MST Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hei. Har en Daewoo DLT26C3HTB tv som har begynt og få litt problemer.. Den lager en slags " pipe/suse " lyd som jeg hører når den er muted eller er på lav lyd.. Denne irrierendes lyden forandrer seg etersom bildet på tv'n. Den vil heller ikke vise HDMI bilde fra min playstation 3, bare bilde fra AV(?) ( rød, gul, hvit ) kabelen... Dekoder funker fint via HDMI. Tv'n nærmer seg 2 år ca. og er kjøp på elkjøp. Hva kan jeg forvente av reparasjon eller lignende? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Er vel bare å kjøre en reklamasjon,så gjør Elkjøp det som må gjøres med den..enten reparasjon,eller ombytte. Lenke til kommentar
MST Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Okei;) Er jo en litt merkelig feil det at PS3 ikke vil funke men en dekoder.. Og denne tv'n produseres vel ikke lengre heller, så hva vil skje ved ett eventuelt ombytte? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Gå til Elkjøp og reklamer på TV'en, så blir den reparert. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 I forhold til ps3 så mener jeg å huske at du må inn i menyen på PS3'en for å velge at du skal bruke HDMI kabel. Suselyden kan være pga at du har satt lyden fra dekoderen på maks og har lav lyd på TV'n....Prøv å skru ned lyden fra dekoderen og heller skru opp mer lyd på TV'n, eller motsatt. Ofte når dekoderen har volum på maks vil man høre susing fra komponenter i den. Lenke til kommentar
MST Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Har resatt ps3 instllinger, etc, etc. og den funker på andre tv'er. Men tar den nok med på elkjøp snart.. Lenke til kommentar
darket Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) kan faktisk hende at denne tv ikke støtter ps3 over hdmi altså.. Dvs den er ikke oppdatert på firmware til å forstå hva ps3 sier på godt norsk.. Om daewoo har oppgradert firmware nå i etterkant av salget er usikkert, så her burde du nesten kontakte leverandøren AGON (www.agon.no) og spørre om dette produktet faktisk støtter ps3 over hdmi. Gjør det ikke det, eller de ikke har oppdatert firmware så er det lite å gjøre. Verksted kan ikke fikse det. Denne tv er laget på et tidspunkt der flere merker sleit med akkurat det samme, fks jvc og lg har hatt problemer med dette. JVC har ihvertfall ordnet opp i det afaik. Daewoo.. er et billigmerke, så ikke ha forhåpninger. Jeg tror dette er problemet, og oppdatering på produkter er i utgangspunktet en betalbar tjeneste. og ikke føyer seg under garanti\reklamasjon. www.agon.no [email protected] 67 11 64 00 Endret 12. august 2009 av darket Lenke til kommentar
MST Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 HDMI funka helt fint før.. Så tror ikke det er tilfelle. Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Lever tven der du kjøpte den, eller i en annen Elkjøp/Lefdal butikk så vil de sende den til Infocare hvor en autorisert tekniker vil se på tven. Det er 5 års reklamasjonsrett på tver. Hvis du leverer tven i en annen butikk enn der du kjøpte den, er det fint om du tar med kvittering da ikke alle butikker i kjeden har tilgang til andre butikker sitt datasystem. Endret 13. august 2009 av orjanos3.16 Lenke til kommentar
MST Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Okei, pleier en slik reparasjon og ta lang tid? Blir jo uten tv på rommet en god stund vil jeg tro Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Vi begynner å komme inn i høysesongen, så du bør nok regne en 3 - 4 uker. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Hehe, høysesong? Når er det ikke høysesong da? Om sommeren er det jo redusert kapasitet pga ferieavvikling, mot jul er det alltid problemer fordi "det nærmer seg jo jul". Det eneste som da står igjen som en grei periode er jo på våren, men da har jo alle bedrifter årsoppgjør med lagertelling og alt det medfører... Nei det er vel enklere å si at en reparasjon uansett tidspunkt tar 2-4 uker, helst aldri mer enn 6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå