Mr Powerful Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hei. Skal kanskje kjøpe en Seat Leon om et par dager, så lurte jeg på om det er noe spessielt jeg burde tenke på? Det er en 2001 modell som ikke er kjørt så veldig mye. Har nesten aldri hørt om Seat, men har fått med meg at det er et spansk merke. Hadde egentli tenkt å kjøpe japse siden de er kjent for å være gode biler som bare går og går, men denne Seat'en fristet veldig. Dette blir min første bil, og jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter. Noen som har noen tips og/eller erfaringer fra Seat?? Takk for evt. svar Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Det er vel ikke stort mer enn en Golf IV i andre klær, så burde vel ikke være så dum den Lenke til kommentar
Mr Powerful Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 åja, se det. Viste de hadde et eller annet sammerbeid med Volkswagen, men viste ikke at det var så nære. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Er under VAG-konsernet sammen med Audi/VW og Skoda Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hvilken motor er det? 1.6 ville jeg aldri hatt. 1.8T 20V derimot, den er riktig så frisk, særlig tunet. Lenke til kommentar
Mr Powerful Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Det er en 1.6. Hvoffor ville du aldri hatt den? Har lest en del plasser at Leon sliter med vannlekasje, noen som kan bekrefte det? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Den er rett og slett veldig lat, ikke bruker den lite bensin heller. Drittkjedelig å kjøre bil med den motoren. Du kan jo se på denne, absolutt verdt å ta en titt på. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18224346 Vannlekkasje, mener du da inn til kupeen sånn at det blir vått inni bilen? Den deler plattform med Golf IV som ofte plages med dårlige pakninger inne i døren, men dette er ikke allverden å bytte selv. Eller mener du vannlekkasje som at det lekker fra radiatoren? Lenke til kommentar
Mr Powerful Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Mente slik at det lekker inn i bilen. Ang den biler du linker til er den sikkert helt topp, men også en go del dyrere da.. + forsikringen blir jo også mye dyrere med en slik, og det har jeg ikke råd til. Trenger først og frems en bil som kan ta meg fra A til B, trenger ikke så veldig mye kjøreglede, bare litt musikk fra et anlegg Endret 13. august 2009 av Sindre112 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Gå over alt det elektriske! Sjekk at alt virker. Å gå over understell er sikkert ikke dumt på disse. Når det gjelder det med lekkasje, har det vært problemer på Golf/A3/Leon/TT osv, at kondensvann fra klimaanlegg renner inn i kupèen, på passasjersiden forran. Drenering ligger nemlig bak hanskerommet, og når dreneringen er tett, renner det inn. Men det er ikke et kjempeproblem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå