Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

erfaringer fra Seat leon?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kanskje kjøpe en Seat Leon om et par dager, så lurte jeg på om det er noe spessielt jeg burde tenke på? Det er en 2001 modell som ikke er kjørt så veldig mye.

Har nesten aldri hørt om Seat, men har fått med meg at det er et spansk merke. Hadde egentli tenkt å kjøpe japse siden de er kjent for å være gode biler som bare går og går, men denne Seat'en fristet veldig.

Dette blir min første bil, og jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter. Noen som har noen tips og/eller erfaringer fra Seat??

Takk for evt. svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er rett og slett veldig lat, ikke bruker den lite bensin heller. Drittkjedelig å kjøre bil med den motoren. Du kan jo se på denne, absolutt verdt å ta en titt på. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18224346

Vannlekkasje, mener du da inn til kupeen sånn at det blir vått inni bilen? Den deler plattform med Golf IV som ofte plages med dårlige pakninger inne i døren, men dette er ikke allverden å bytte selv. Eller mener du vannlekkasje som at det lekker fra radiatoren?

Lenke til kommentar

Mente slik at det lekker inn i bilen.

Ang den biler du linker til er den sikkert helt topp, men også en go del dyrere da.. + forsikringen blir jo også mye dyrere med en slik, og det har jeg ikke råd til.

Trenger først og frems en bil som kan ta meg fra A til B, trenger ikke så veldig mye kjøreglede, bare litt musikk fra et anlegg :)

Endret av Sindre112
Lenke til kommentar

Gå over alt det elektriske! Sjekk at alt virker.

Å gå over understell er sikkert ikke dumt på disse.

Når det gjelder det med lekkasje, har det vært problemer på Golf/A3/Leon/TT osv, at kondensvann fra klimaanlegg renner inn i kupèen, på passasjersiden forran.

Drenering ligger nemlig bak hanskerommet, og når dreneringen er tett, renner det inn.

Men det er ikke et kjempeproblem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...