atxo Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Hei, alle sammen! Slik er saken. Hjemme hos meg har jeg et Thomson Speedtouch 510i modem og Jensen Airlink 7954 router. Manualen sier at skal sette kabelen fra modemet(speedtouch) inn i WAN på routeren osv. Når jeg gjør det, har jeg ikke internet, mens når jeg putter både kabelen fra modemet og kabelen fra pc inn i LAN portene, har jeg internett. Hva kan være årsaken til at jeg ikke får internett, når jeg følger instruksene fra manualen? Håper noen kan hjelpe her. Mvh. atxo jensen.bmp Endret 12. august 2009 av atxo Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hvis du setter kabelen fra modem in i LAN-porten på routern fungerer den som en dum skjøteledning og har mer eller mindre ingen funksjon. Er det telenor som ADSL-leverandør? Ehm, må du logge deg på med brukernavn/passord når du skal på internet, eller har telenor tatt det bort nå? Regner med at problemet er at du må sette opp routern. Følge anvisningen + brukermanual. Kanskje fungerer det om du først har strøm på modem .... venter 30sek og så setter strøm på routern. Evt må du sette opp routern. Selvom du ikke har internet skal du komme in på routern sin menu. Går til http://192.168.1.1 eller hva den er satt opp med (se i manualen) - da er du et skritt lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå