Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer Aspire 7735G slår seg av på random. Wth

Anbefalte innlegg

Hva gjorde du for å få byttet til en bedre laptop?

Klaget!

Sa jeg hadde brukt mye tid på to laptop'er som jeg egentlig trengte til arbeide med en gang og som det var umulig å lagre noe på fordi den slo seg av uanmeldt. Skulle man ikke få Toshiba'en til samme pris så er det bare 500kr i forskjel.

Jeg brukte også veldig lang tid på å lete etter en passende PC før jeg bestemte meg for Acer'en. Måtte invistere en del tid før jeg kom frem til Toshiba'en også nå, men nå gleder jeg meg til jeg får den til uka.

Toshiba er vel PC'enes traktor? Kjedelig, men stabil.

IBM ThinkPad er PCens traktor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder på med å installere nye drivere etc. nå, men jeg fikk ikke til å aktivere Vista fordi det sto at koden min var i bruk. Har jeg gjort noe galt nå?

Laptopen har enda til gode å slå seg av nå etter at jeg installerte Vista fra scratch, så det lover godt så langt.

Denne Toshibaen som Keeblin snakker om, er den like god til spill, PS og lignende som Aceren?

Lenke til kommentar

Jeg kan i alle fall konstatere at problemet ikke er wifi driveren, da jeg fortsatt sliter med restartene. Problemet her er jo at maskinen ikke crasher, men bare restarter av seg selv, slik at det ikke blir skrevet noen crashdump av Vista.

Hvis det er noen som er profesjonelle nok til å lese event logs, kjør på! :)

Sencured: Ser frem til mer tilbakemelding fra deg angående clean install.

Lenke til kommentar

Oi, jeg ser at jeg har glemt å skrive i tråden. Jeg har ikke gode nyheter ang. dette makkverket av en PC.

Selv etter clean installasjon så omstartet maskinen seg. Jeg installerte Vista to ganger, og andre gangen - forleden dag - lot jeg maskinen bare stå på det punktet der man skal lage den første brukerkontoen. Etter en time så omstartet maskinen seg.

Så... Jeg vil tro det er hardware-feil. I 7735ZG-versjonen så er det større harddisk men dårligere prosessor, så jeg regner med at det er en av de to tingene som det er noe galt med (eller at på-knappen trykker seg selv...). Samme det - i morgen den dag drar jeg til Elkjøp og får den byttet. Jeg var uansett ikke helt fornøyd med kvaliteten på tastaturet og mangelen på f. eks. volumknapper (som tilogmed min tx 2000 har!), så jeg hadde kanskje byttet den uansett.

Noen som har noen tips til laptoper som er like gode/bedre ytelsesmessig som 7735G til rundt 6.000,-? Hva med den Toshibaen?

Lenke til kommentar
Hvis det er noen som er profesjonelle nok til å lese event logs, kjør på! :)

Maskinen restarter seg på et "hardware-nivå" Dvs Windows mister strømmen og det er ikke mulig å skrive noe log på det. Det eneste som kommer i loggen er når maskinen slår seg på igjen og oppdager at siste reboot ikke var planlagt.

Det er ikke noe poeng å kaste bort mer av tiden deres på denne PCen. Lever den inn og krev pengene tilbake eller en annen modell.

Skal 7735G være aktuell som bør den iaf ikke være produsert rundt juli 2009. Ellers: styr unna.

Lenke til kommentar

Hei

HUDRIN:

Hva mener du med oppdatering av BIOS'en, Hudrin? Så vidt jeg kan se er siste BIOS versjon på Acer's hjemmeside 1.05, mens BIOSen i min 7735G er 1.07. Hvilken versjon var i din PC før du oppdaterte?

GIL_GALAD90:

Oppfører din PC seg fortsatt like bra etter oppdatering til SP2?

.

Lenke til kommentar
Hei

HUDRIN:

Hva mener du med oppdatering av BIOS'en, Hudrin? Så vidt jeg kan se er siste BIOS versjon på Acer's hjemmeside 1.05, mens BIOSen i min 7735G er 1.07. Hvilken versjon var i din PC før du oppdaterte?

