Autodidact Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Tenkte jeg skulle få laget meg en "fanboy logo" i selvklebende (utskjært) vinylfolie, og før jeg går i gang ville jeg høre om noen andre kanskje hadde lyst på også — eventuelt hadde formeninger om størrelse, kostnad eller har andre relevante tanker ... "Behovet" mitt er en Pentax-logo, men det er vel flere som eventuelt er interessert i Nikon eller Canon?! Ser ikke for meg å legge opp til å ta helt av med Sony, Olympus m.v. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Det første jeg tenkte på er, hvilke rettigheter er det til diverse logoer og produsentnavn? Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Det er vel like problematisk som når forhandlere får laget seg vindu og bildekor med leverandørenes logoer på. Eller alle de Volvo (m.f.) logoene som Tommy fra Tommy & Tiger'n pisser på bakpå gamle Opeler — og omvendt. Lenke til kommentar
gather Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Bare en liten bemerkning: Bare fordi mange gjør en feil. Blir det riktig da? Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Nei, men hva gjør det feil i utgangspunktet? De fleste "store" firma har en profil(perm) og så lenge man følger reglene i denne — som ofte gir både visuelle og "juridiske" retningslinjer, så er det problemfritt. Like problemfritt som når de lager klsitremerker med logen sin på, og deler dem ut med f.eks. produkter m.v. Da er det, tross profilregler, fritt for hvor og hvordan Ola og Kari bruker dem ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå