Gå til innhold

Musikkindustrien med eget mediaformat

Anbefalte innlegg

Musikk industrien henger etter piratene.. når skal de lære? Er det så utrolig vanskelig å få det inn lixom? Hva vil kundene ha? Valgfrihet, god pris, god kvalitet og service. Valgfrihet og kvalitet bør være en selvfølge, allerede her henger musikk bransjen etter.

Det handler om å griske til seg pengene dine mens du ikke ser. Det er jo blitt vanlig å lure dumme kjøpere, fremfor å tilby en god tjeneste som kan slå ut piratene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha fulgt med på alle innleggene her og filosofert litt for meg selv om dette klarer jeg ikke å finne ut hva slags argumenter platebransjen kan ha for å prøve å utvikle et slikt produkt. Klarer ikke finne ut hva det er de prøver å oppnå med noe slikt. Skal det liksom stimulere forbrukerene til å kjøpe mer musikk? Forsøke å få dem over på lovlige kilder? Isåfall så er det jo ikke et eneste aspekt ved dette produktet som kunne fått noen andre enn "noobs" (folk som ikke vet bedre/gir faen i kvalitet) til å kjøpe det, men så tror jeg i utgangspunket ikke de er de største synderene heller så hvem er målgruppen for dette?

Lenke til kommentar

Epic fail in 3.. 2..

En ting jeg glemte å si..

Hvis dette blir lansert, blir det uhyre enkelt å få tak i full album på Torrents! Ikke mere forskjellige komprimeringer og feil-taggede filer.

Men igjen, Dette blir sikkert ikke mye av. :innocent:

Lenke til kommentar
Etter å ha fulgt med på alle innleggene her og filosofert litt for meg selv om dette klarer jeg ikke å finne ut hva slags argumenter platebransjen kan ha for å prøve å utvikle et slikt produkt. Klarer ikke finne ut hva det er de prøver å oppnå med noe slikt. Skal det liksom stimulere forbrukerene til å kjøpe mer musikk? Forsøke å få dem over på lovlige kilder? Isåfall så er det jo ikke et eneste aspekt ved dette produktet som kunne fått noen andre enn "noobs" (folk som ikke vet bedre/gir faen i kvalitet) til å kjøpe det, men så tror jeg i utgangspunket ikke de er de største synderene heller så hvem er målgruppen for dette?

Det skal være ett stimuli for å øke salget av hele album og ikke bare enkeltlåter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Snip.

Det er nok som andre sier, et desperat forsøk på å tilby musikk i et digitalt format som de selv kontrollerer. De tenker vel som så at om WMA ikke fungerte så må de kunne tilby noe nytt til kundene sine som har alle fordelene en cd plate har (fordeler for dem selvsagt) og som ikke kan videre distribueres på nettet uten at de finner ut hvem de kan saksøke for millioner.

Med andre ord, har bransjen skreddersyd et produkt som de selv tror kommer til å bli bra, men som selvfølgelig oppfyller deres krav til kontroll. Men de glemmer jo det vesentlige , og det er kvaliteten på selve produktet som ved å tilbys på nytt i et eget propietært format ikke vil la seg dele på portable enheter som ikke støtter dette formatet.

Og man kan jo alltids la seg spørre om det blir noen god lydkvalitet på filene om disse blir vannmerket og kan eksporteres til 128kbit mp3 format...

Nei, innpakkningen er nok ny, men DRM'en er nok den samme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...