Gå til innhold

Betale med kontant ved postoppkrav?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å betale med kontant ved postavoppkrav?

Ja, selvsagt. Denne betalingen foregår på postkontoret. De taster inn regningen, og du drar enten kortet eller betaler med penger. Akkurat på samme vis som å kjøpe noe i butikk, eller betale en regning i banken.

Lenke til kommentar

Jeg har et annet spørsmål også. På nettsiden står det ikke noe om at man må være 18 år viss vi velger postoppkrav. Men det står det på andre nettsider. Er det en lov, eller trenger man ikke å være 18 år viss det ikke står noe om det?

Lenke til kommentar
Jeg har et annet spørsmål også. På nettsiden står det ikke noe om at man må være 18 år viss vi velger postoppkrav. Men det står det på andre nettsider. Er det en lov, eller trenger man ikke å være 18 år viss det ikke står noe om det?

Bare prøv. Vet jeg handlet på diverse nettbutikker før jeg var 18, husker ikke om jeg så etter noen slike regler da.

Men i prinsippet skal ikke "barn" under 18 klare å opparbeide seg gjeld, uten at foresatte står som innehaver. I postoppkravsforstand er jeg litt usikker, siden mange butikker sender ut regninger om pakken ikke blir hentet, og da har man jo "gjeld".

Lenke til kommentar

Bare prøv. Vet jeg handlet på diverse nettbutikker før jeg var 18, husker ikke om jeg så etter noen slike regler da.

Men i prinsippet skal ikke "barn" under 18 klare å opparbeide seg gjeld, uten at foresatte står som innehaver. I postoppkravsforstand er jeg litt usikker, siden mange butikker sender ut regninger om pakken ikke blir hentet, og da har man jo "gjeld".

Jeg har et til spørsmål.

Må jeg skrive faktura adresse når jeg velger postoppkrav?

Lenke til kommentar

Når du har bestilt noe så får du som regel en hentelapp eller melding på mobilen om at pakken er kommet frem. Du betaler for pakken (kort eller kontant) og skriver under etter å ha vist pakke/kollinummeret. Trenger ikke å være 18 for å hente en pakke på postoppkrav, nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...