Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huffda. Sead Ramovic (?) fra Tromsø fullførte kontrakten sin og gikk på free transfer. Jeg hadde meget lyst å signere han, men han hadde for høye lønnskrav og ville være førstelagskeeper. Så jeg ventet litt. Etter 6 måneder forsvant han plutselig, fant ut at stakkaren måtte legge opp. :wee:

Lenke til kommentar

Alright, sesongen 2012/2013 nå godt i gang med Feyenoord. Sommeren nyvervelser inkluderer keeper Juan Pablo Carrizo på free transfer, Haris Vukic likeså, samt to lånestjerner; Albin Ekdal og Gary Medel, begge med opsjon på kjøp. Ellers hentet jeg to reservekeepere, ettersom Barbosa og den gamle reservekeeperen ble solgt. Ut dørene gikk masse reservelagsspillere og håpløse juniorer, samt stallfyll som Luigi Bruins og Kermit Erasmus. Denne sesongen ser dog Ajax enda sterkere ut i ligaen. Dette er et lag jeg ennå ikke har klart å slå med Feyenoord, noe som irriterer meg grenseløst. Dog har jeg nå sjansen å vinne Cupen, ettersom Ajax røk, veldig overraskende, hjemme mot FC Zwolle. Har satt målsetning om å vinne ligaen, men ser nå at det var en tabbe av meg. Jeg har verken hatt bruk for pengene og Ajax virker alt for sterke. De har vunnet alle 8 kampene sine i ligaen, mens jeg har en uavgjort. Snart spiller jeg dem på bortebane, men skal ikke forvente all verdens, ettersom de allrede har slått meg i Super Cupen. Ellers er jeg med i CL i en veldig åpen gruppe sammen med Bordeaux, Bremen og Benfica. Hvem som går videre kommer sannsynligvis til å bli bestemt i aller siste runde.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært her inne nå!

Har to,tre prosjekt på gang nå, men to hovedsaver + en jeg spiller litt på når jeg får lyst. En helt ny, med et lag jeg aldri klarer stoppe å spille uansett hvor mye jeg prøver, og med 10.3 patchen og de store økonimiske vanskene ser jeg det som en utfordring, SK Brann. Mitt lag, min store lidenskap og det laget jeg siden jeg var en liten guttunge har fått tatt og føle på. Skal lage save rapport på FMnorge når jeg er kommet godt i gang om noen er intr i å lese, evnt historie.

Spiller også Arsenal på laptoppen, det mest på gøy. Fått signert David Villa for 210 (!) millioner. Årets spiller i England med svimlende 62 mål i alle turneringer. Puttet 9 mål i en FA cup kamp mot Norwich feks. Spiller ren 4-3-3. Cesc Fabregas ble årets spiller i Europa med 41 assist i alle turneringer, hovedsakelig til Villa. Vant PL og ligacupen første sesong. Slått ut i CL semi finale av Liverpool (0-1 borte og 2-1 hjemme), og tapte hele 4-0 mot Chelsea i FA cup finalen, det svei. Tok meg godt inn igjen med å knuse United 5-1 kampen etter!

Kjenner jeg savner FM snakket og må holde meg her litt oftere :)

Lenke til kommentar

Hell yeah! Tok et langt steg for CL-avansement (fra gruppespillet) da jeg slo Benfica 1-0 på bortebane. Fantastisk forsvarsprestasjon og brassesparkmål fra De Guzman. Kan forøvrig vise min beste lagoppstilling. (Vet ikke om jeg taler til døve ører her, men håper at noen syns dette er greie FM-poster)

Juan Pablo Carrizo

Serge Aurier - Ron Vlaar© - André Bahia - Gabriel Silva

Mahamadou Diarra

Mario Bolatti - Jonathan De Guzman

Diego Biseswar

Vaclav Kadlec - Andrej Kramaric

Diego Biseswar er for øyeblikket kun en "useful player" i følge min assistentmanager, men han er utrolig effektiv i rollen bak spissene. Med skuddferdighetene sine noterte han 17 ligamål forrige sesong, og har 7 på 9 kamper så langt denne sesongen. På midten roteres det forøvrig veldig mye og Albin Ekdal og Leroy Fer er begge mer enn kapable til å legge inn gode prestasjoner. Georginio Wijnaldum er 22 år, dog ikke helt utviklet ennå, og får ikke spilt så mye kamper som jeg hadde ønsket.

Lenke til kommentar

Haha, kult. Jeg ledet 3-0 over Roda JC da jeg i 25. minutt fikk straffe. Vanligvis er Kadlec og De Guzman foran Biseswar i straffetakerkøen (og begge var på banen), men Biseswar hadde to mål fra før, så de lot ham fullføre hattricket. Fet detalj av SI, ante ikke at dette var med i spillet.

(Beklager dobbelpost)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Søk på speidere som er gode på å se utviklingspotensiale og ferdigheter. Altså så nære 20 på de to. Ellers er det greit å be dem se på spillere som er 18 og under. Da kan du finne de tidlig. En annen ting er også det å se på de nøye selv og legge de i lista om de ser interessante ut. Har flere ganger sett spillere som ser dårlig ut første gang, men som utvikler seg veldig fort. Dermed kan det og være lurt å ha speidere som ser på spillere fra 21 og nedover.

Lenke til kommentar

Haha, kult. Jeg ledet 3-0 over Roda JC da jeg i 25. minutt fikk straffe. Vanligvis er Kadlec og De Guzman foran Biseswar i straffetakerkøen (og begge var på banen), men Biseswar hadde to mål fra før, så de lot ham fullføre hattricket. Fet detalj av SI, ante ikke at dette var med i spillet.

(Beklager dobbelpost)

Opplevde dette for noen runder siden med David Nielsen!

Jævla Hans Brandtun altså! Brann har enda ikke blitt kjøpt opp selv om det har vært diskusjoner på det nå i snart 5 måneder. Og nå presterer Brandtun og takke ja til et latterlig tilbud på Jaiteh! Forbanna ronken der altså! Satser på at vi snart blir kjøpt opp og at de økonomiske problemene snart gir seg!

Spiller foresten med dette laget for tiden:

Opdal

Sævarsson - Amankwah - Bjarnason - Holmvik

Austin

Vaagan Moen - Solli/Bakke

Huseklepp - Guastavinho - Nielsen

Nielsen har puttet 21 mål på 20 kamper så langt i TL! Passer fremskutt rollen ypperlig! 10 assist fra Vaagan og 8 fra Huse! Fantastisk så langt! Kan se ut som at gullet skal hem i år også :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...