forsvarlinja høy? OSV.

Det jeg vil egentlig er alt laget skal ha ballbessittelse, fint klikk klakk spill. Takk for svar folkenzZz..

Edit: Kom med andre formasjoner som hadde vært bedre for min spillestil. Men skal ikke ha 4 FS kun 3.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Spiller selv en slik formasjon nå:

FS - FS - FS

DM - DM

OMH - OMS - OMV

ST - ST

Forsvarspillerne mine er ganske vanlig, men viktig at de er gode på hode da det er smalt bakover som fører til mye innlegg. Den ene defensive midtbanespilleren min fungerer som en dyptliggende playmaker, mens den andre fungerer som en ballvinnende midtbanespiller. Kantene mine spiller som insideangripere, mens OMS spiller som trequarista rolle. Den ene spissen min er sterk, stor og god på hode, mens den andre er en rask og smidig måltyv :) .

Lenke til kommentar

Er i oppstartsfasen av en game med QPR nå og preseason har foreløpig gått greit. Målet er å kjempe om opprykk første sesong, og tar gjerne i mot tips til spillere (free transfer/billige)

som kan hjelpe meg å oppnå dette. Alle posisjoner er under vurdering (har allerede hentet noen), men ikke nøl med å komme med tips dersom noen besitter dette :)

Mulig jeg kommer med noen oppdateringer underveis.

Lenke til kommentar

Skal starte en ny save nå..

Skal spille PL med denne formasjonen. 3-2-2-1-2

Altså slik f.eks

-------Keeper

----FS---FS---FS--

-------DM--DM--

MH---------------MV

---------OMS

----ST--------ST

Så noen tips til hvordan jeg bør spille? En av DM tenkte jeg skulle være dytpliggende playmaker den andre anker eller DM?

Kom med tips til spilleroller, (spillerne finner jeg selv) Med kom gjerne med forslag, da skal være unge talenter ;)

Bør jeg spille bredt?Smalt?Korte pasninger?Direkte?Balansert?Forsvarlinja høy? OSV.

Det jeg vil egentlig er alt laget skal ha ballbessittelse, fint klikk klakk spill. Takk for svar folkenzZz..

Edit: Kom med andre formasjoner som hadde vært bedre for min spillestil. Men skal ikke ha 4 FS kun 3.

Du burde sitte opp spillerroller ut etter spillerene du har. Tror nok du bør spille bredt i en slik formasjon og gjerne direkte spill. Selv liker jeg best å spille smalt, seint og kort. Spiller rein 4-3-3, med anker.

Er i oppstartsfasen av en game med QPR nå og preseason har foreløpig gått greit. Målet er å kjempe om opprykk første sesong, og tar gjerne i mot tips til spillere (free transfer/billige)

som kan hjelpe meg å oppnå dette. Alle posisjoner er under vurdering (har allerede hentet noen), men ikke nøl med å komme med tips dersom noen besitter dette :)

Mulig jeg kommer med noen oppdateringer underveis.

QPR har vell en del penger? Fmnorge.com finner du veeeeldig mye tips om spillerkjøp ;)

Har foresten nettopp opplevd noe av det rareste jeg har sett på FM, iallefall innen transfers. Fulham rykket ned forje sesong og nå har de klart og hentet Abonlahor til CCC! Helt latterlig. Villa havnet i tillegg på en 7 plass i fjor der han var fast på laget.

Lenke til kommentar

Har fått skade på viktige spillere de siste 3 kampene, like før jeg skal ha 10 kamper på 30 dager. Dzeko(2 mnd), evra(2-3 uker) og aguero(3 uker)... I tilleg så greier ikke vidic å la være å få kort så han er suspendert...

Edit: Da var rooney skada i 10-12 dager også..

Endret av -silenz-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...