Constanse Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Her er saken: jeg er 16 til høsten, og har så og si aldri vært på en skikkelig fest. Nå er jeg invitert til en fest en god venninne av meg skal ha. De andre som kommer er hennes venner, men det er ikke et veldig stort problem, jeg har møtt flere av dem før, og de er greie. Når jeg leste ivitasjonen ble jeg skikkelig nervøs. For det første fordi jeg suger i å kle meg ut. Det skal være Disney-tema (xD), noen som har noen gode forslag? Googler litt rundt nå, men jeg trenger noe som er lett å lage bra, på en måte, uten å måtte kjøpe alt for mye. Det andre: jeg vil ikke drite meg ut! Jeg har aldri drukket, annet enn for å smake. Bør vel bare spise middag før jeg kommer dit og ikke drikke for mye? For jeg vil helst ikke drite meg ut. xD Noen andre tips rundt sosialisering og what to do? (Ja, det er flaut å legge dette ut, men jeg håper at ingen finner dette emnet. Det er lov å le, så lenge dere svarer og. ^^) (Tenke det var såpass "useriøst" problem at det passet best her.) Lenke til kommentar
Zash Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Captain Hook Kan bli bra med god kostyme. Angående det sosiale: Smil, prøv og vær selvsikker, og ikke vær redd for å snakke med folk. My 2 cents... Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Det tar tid før alkoholen fungerer. Hiver du nedpå et noen liter øl så tar det tid før det når toppen. Ikke begynn å drikk sprit fem minutter etter du er ferdig med ølet i den tro at ølet ikke fungerte. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Kan også være en ide, om mulig, å teste ut alkohol i litt mindre sosial sammenheng før du drar på festen. Så lærer du hvor mye du tåler og hvordan det påvirker deg. Det sosiale kommer av seg selv med ett par innabords. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Ang drikkingen så prøv å ikke drikke særlig mer enn de andre på festen. Noen fester er relativt rolige og koslige mens andre er grøftefyll. Tenker du på det sosiale så er det jo greit at man ikke kjører grøftefyll på en mer rolig fest. Ang kostyme så er kanskje Hook det enkleste siden du finner pirateffekter i alle leketøysbutikker. På den annen side har vel Disney laget film/serier som inneholder omtrent alle karakterer man kan tenke seg. Du kan jo kle deg ut som agenten til eieren av Bolt, eller eierne av Nemo elns. Du finner sikkert en eller annen obskur figur du alt har nok klær til å være om du vil Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Takk for svar! Planlegger å drikke relativt lite, siden de andre jentene som kommer til å være der har drukket siden mer eller mindre niendeklasse. : P Så jeg kommer bare til å dumme meg ut hvis jeg mister kontroll. Skal se over forskjellige disney-filmer nå, tenke på Spøkelseskladden, men det blir kanskje litt i overkant kjipt. xD Lenke til kommentar
Zash Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Bare en ting: Du er jente? Edit: For da er kanskje ikke akkurat Hook det rette alternativ, ville kanskje satse mer på en av prinsessene?? Endret 13. august 2009 av Zash Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Her er mange: http://www.flickr.com/search/?q=disney+cosplay Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Takk for svar! Planlegger å drikke relativt lite, siden de andre jentene som kommer til å være der har drukket siden mer eller mindre niendeklasse. : PSå jeg kommer bare til å dumme meg ut hvis jeg mister kontroll. Skal se over forskjellige disney-filmer nå, tenke på Spøkelseskladden, men det blir kanskje litt i overkant kjipt. xD Selv om du planlegger det så er det ikke alltid like lett^^ Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Litt skummelt å starte på øl, ville heller gått for rusbrus eller lignende. Ikke seks stykker, holder i massevis med tre når det er første gangen. Flere jenter jeg kjenner kommer i godform etter 1-2 halvlitere, og siden det er din første gang, ville jeg ikke dristet meg ut på å finne grensen. (Blir litt som solarium egentlig. Først prøver du en mengde, relativt mild. Går dette bra, øker du litt og litt. ) Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Tull! Kjøp ei flaske sprit og kjør på for å imponere de andre på festen. Alltid creds til den som blir fullest, spyr mest og husker minst dagen derpå. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Litt skummelt å starte på øl, ville heller gått for rusbrus eller lignende. Ikke seks stykker, holder i massevis med tre når det er første gangen. Flere jenter jeg kjenner kommer i godform etter 1-2 halvlitere, og siden det er din første gang, ville jeg ikke dristet meg ut på å finne grensen. (Blir litt som solarium egentlig. Først prøver du en mengde, relativt mild. Går dette bra, øker du litt og litt. ) Med øl så kjenner du ihvertfall alkohol smaken, når det kjennes ut som om du drikker brus så er det lett å drikke for mye. Fyllesyk på rusbrus er heller ikke moro... Lenke til kommentar
ghe Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 (endret) Det er ingen skam å ikke drikke mye. Om du absolutt må drikke så ta bare et maks to rusbrus og resten vanlig brus.. Da får du også med deg mer av morroa og kanskje du sllipper å være "sleeping beauty" Er du litt usikker på hva du skal kle deg ut som så kan du jo kle deg ut sammen med en venn som hans/hennes partner (donald og mini, onkel skrue og en dollarseddel e.l.) Endret 13. august 2009 av ghe Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Klipp hull til øyne i et laken og lek Kasper det vennlige Spøkelset Usikker på om det er Disney eller ei, men enklere blir det ikke Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Zash Skrevet 14. august 2009 Del Skrevet 14. august 2009 Det er ingen skam å ikke drikke mye. Om du absolutt må drikke så ta bare et maks to rusbrus og resten vanlig brus.. Da får du også med deg mer av morroa og kanskje du sllipper å være "sleeping beauty" Er du litt usikker på hva du skal kle deg ut som så kan du jo kle deg ut sammen med en venn som hans/hennes partner (donald og mini, onkel skrue og en dollarseddel e.l.) Donald og Mini? Donald og Dolly, er kanskje Mikke og Minni tror jeg er mer passende =) Lenke til kommentar
Diskusjons-mestern Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jazz og gass. Alt en fest trenger. Fis i en beholder, og send gassen på runde for innhalering. Jazzen er veldig oppmuntrende i en slik situasjon. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Ikke tenk så mye på hvordan det hele skal være, når du ankommer festen vil det meste føles naturlig. Det er et stort pluss om du har to-tre gode veninner å kunne prate med, og være i nærheten av og ha samtaler med. Det er veldig trist å stå alene , mens de andre har samtaler og danser. Ikke gå på festen med en målsetning for hva og hvor mye du skal drikke. Føles det naturlig og noe du vil så kan du drikke etter ditt eget behov. Det er ikke på noe måte et nederlag å ikke drikke, men å f.eks ta en rusbrus/øl og drikke litt og litt av denne flasken utover kvelden kan være greit. Da ser folk at du drikker (om du ønsker at folk skal se dette ) uten at du får i deg for store mengder. I løpet av en fest er gjerne den første halvtimen til timen den vanskeligste, da føles ting litt untaurlig og du står der uten egentlig å vite hva du skal gjøre. Ikke vær redd for å dumme deg ut, det ser rarere ut å stå og se på alle som danser enn å tørre å prøve å danse. Greit å ha spist litt før en fest, men pass på at du ikke kommer stappmett dit. Litt mat i magen det er hva du trenger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå