Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer Aspire 7735G slår seg av på random. Wth

Anbefalte innlegg

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-...er-aspire-7735g

Kjøpte meg en sånn, sist fredag. Allerede første dagen så begynte pcen å slå seg av, for ingen grunn. Jeg arbeider en stund også slår den seg av.

I tilegg så blir skjermen flimrete av og til når jeg slår den på.

Info:

Dette skjer uansett om strømmen er koblet inn eller ikke.

Det skjer uavhengig av tid, det skjer ikke hvert 10-15 minutt. Noen ganger tar d lang tid. noen ganger ikke.

Viften virker når jeg starter pcen, men virker som den ikke slår seg på senere (trur dette kan være problemet).

Pcen er ikke VARM I DET HELE TATT. Noe som er veldig rart når d virker som om vifta ikke fungerer.

Jeg har faktisk ikke peiling på hva d kan være. Jeg har fixa om strøm settingsa. Så det er det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den laptopen er ny, så send den tilbake til Lefdal og forlang ny eller at de finner ut hva problemet er. Det som du opplever skal ikke skje med en ny bærbar.

Dette er, etter mitt synspunkt, en klar garanti/reklamasjonssak. Regner med at du ikke har installert en masse "rare" programmer første dagen du hadde den.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Regner med jeg må stikke innom ja. Skal ikke være noe problem å skaffe en ny, men lurte på om noen som viste om hva d kunne være ^^,.

Heisann!

JEg kjøpte samme pcen, på Lefdal Ski! Hadde det eksakt samme problemet, første dagen!

Sendte den inn 2 dager etter jeg først oppdaget det, ettersom jeg ble utrolig irritert da den sluknet under bachelor-skriving (heldigvis skrev jeg bare 2 sider før den slukna! :O)

De på lefdal ringte meg igår, og sa at de hadde oppdatert den gjennom windows update, slik at den nå skulle være helt fin. Den hadde ikke crashet noe mer etter dette! (ikke engang da de kjørte Strest-test! som fungerer slik at de spiller av 100 sanger på en gang, 10 spill 5 filmer og 20 nettsider!)

Skal hente den imorgen! Om det skulle skje noen fler ganger, så vet jeg vi begge har rett på pengene tilbake, ettersom det blir sett på som en DOA! (dead on arrival!)

Lykke til! og oppdater oss om hva som skjer for deg og din pc!

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem med en 7735G kjøpt på Elkjøp for noen uker siden. Leverte den inn hos Elkjøp etter 2 dager og fikk en ny. Da også denne hadde samme feil fikk jeg pengene tilbake.

Maskinene kræsjet både før og etter at Windows ble oppdatert ihht Windows Update. Software skal uansett ikke føre til slike feil. (iaf ikke uten bluescreen)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte samme maskin hos Elkjøp - Bergen.

Acer 7735G

Intel COre 2 Duo Mobile - 6400

ATI Mobility Radeon HD 4570

350GB Lagringsminne

Slo seg av ved surfing på nett, når jeg var afk... ikke varm, ikke noen grunn. Etter 3 dager byttet jeg den i en lik. Den sitter jeg med nå. Samme problemet. Slår seg av helt sporadisk. Kan ikke stole på den i det heletatt. Ikke vits å bruke til skole eller arbeid (som må lagres).

Må desverre finne meg en ny PC forstår jeg.

Synd, for jeg likte spesifikasjonene her.

Skal holde dere oppdatert!

Endret av Keeblin
Lenke til kommentar
Om det skulle skje noen fler ganger, så vet jeg vi begge har rett på pengene tilbake, ettersom det blir sett på som en DOA! (dead on arrival!)

Jeg snakket med Acer (tlf. 800 84 880)som fortalte at de programmene jeg har installert ikke kunne forårsake feilen. De mente jeg hadde fått 2 DOA's (Dead on Arrival)og hatt maks uflaks. Acer har 14 dagers returrett, men Elkjøp har 30.

Jeg returnerer nok maskin nr 2 i morgen og slik det ser ut nå harjeg gitt opp Acer maskiner. Vet ikke om jeg kan stole på dem.

Noen som har tilsvarende maskiner som denne med lignende spesifikasjoner som de kan foreslå?

Lenke til kommentar

Elkjøp sentralt har tydeligvis ikke plukket opp problemet da modellen er profilert i tilbudsavisen som lå i postkassen i dag. (Dvs 7735G-644G32MN LX.PC70X.014)

Kjedelig, da det ofte er kunden som sitter med "bevisbyrden" på slike retursaker.

Elkjøp oppførte seg dog eksemplarisk i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

update:

Etter mye krangling og fem og tilbake med lefdal (som jeg må si har pissdårlig kundeservice!) så stormet jeg ut av butikken på ski, gikk til lefdal alna (selvom det er 2.5 timers reise for meg!) og snakket med sjefen der. han kunne selfølgelig hjelpe meg etter ca 2 min, så det var jo bra!

Sitter nå med den 2. 7735'en min, og den har enda i crashet (hatt den i bruk, i ca 15 timer)

Skjer det igjen, var jeg garantert og få pengene tilbake, eller et "kjempegodt" tilbud på en annen pc.

Vi for se!

Lenke til kommentar

Hei,

jeg kjøpte også denne laptopen for en ukes tid siden, og har også slitt med at den plutselig restarter. Av en merkelig grunn generer ikke Vista crashdump for dette heller. Siden det stort sett alltid har skjedd når jeg er på internett, mistenker jeg at wifi driveren er problemet. Har installert ny driver idag direkte fra intel, IKKE via windows update, og det ser ut til å fungere så langt. Skal rapportere tilbake om det viser seg at problemet ikke er løst.

Link til wifi driver:

Intel® WiFi Link 5100

Lenke til kommentar

Jeg brukte lang tid for å finne ut hva slags laptop jeg skulle kjøpe meg, og jeg endte da også opp med en 7735G. Har samme problemet som dere andre her i tråden, og synes det ville vært kjipt om jeg måtte finne meg en ny laptop, da denne i bunn og grunn var den som passet meg aller best ift. budsjettet mitt.

Etter et google-søk i går så det ut til at reboot-problemet ikke forsvinner, og at det er der selv om man avinstallerer alt og installerer XP, så jeg regner med det er en hardware-feil. Andre sier at de har fjernet noen Acer-programmer fra oppstartn (eManager?) og ikke hatt noen problemer siden dét, men jeg er litt usikker på om det fungerer. Har nå fjernet alle Acer-programmer fra min egen oppstart, skal si ifra dersom jeg fremdeles opplever omstarter. I tillegg til dette har jeg installert driveren som det linkes til over (selv om linken ikke fungerte for meg), så dersom jeg nå skulle være kvitt problemet vil jeg dessverre ikke kunne fortelle hvorfor...

Hvis jeg nå skulle få flere spontanomstarter, kommer jeg til å installere W7. Ikke at jeg tror det hjelper, men jeg har ikke lyst å bytte laptopen, den er helt perfekt bortsett fra at den ikke funker(...).

Lenke til kommentar
Jeg brukte lang tid for å finne ut hva slags laptop jeg skulle kjøpe meg, og jeg endte da også opp med en 7735G. Har samme problemet som dere andre her i tråden, og synes det ville vært kjipt om jeg måtte finne meg en ny laptop, da denne i bunn og grunn var den som passet meg aller best ift. budsjettet mitt.

Etter et google-søk i går så det ut til at reboot-problemet ikke forsvinner, og at det er der selv om man avinstallerer alt og installerer XP, så jeg regner med det er en hardware-feil. Andre sier at de har fjernet noen Acer-programmer fra oppstartn (eManager?) og ikke hatt noen problemer siden dét, men jeg er litt usikker på om det fungerer. Har nå fjernet alle Acer-programmer fra min egen oppstart, skal si ifra dersom jeg fremdeles opplever omstarter. I tillegg til dette har jeg installert driveren som det linkes til over (selv om linken ikke fungerte for meg), så dersom jeg nå skulle være kvitt problemet vil jeg dessverre ikke kunne fortelle hvorfor...

Hvis jeg nå skulle få flere spontanomstarter, kommer jeg til å installere W7. Ikke at jeg tror det hjelper, men jeg har ikke lyst å bytte laptopen, den er helt perfekt bortsett fra at den ikke funker(...).

Det er problemet mitt også; Det er en veldig fin maskin til denne prisen, så jeg har lite lyst til å bytte den inn. Etter å ha undersøkt internett litt, ser det ut til at flere har problemer med wifi driveren på acer modeller generelt. Bare det at windows ikke genererer crashdump får meg til å tro at det også kan være noe ala eManager som har tatt over styringen.

Når restarter maskinene deres?

Hos meg har det stort sett vært ved idling i windows, samt generell browsing av internett. Den har aldri restartet under WoW merkelig nok.

Lenke til kommentar

Den har faktisk ikke kræsjet mens jeg har spilt heller (Empire Total War), men den har gjort det under surfing og de gangene den ikke har vært i bruk. Sist den omstartet var faktisk da jeg skrev det forrige innlegget mitt.

Nå har jeg bare hatt maskinen i tre dager, men jeg kjenner likevel at jeg blir irritert...

Lenke til kommentar
Nå omstartet den igjen, få sekunder etter at jeg åpnet Firefox(..!), så nå skal jeg bare ta backup av det lille jeg har, og så skal jeg installere en clean versjon av Vista eller kanskje W7.

Hvis du får brukt drivere fra produsentene, istedet for å bruke eManager, hadde det vært genialt, da kunne vi fått rede på om det er Acer som har tabbet seg ut, eller om det rett og slett er hardware.

Lenke til kommentar

Nå har den stått noen timer uten at jeg har gjort noe som helt med den - kun ren Vista Home Premium, har ikke oppdatert noe som helst, ikke installert en eneste driver og ikke åpnet et eneste program, og maskinen har enda til gode å omstarte seg. Skal prøve å installere nettverksdriverne nå og surfe på nett en stund og se om noe skjer.

Lenke til kommentar

Min slo seg heller ikke av mens jeg kjørte WoW, men mens jeg surfet, så film eller bare var på desktop. Jeg har gitt opp hele maskinen selv om den passet meg veldig bra ssånn spesifikasjonsmessig og bestilt meg en som nesten er litt bedre og som jeg skulle få til samme pris:

Toshiba 550D

Lykke til til dere som fortsatt har troen på Acer. Jeg mistet min tro på 7735G etter to feilvarer.

Lenke til kommentar
Hva gjorde du for å få byttet til en bedre laptop?

Klaget!

Sa jeg hadde brukt mye tid på to laptop'er som jeg egentlig trengte til arbeide med en gang og som det var umulig å lagre noe på fordi den slo seg av uanmeldt. Skulle man ikke få Toshiba'en til samme pris så er det bare 500kr i forskjel.

Jeg brukte også veldig lang tid på å lete etter en passende PC før jeg bestemte meg for Acer'en. Måtte invistere en del tid før jeg kom frem til Toshiba'en også nå, men nå gleder jeg meg til jeg får den til uka.

Toshiba er vel PC'enes traktor? Kjedelig, men stabil.

Endret av Keeblin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...