Gå til innhold

Bedre nettverkskort eller aksesspunkt?

DRK

Anbefalte innlegg

Hei.

På jobben sliter vi med å få internett hele veien fra trådløse routeren, en d-link dir-635. Signalet er svakt, og funker i praksis ikke. Egentlig var jeg på utkikk etter ett bedre nettverkskort, siden det vi har var bundla med en heller svak maskin, og er sikkert ikke av beste sorten.

Men vil det heller lønne seg å kjøpe ett aksesspunkt, for eksempel "D-Link DWL-G700AP AirPlus G 54 Mbps" som settes midtveis mellom routeren og maskinen (der står det en maskin allerede, og den får internett uten problemer)? Såvidt jeg har forstått kan denne ta imot signalet fra routeren og forsterke det videre til maskinen lengst unna?

Hva anbefaler dere? Bør vi gå for aksesspunktet eller ett bedre nettverkskort (f.eks d-link d-547)?

På forhånd takk. Mvh, DRK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, kablet nettverk er ikke mulig. Er 1 router og 2 maskiner (1 i ett rom, og 1 i det neste).

Leste noen dårlige brukeranmeldelser av G700AP, men hva med "D-Link WL-G710"?

Endret av DRK
Lenke til kommentar

Den fra linksys funker bare med et knippe linksys-produkter, men det virker som om det er noe av det samme jeg har sett meg ut (D-Link WL-G710).

Men vi omgir oss med mobilstråling, og vi setter vår litt til staten som har gått ut og sagt at det ikke er farlig. Er jo allerede et trådløst nett, må bare ha det til å gå ut hele veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...