Psykl0n Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Hei! Jeg har nå valgt å kjøpe en ekstern hard disk. Jeg er veldig interessert i NAS pga at jeg trenger ikke flytte den til hver enkelt maskin jeg skal overføre noe eller se noe på hard disken. Maskinene som er koblet opp til nettverket: - Familie PC (mamma og pappas) - Min Stasjonær - Min Bærbar - Xbox 360 NAS'en skal i tilfelle stå på rommet mitt, da jeg setter opp den med switch, så trådløst kort er ikke nødvendig. Vil helst ha en disk på 1 TB eller 2 TB. Kom gjerne med forslag til allminnelig ekstern hard disk og NAS. På forhånd, takk! Endret 12. august 2009 av simensk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 NAS har mange fordeler, gir flere muligheter for å dele filer på nettet. Men NAS koster mer, og du må regne med at boksen støyer en del. Jeg har en Synology, og du vil ikke ha slik støy på rommet. Så den bør stå et annet sted. Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Takker for kjapt svar! Den kan eventuelt settes på et rom som ikke brukes eller ved familie PC'en som sjeldent brukes. Støy er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Har sett litt på denne og denne. Noen innspill, anbefalinger eller o.l? Lenke til kommentar
nutts Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Hvordan prisklasse har du tenkt på når det gjelder NAS? Jeg har selv denne: http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=104 Rå ytelse, men ganske dyr. Qnap har også noen 2 disk løsninger som ikke er så galt priset. Fungerer rett ut av esken, med "wizzards" når du setter opp boksen første gangen. Hvis du har en gammel pc liggende, så kan jo freenas være ett alternativ. (men da må du sette deg litt mer inn i dette med nas) http://www.freenas.org/ Endret 16. august 2009 av nutts Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Når det gjelder NAS så har jeg tenkt rundt 3000. 2000 når det gjelder ekstern hard disk. Å bruke en gammel pc blir uaktuelt. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Når det gjelder NAS så har jeg tenkt rundt 3000.2000 når det gjelder ekstern hard disk. Å bruke en gammel pc blir uaktuelt. En gammel pc som nas (spørs hvilken cpu) slår som oftest de fleste NAS ferdig boks løsninger i ytelse... selv har jeg Thecus BR5200 pro og var ikke heeeeltfornøyd med ytelsen, selv med raid5 5 disker klarte aldri nas boksen å levere mere enn 40 MB/s på gigabit lokalnettverk. Bygde meg isteden filserver med ordentlig hardware raid kort og fungerer mye bedre enn en hvilken som helst NAS Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Det blir den eksterne hard disken som jeg nevnte over. Har funnet ut at jeg ikke trenger NAS alikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå