Gå til innhold

FM10: Football Manager 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FA-Cup Finalen

 

Jeg er Liverpool og ligger under 0-1 mot Chelsea. Jeg utligner på overtid og får ekstraomganger. I andre ekstraomgang scorer jeg og vinner, tror jeg. Jeg gratulerer spillerne på team-talken og er storfornøyd. Når jeg så skal lese "nyhetene" i innboksen etter kampen står det at jeg har tapt 1-2. Anelka skal visstnok ha scoret i 120 min og jeg har aldri fått noe andre mål.

 

For noe bullshit! Jeg går på analysen for å se høydepunktene og det er aldri noe Anelka mål. Jeg kan også se mitt andre mål i andre ekstraomgang. Jeg skal jo ha vinni FA-Cupen! Jeg gratulerte jo spillerne ffs!

 

Nå er selvsagt også supporterne dypt skuffet, og jeg får vel mye mindre penger av en andre-plass enn en første-plass. Dette gjør at styret er totalt sett skuffet over min ledelse av laget.

 

Merkelige er at dette aldri har skjedd før, og når det første skjer så er det FA-Cup finalen!

 

 

Nå er jeg jævlig lite lysten på å starte på sesong 2. :(

Endret av mnorm
Lenke til kommentar
FA-Cup Finalen

 

Jeg er Liverpool og ligger under 0-1 mot Chelsea. Jeg utligner på overtid og får ekstraomganger. I andre ekstraomgang scorer jeg og vinner, tror jeg. Jeg gratulerer spillerne på team-talken og er storfornøyd. Når jeg så skal lese "nyhetene" i innboksen etter kampen står det at jeg har tapt 1-2. Anelka skal visstnok ha scoret i 120 min og jeg har aldri fått noe andre mål.

 

For noe bullshit! Jeg går på analysen for å se høydepunktene og det er aldri noe Anelka mål. Jeg kan også se mitt andre mål i andre ekstraomgang. Jeg skal jo ha vinni FA-Cupen! Jeg gratulerte jo spillerne ffs!

 

Nå er selvsagt også supporterne dypt skuffet, og jeg får vel mye mindre penger av en andre-plass enn en første-plass. Dette gjør at styret er totalt sett skuffet over min ledelse av laget.

 

Merkelige er at dette aldri har skjedd før, og når det første skjer så er det FA-Cup finalen!

 

 

Nå er jeg jævlig lite lysten på å starte på sesong 2. :(

 

Fytti faen, hadde det der skjedd meg hadde jeg gått på gata og utlevert en neve til alle.

 

En annen ting som irriterer ræva av meg er når motstanderen får umenneskelige ferdigheter og spillet gjør at de SKAL score, samma faen hvorda, men motstanderen SKAL FAEN MEG HA ET MÅL NÅ.

Lenke til kommentar

Da er jeg godt i gang med 2. sesongen med Notts County og jeg topper ligen etter 12 kamper, slipper inn som en sil men scorer mer. Mye av det er takket være en sinnssyk spiller som jeg bare må dele med noen andre. Han heter Gastón Fernández og jeg kjøpte han for £1.3 millioner fra den Mexikanske klubben Tigres. 14 mål på 10 kamper så langt og med hans stats og ikke minst fart er han helt ustoppelig. Jeg er ganske sikker på at han kommer til å slå Willy Topp's rekord fra fjorårssesongen som scoret 39 mål i ligaen.

 

post-109180-1257473102_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Yeess er Chelsea på min save, og jeg får det rett og slett ikke til å funke, har mye uavgjort og noe tap, ikke EN seier har spilt 7 kamper i ligaen, bruker en formasjon 4-2-1-1-2

 

--------Chech---

 

Bosingwa---Terry--Carva---Cole

 

-------De Rossi--Essien-------

 

-------------Lampard----

 

-------------Cassano-------

 

--------Drogba---Dzeko-------

 

 

Backene er jeg fornøyde med, midtstopperne virker som de står og ser på når motstanderen angriper, samme med Essien, De Rossi virker som han gjør noe bra, har en grei rating, Lampard ser jeg såvidt i løpet av kampen, Cassano er OK, Drogba er den jeg er mest fornøyd med, Dzeko er møkk..

