Gå til innhold

*LØST* Bør jeg bytte Wii'en mot PS3? (IKKE XBOX!)

Myst

Anbefalte innlegg

Etter at jeg så traileren til Gran Turismo 5: Prologue, fikk jeg bare en tanke: den må jeg prøve! (GT 5:P Intro for de som er interessert) Var ikke særlig fornøyd med GT 4: Prologue, men det var på PS2, og virker som alt er forbedret i det nye.

Så jeg gikk til lokale GameStop og spurte hvor mye det ville koste å bytte Wii mot PS3. De tok 1000 for konsollen og 140-180 for spill. Har to spill + Sports (men det regnes vel en del av konsollen). Pakketilbud for PS3 med 2 spill (Mirror Edge + valgfri) er 3600. Så det vil si mellomlegget jeg må ut med blir ca. 2300.

Syns dere det er en grei deal?

Og nei, jeg vurderer ikke dette bare pga ett spill. Som nevnt i min andre tråd, får jeg ikke spilt Guitar Hero på PCen lenger. Tenkte å kjøpe en PS3 gitar, men hvis jeg kjøper PS3, kan jeg like gjerne kjøpe spillet også for en billig penge, og muligens andre spill.

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde sjekke ut Forza Motorsport 3 som kommer 23. oktober til Xbox 360 også. Xbox 360 er også billigere enn PS3 så du da har du penger til overs til flere spill ;)

Grafikk og ytelsesmessig er det ikke noen særlig forskjell på Xbox 360 og PS3. De største titlene kommer på begge konsoller så sjekk de eksklusive spillene før du bestemmer deg, det er de som avgjør.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Thklinge: Dette er ikke en promoterings tråd for X360.

@trådstarter.

Om du ikke er fornøyd med Wii er bytting et godt valg. Derimot synes jeg prisen var litt vel stiv for en PS3 med 2 spill. Betalte selv 3000 kr for PS3en min og ca 900 kr for 4 valgfrie spille (fra 2 forskjellige aktører selvfølgelig) så betalte vel 3900 for PS3 med 4 spill. Kjøpte da PS3en fra Lefdal og spillene fra GameZone (Resistance, Assassins creed, Uncharted, Heavenly sword).

Bytt om du føler at det gir deg mer for pengene, slik sett er det vel ikke mye vits å ha Wiien stående om du ikke spiller på den.

Lenke til kommentar

XBOX vil jeg ikke ha, Microsoft bør holde seg til datamaskiner. Selv Gaming Receiveren ble ødelagt etter tid.

Nei, spiller ikke så mye på den for tida, Hadde Mario Galaxy, rundet det og byttet mot Resident Evil 4. Spilte litt, men gikk lei når jeg kom til et sted og ikke klarer å gå videre (blir jaget av to fyrer med motorsag, har ikke nok ammo til å drepe dem). Har også rundet Metroid Prime, så litt kjedelig å drive med utforsking.

Jeg glemte å spørre dem om de tar inn konsoller. Kanskje jeg bare kan selge Wii'en og finne et bedre tilbud på PS3'en et annet sted. Jeg får snuse litt rundt.

Lenke til kommentar

Bear^: Når utgangspunktet er "Etter at jeg så traileren til Gran Turismo 5: Prologue, fikk jeg bare en tanke: den må jeg prøve!" så er det absolutt på sin plass å nevne Xbox 360 og Forza Motorsport 3. Selv PS3/Gran Turismo-fanboys må innrømme at FM3 ser imponerende ut. I tillegg er spillet bare en mnd unna mens vi må vente gud vet hvor lenge på Gran Turismo 5.

PS3/X360 er svært like i hva de tilbyr sluttbrukeren og bør nevnes sammen i enhver diskusjon hvor noen skal kjøpe en ny spillekonsoll.

Lenke til kommentar

Bear^ selvfølgelig promoterer thklinge xbox 360 :) han kommer sikkert snart til å poste litt forza 3 bullshots for å imponere trådstarer med grafikken.

Nei, trådstarter. Kjøp ps3 nå og kjøp GT5 prologue på play.com for en billig penge. Så kjøper du gt5 når det kommer til jul. Om du likte gt4 så kommer gt5 til å bli sinnsykt bra ;)

Lenke til kommentar

Spiller ingen trille thklinge, tråde sier "Bør jeg bytte Wii'en mot PS3?" og X360 er ikke engang nevnt her. Samt at han har gjort det klart at han ikke vil ha noe X360. Case closed spør du meg. Anbefaler å la det ligge.

@Urge:

Komer GT5 til jul? Trodde sulamitten var utsatt til Mars 2010. Kommer det virkelig i 2009?

Lenke til kommentar

thklinge: jeg ser pointet ditt, men jeg har allerede lest om FM3 og jeg velger selv GT5. Er jo en grunn for at jeg ikke nevner Xbox i førsteposten.

Generelt:

Jepp, tror jeg skal få prøve å få solgt Wii'en fram til lønningsdag, så håper jeg på et kjempekupp på PS3. Skal sjekke ut alle elektrokjeder.

Edit: Hehe Bear som kom i forkjøpet. Ja, forresten, jeg fant ikke noe konkret utgivelse på GT5. Noes som vet detaljer?

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Gran Turismo 5 kommer ikke under noen omstendigheter til å lanseres i 2009, men det er jo lov å håpe og drømme.

Ja du håper vel virkelig at det ikke kommer. Du ville nok koset deg skikkelig på forumet når du ser at mange brukere blir skuffet og sinte.

Bruker du historisk grunnlag for å komme til denne konklusjonen? I såfall har vel forza spillene også blitt utsatt?

Lenke til kommentar

Vi får heller vente å se til konferanse har vært den 18 august. Tipper de må komme med en release dato da. men sony har jo sagt at det kommer i dette finansåret. Så desember til mars er en sure thing. Men at det kommer før jul er vel mest rykter, og mye håp :p Ja det blir uansett verdt ventingen.

Lenke til kommentar

Tror han kunne lett få 2000 for Wii med 2 spill (ser på finn.no at det ligger i det høvet).

Dermed tror jeg han vil tjent mer på å selge det privat selv. Med da en pris på 2995 ,- på Lefdal, ca 3100 med frakt, ville han fremdeles stå med 500 kr. På Gamezone har de en god del PS3 spill til rundt 250.

Alt i alt tror jeg selge selv er en MYE bedre deal enn det tilbudet han har fått nå.

Lenke til kommentar

Manx: Er Mirrors Edge bra? Er det greit å spille gjennom over lang tid uten juksing?

Ja så klart er det det, Bearman. Istedenfor å gi den for en tusenlapp, selger jeg heller selv og får det dobbelte. Er jo ikke dårlige spill jeg har heller, RE4 og MP3. Bare de to ugjør jo minst 500. Jeg setter ut for 2500 med rom for pruting i første omgang, så får jeg se om noen tar kontakt.

Virker som Lefdal har billigst for nå. Ellers varierer prisen fra 3050 (Netshop) og opp mot 4000 (MPX).

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Manx: Er Mirrors Edge bra? Er det greit å spille gjennom over lang tid uten juksing?

Det er meget bra når man kontrollen inn i fingrene, men skal sies at det er forferdelig frustrerende til tider når man ikke kommer seg dit man skal.

Men beste spillet jeg har spilt igjennom på lang tid, og jukse det gjør man ikke, ikke like moro å klare det da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...