Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010

Anbefalte innlegg

Kan jo bare se på mitt lag med Birmingham da. Jeg har veldig få ligaer med, av den grunn at pcen suger og jeg har laget mitt fylt med talenter. og toppspillere.

Det er jo aldri vanskelig å fylle sitt eget lag med talenter. Problemet er jo bare at det kun blir sitt eget lag som har gode spillere så og si, så spillet blir alt for lett da motstanderne i premier league spiller med spillere som originalt ikke er gode nok for championship.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjekk nettopp på ein skikkelig bommert. Kjøpte inn ein spiller, som mine supportere sa kom til å ødelegge lagånden i laget. Å det viste seg å være rett. Etter den signeringen har det kunn gått nedover. Prøver å gi posetive tilbakemeldinger til dem under kampen, mn dette virker ikkje å hjelpe. Mangen av spillerene har god moral, mn noen av dem viktige spillerene begynner å miste moralen. Så får eg beskjed fra spillere at det er mangelen disiplin i gruppen. Så nå vett eg ikje ka eg kan gjøre. Noen som har vært i samme situasjonen, og som vett noen gode råd?

Lenke til kommentar

Gjekk nettopp på ein skikkelig bommert. Kjøpte inn ein spiller, som mine supportere sa kom til å ødelegge lagånden i laget. Å det viste seg å være rett. Etter den signeringen har det kunn gått nedover. Prøver å gi posetive tilbakemeldinger til dem under kampen, mn dette virker ikkje å hjelpe. Mangen av spillerene har god moral, mn noen av dem viktige spillerene begynner å miste moralen. Så får eg beskjed fra spillere at det er mangelen disiplin i gruppen. Så nå vett eg ikje ka eg kan gjøre. Noen som har vært i samme situasjonen, og som vett noen gode råd?

Tror ikke det hjelper å være veldig snill hvis det er mangelen på disiplin som er problemet. Husk hvert fall å gi advarsler/bøter ved direkte røde kort og hvis spillere ikke møter opp på trening.

Lenke til kommentar

Jeg regner meg som rimelig streng:

Advarsel ved utvisning for to gule

1 ukelønn i bot ved utvisning for direkte rødt

2 ukelønner for gjentatt utvisning for direkte rødt, evt hvis det er særdeles alvorlig (altså 3 kampers suspensjon) direkte rødt første gang.

Har enda ikke hatt problemer med spillere som ikke møter opp, men sånn som jeg legger opp spillet blir det 1 ukelønn første gang, 2 ukelønner andre gang og transferlistet 3. gang.

Over til mitt eget prosjekt for tiden:

Har startet en save med Barca, og gjør en "vri" ved at jeg kun vil kjøpe spanske spillere. Første sesongs kjøp ble Diego Capel (og der gikk stort sett hele budsjettet), og sikter mot navn som Villa, Fabregas og Reina som de neste kjøpene, forutsatt at første sesong går bra og jeg får dugelig med transfermidler.

Har noen erfaring med et slikt forsøk, eller råd til prioriteringsliste av spillere?

Lenke til kommentar

Ja, da trenger jeg noen tips her!

Mistet nettop Rune Skarsfjord som assistent trener og trenger en ny en.

Trenger også en erstatter for Erik Huseklepp, har rundt 15 - 25 mill å bruke.

Spiller altså med Brann.

Lenke til kommentar

Ja, da trenger jeg noen tips her!

Mistet nettop Rune Skarsfjord som assistent trener og trenger en ny en.

Trenger også en erstatter for Erik Huseklepp, har rundt 15 - 25 mill å bruke.

Spiller altså med Brann.

Eg har også Brann, og eg har Mark Dempsay fra Tromsø og ein spiss som heter Pawel Brozek. I starten går det litt tregt med han, mn når han først skårer så er det jevnlig:)

Lenke til kommentar

Rykket i dag opp til Bundesliga med Aachen. Fikk et transferbudsjett på £3.89m, og etter en måneds tid føler jeg at styret stjeler mine overgangspenger? Jeg har brukt £4.1m ren cash, og solgt for £9.25m, hvorav ca. £8.5m har vært ren cash (dvs. ingen "om 48 måneder"-klausuler). Har gjort matten, og nå skulle jeg egentlig hatt £7.99m igjen. What the feck?

Edit: har i realiteten £687k.

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Har gjort dette allerede, men styret oppfører seg som noen griske idioter. Dog må jeg si meg fornøyd med å ha solgt for £12m og kjøpt for £5m og komme ut av transfervinduet med en mye bedre stall enn før. Styret lar meg forøvrig få 25% av pengene som kommer av spillersalg.

Lenke til kommentar

Prøv å styr ett Russisk lag på 2.nivå der du får 5% av spillersalg i midler og styret stadig vekk selger dine beste spillere. :(

Klarte heldigvis å rykke opp etter tre sesonger, og det har sålangt gått bra etter det. Selv om (mer FAIL logic) spillerne som spiller for meg stadig ønsker seg til en bedre klubb, selv om det betyr å gå ned en divisjon, samt ned i lønn. Kan noen forklare det?!

Og en til rant: Det russiske cup-systemet er FUCKED!

Lenke til kommentar

Prøv å styr ett Russisk lag på 2.nivå der du får 5% av spillersalg i midler og styret stadig vekk selger dine beste spillere. :(

Been there, done that. :) Hvilket lag spiller du med?

Og til den elendige FM-logikken, I feel ya. Alt kommer an på klubbens rykte, og i bakgårdsligaer er dette utrolig ustabilt. Skulle ønske de jobbet mer med dette til neste FM-versjon.

Lenke til kommentar

Spiller med FC Krasnodar, tok over midt i juli i 2009-sesongen da de sleit som faen på bunnen av 1.divisjon (startet unemployed med de seks store ligaene) og vel, de to første hele sesongene mine solgte de 2-3 av mine beste spillere i begge sesongene. :(

Har rykket opp nå da, og har to strake 11.plasser i Premier Division (akkurat ferdig med 2013-sesongen), men sliter fremdeles med å tiltrekke meg spillere, så blir mye afrikanere på laget (lite lønn og binder seg over lengre tid).

Lenke til kommentar

Artig slaktekamp. Veit det er rompelag som ble spilt mot, men fine siffer på sluttresultatet, noen tips til forbedringer på laget? Har lite midler akkurat nå, da ny venstreving og keepertalent er handlet inn, neste fokus blir nok på høgreving.

Er god fornøgd med handlene eg har gjennomført til nå, Di Maria og Dzeko, +keepertalent på 17 og venstrevingen

post-34873-1280193397,9772_thumb.jpg

post-34873-1280193424,9131_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...