Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010

Anbefalte innlegg

Au da. Har begynt på et nytt game, denne gang med Basingstoke. Vant Blue Square South overlegent i første sesongen, og etter et par mindre heldige kamper leder jeg nå Blue Square Premier. Jeg har en ballvinnende midtbanespiller som sanker gule kort som andre plukker blomster, og har flere ganger advart han. I sist kamp sleit vi oss til en seier selv om fyren ble utvist i det 32 minutt. Jeg valgte å bøtelegge karen (1 ukes løn og plutselig får jeg beskjed om at halve startelleveren min mener jeg behandlet han urettferdig, samt noen av backupspillerne.

Vet ikke om jeg tør spille flere kamper etter dette, det kan da umulig være bra for moral og slikt. Noen gode tips om hva jeg kan gjøre for at moralen får minst mulig problemer med dette. JEg har tross alt ikke en så overlegen stall at det ikke er noe problem om halve startelleveren har surnet på meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under "Personlig" finner du grunnen til hvorfor en spiller er misfornøyd.

Mulige løsninger på problemer:

- Selge spillere som vil bort.

- Gi nye kontrakter.

- Gi mer skryt til laget.

- Selge alle spillere som ikke blir brukt og ikke liker benktilværelsen.

- Vinne kamper.

++++

Når du først har fått dårlig harmoni kan det være vanskelig å få den opp igjen.

En annen ting er å gi folk bøter når de spiller veldig dårlige kamper eller får rødt kort.

Lenke til kommentar

Au da. Har begynt på et nytt game, denne gang med Basingstoke. Vant Blue Square South overlegent i første sesongen, og etter et par mindre heldige kamper leder jeg nå Blue Square Premier. Jeg har en ballvinnende midtbanespiller som sanker gule kort som andre plukker blomster, og har flere ganger advart han. I sist kamp sleit vi oss til en seier selv om fyren ble utvist i det 32 minutt. Jeg valgte å bøtelegge karen (1 ukes løn og plutselig får jeg beskjed om at halve startelleveren min mener jeg behandlet han urettferdig, samt noen av backupspillerne.

Vet ikke om jeg tør spille flere kamper etter dette, det kan da umulig være bra for moral og slikt. Noen gode tips om hva jeg kan gjøre for at moralen får minst mulig problemer med dette. JEg har tross alt ikke en så overlegen stall at det ikke er noe problem om halve startelleveren har surnet på meg...

Sett på spillerinstrukser at han skal takle lett ;) .

Typisk btw at spilleren etter et par uker går i media og sier han ikke er sur på deg lenger.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Sett på spillerinstrukser at han skal takle lett ;) .

Typisk btw at spilleren etter et par uker går i media og sier han ikke er sur på deg lenger.

Hehe, ja, jeg får gjøre det. Selv om jeg er begeistret for spillere med sugende taklinger så er det ikke bare greit når man egentlig har et middels BSP-lag som ikke er videre samspilt. Mister man en mann da, så går det ille.

Da får jeg håpe at han og de andre spillerne som er sure på meg, klarer å holde moralen oppe i disse ukene før de er blid på meg igjen, slik at jeg fremdeles henger med i toppen av BSP... Leder den for øyeblikket...

Lenke til kommentar

Tips til gode vingbacker(Både høyre og venstre) i 25-28 års alderen? :)

Pris har ingenting å si, har 1.4 MRD å bruke :love:

Andreas Beck er meget god på min Arsenal-game. Han kan spille på begge backer. Jeg bruker han på høyre, og Clichy på venstre. Sistnevnte anbefales også.

Lenke til kommentar

Hvor mange ligaer har dere med på saver? Nå har jeg akkurat kjøpt ny pc med i5, 4 gb ram og ssd'disker, så jeg føler meg trygg med 20+ ligaer.. Hva er deres erfaring med dette?

Jeg har funnet sweetspotten med min pc (signatur) til å være rundt 30 ligaer, men da tror jeg ikke det er pcen men heller spillet som holder meg tilbake.

Lenke til kommentar

Tja, har nå skaffet meg en av de dere anbefalte. Men ettersom jeg enda har rundt 1.4 mrd, lurer jeg på om det er andre ting jeg kan bruke pengene på? Føler stallen er stor nok nå. Kan jeg f.eks. bygge ut stadion?

Du kan prøve å sende en forespørsel til styret om å utvide stadion, og forbedre trenings- og juniorfasilitetene ;) .

Lenke til kommentar

Hvor mange ligaer har dere med på saver? Nå har jeg akkurat kjøpt ny pc med i5, 4 gb ram og ssd'disker, så jeg føler meg trygg med 20+ ligaer.. Hva er deres erfaring med dette?

Jeg har funnet sweetspotten med min pc (signatur) til å være rundt 30 ligaer, men da tror jeg ikke det er pcen men heller spillet som holder meg tilbake.

Føler du at det er en god mengde talenter som kommer opp iløpet av årene? På mine saver med under 10 ligaer var det jo særdeles få talenter som kom opp etterhvert. Hva er dine specs? Og er det laptop eller stasjonær?

Lenke til kommentar

Har akkurat spilt ferdig første sesongen med Fiorentina, og jeg klarte faktisk å vinne Serie A! Anbefaler alle å spille med Fiorentina, utrolig bra stall til å begynne med og en morsom utfordring.

Tabell:

post-109180-1279401996,6413_thumb.jpeg

Stall:

post-109180-1279402004,3999_thumb.jpg

Overganger:

post-109180-1279402016,2675_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Føler du at det er en god mengde talenter som kommer opp iløpet av årene? På mine saver med under 10 ligaer var det jo særdeles få talenter som kom opp etterhvert. Hva er dine specs? Og er det laptop eller stasjonær?

Ja, jeg syns det er en grei mengde talenter som kommer opp. Litt usikker på hva dette avhenger av, men mange lag får jo nesten et fullt nytt juniorlag hvert år. Kvaliteten er noe varierende dog.

Specsa står i signaturen, og det er stasjonær. :)

---

Litt artig kamp jeg hadde i Russisk andredivisjon her om dagen:

post-63678-1279409809,9243_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...