GIL_GALAD90:

.

mente faktisk en nedgradering til 1.05! ;) og fungerer perfekt etter det, på denne acern allefall..

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar
Hei

HUDRIN:

GIL_GALAD90:

.

Jepp, har fortsatt ikke hatt noen random shutdowns etter SP2 :yes: Og det syns jeg er kjempe morsomt :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har også akkurat samme problemet. Kjøpøte en maskin på El-Kjøp for 14 dager siden. Maskinen hadde nøyaktig samme problemet, så jeg tok den med tilbake. El-Kjøp av hadde veldig grei kundebehandling, og tok maskinen i retur uten problemer og bestilte en ny til meg. Ikke at det hjalp - den nye maskinen har også samme problemet.

Jeg har kjørt alle oppgraderinger til Windows Vista og også den anbefalte oppgraderingen av det trådløse nettverkskortet som er nevnt i tråden. Ingen ting har hjulpet.

Det ser ut til at maskinen rett og slett bare mister strømen. Jeg har ennå ikke testet nedgraderingen av BIOS. Tenkte å ta en tur innom El-Kjøp før jeg gjør det for å være sikker på at det ikke skaper problemer for evt. retur av masinen etterpå.

Noen nevnte produksjonsdato - min maksin er produsert 07.07.2009. Irriterende å få slike problemer på nye maskiner, og siden det tydeligvis er flere som har opplevd det samme - rart at ikke Acer og El-Kjøp har fanget det opp.

Lenke til kommentar

Har nå også testet med SP2. Maskinen slår seg av også med denne installert.

Har også merket noen problemer med mousepad'en. Ganske ofte så hopper pekeren ett stykke tilbake på skjermen når jeg slipper pad'en. Jeg har også opplevd noen tilfeller under surfing at IE hopper tilbake til forrige side uten at jeg bevist har gjort noe for å få det til. Andre som har opplevd lignende?

Alt i alt - dette ser ut til å være en dårlig modell fra acer.

Lenke til kommentar

jaja nei det ante meg, var i utgangspunktet feil på masking når vi fikk den, mangla partisjonsfil på hden, men det skulle selvfølgelig repareres selv om jeg ba om og bytte den etter og gått ut døra også inn igjen etter minutter..nei det her ser ut til og bli et ork.

Lenke til kommentar

Var innom Elkjøp for å klage på min Toshiba 550D som ikke slår seg av, men som mister nettverksforbindelsen randomisert. Har bestilt ny Toshiba.

Han som ekspiderte meg fortalte at Acer 7735G er tilbakekalt, så det betyr vel at man bare kan returnere dem, og at dem nå har fått med seg problemet.

Tror ikke dem selger dem lenger heller nå. I hvertfall ikke der jeg var.

God service, men jeg blir jo skeptisk til laptop nå som jeg venter på min 4.

Lenke til kommentar
Var innom Elkjøp for å klage på min Toshiba 550D som ikke slår seg av, men som mister nettverksforbindelsen randomisert. Har bestilt ny Toshiba.

Han som ekspiderte meg fortalte at Acer 7735G er tilbakekalt, så det betyr vel at man bare kan returnere dem, og at dem nå har fått med seg problemet.

Tror ikke dem selger dem lenger heller nå. I hvertfall ikke der jeg var.

God service, men jeg blir jo skeptisk til laptop nå som jeg venter på min 4.

tilbakekalt?! ja det forundrer meg ikke..blir nok en byttesak der og, fortsetter bare og slå seg av her..

Lenke til kommentar

Tror faktisk at jeg også må gi opp denne maskinen... :ermm: Skal nok levere den inn hos elkjøp og høre om de kan bestille Acer Aspire 7735ZG istedet, sånn at jeg kan bytte denne med 7735zg'n. :cool: Og igår opplevde jeg forresten at pc'n slo seg av mens jeg spilte BF2. :ohmy:

Hvis jeg skal se litt humoristisk på det hele kan jeg begynne å ta tiden, bare for å se hvor fort det kan gå før shutdown oppstår.. :p Raskeste hittil er 5 sek. etter innlogging. :!: Noen som har opplevd raskere shutdown? ;):p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...