 

Noe tips? Begynne å bruke vinger kanskje?

Lenke til kommentar
Yeess er Chelsea på min save, og jeg får det rett og slett ikke til å funke, har mye uavgjort og noe tap, ikke EN seier har spilt 7 kamper i ligaen, bruker en formasjon 4-2-1-1-2

 

--------Chech---

 

Bosingwa---Terry--Carva---Cole

 

-------De Rossi--Essien-------

 

-------------Lampard----

 

-------------Cassano-------

 

--------Drogba---Dzeko-------

 

 

Backene er jeg fornøyde med, midtstopperne virker som de står og ser på når motstanderen angriper, samme med Essien, De Rossi virker som han gjør noe bra, har en grei rating, Lampard ser jeg såvidt i løpet av kampen, Cassano er OK, Drogba er den jeg er mest fornøyd med, Dzeko er møkk..

 

Noe tips? Begynne å bruke vinger kanskje?

Prøv en annen formasjon, andre laginstruksjoner eller begge deler. Noen ting bare funker ikke i FM, det trenger ikke nødvendigvis være noen logikk i det så man må prøve seg frem litt.

 

Du kan f.eks. prøve disse laginstruksjonene uten å endre på formasjonen:

Filosofi: Fri

Kampstart strategi: kontroll

Pasningstype: kortere

Kreativ frihet: mer uttrykksfull

Steng av: Press hardere

 

Så kan du kjøre resten på standard. Dette er de innstillingene som har fungert best for meg med lag som er med å kjemper i toppen av PL og CL. Hvis ikke dette fungerer så får du prøve å bruke andre innstillinger, eller en annen formasjon. Det er ihvertfall ikke spillerne dine som er problemet, for de er top notch.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Så fikk jeg endelig kloa i Willy Topp, men da sa kalender april og jeg fikk bare prøvd han i en kamp. På før-sesongens treningskamper har den godeste Willy tidvis herjet med motstanderne. Tipper det betyr at han faller helt sammen når alvoret begynner. Det virker ihvertfall slik når det gjelder treningskamper ellers. Ihvertfall for meg. Regelen der er at herjer jeg før sesongen så går folka mine helt i stå når det hele begynner.

 

Men vi får se.

 

Forøvrig, jeg sitter på en godt sliten maskin og har ikke hatt et eneste krasj med fullversjonen av spillet. Demoen gjorde meg som nevnt noe hissig når Steam bestemte seg for å oppdaterte noe greier og lukke spillet.

 

Så det jeg lurer på: de av dere som opplever kræsj, kjører dere steam-versjonen? Eller kjører dere med no CD crack? Jeg er sikker på at det finnes der ute, men selv om det irriterer meg å kjøre spillet med DVDen i, har jeg ikke giddet lete etter noe slikt. Eneste jeg vet er at jeg så langt (bank i bordet) ikke har opplevd noe kræsj.

Lenke til kommentar

8 minutter på overtid faktisk. Den er bare forjævelig sur.

 

[edit] Noen her som får Valencia til å funke på høyrevingen til United? Jeg bruker han som vanlig offensiv ving, men han har ikke imponert meg med et snitt på 6.92 når første sesong er ca. halvspilt.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Takket ja til å bli manager for Nigeria! Skøy!

Er halvveis i første sesong med Roma og har sjangs til å komme meg forbi Milan som ligger på 4. plass, men jeg spiller med litt ugjevne prestasjoner (som de gjør virkeligheten :p).

 

Laget:

 

post-190620-1257546538_thumb.png

 

 

Foresten så fikk jeg denne røveren for 23 mill!

 

post-190620-1257546829_thumb.png

 

Endret av sandinista
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...