Gå til innhold

Acer Aspire VS Toshiba Satellite - hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei,

Hjelp, jente som trenger litt veiledning her!

Skal kjøpe laptop, og har sett på Toshiba Satellite hos Elkjøp (kr 4.495). Har hørt at Toshiba er en ok pc som tåler litt. Men samtidig så får jo Acer Aspire veldig gode anmeldelser (koster kr 4.995 på samme sted). Den ser jo unektelig stilig ut, men har lest at Acer'ene ofte får problemer med tastaturet og er litt "skrale" i oppbyggingen?

Så kjære data-kyndige mennesker; Hvilken bør jeg velge? (Skal bruke PC til helt hverdagsbruk, ikke veldig avanserte ting, men den må tåle å tas med fram og tilbake hjemmefra).

Nr 2: Når jeg har vært på Elkjøp, blir jeg alltid spurt om div. forsikring, f.eks som dekker mot uhell og ødelagt pc som ikke dekkes av vanlig forsikring, f.eks hvis du mister den i gulvet eller ungene søler brus, etc. Denne forsikringen er nokså dyr, men burde man gå for den? Erfaringer?

Nr 3: Elkjøp tilbyr også å "klargjøre" laptopen, dvs innstallere de nødvendige drivere og den type ting slik at pcen er helt klar til bruk. Har aldri hørt om noen annen butikk som tilbyr dette, så er dette egentlig bare tull å si ja til? Klarer jeg dette selv? (følger vel med bruksanvisning?)

Det var noen spørsmål fra meg. Håper at noen tar seg tid til å svare. Setter veldig pris på det. :-)

Endret av Pias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går ut i fra at det er disse to: Acer Toshiba

Men Intel Pentium M har vel bare en kjerne? Det synes jeg hørtes litt svakt ut. Men jeg har ikke erfaringer med den.

Men kan du ikke skrive litt om hva du skal bruke den til?

Må også nevne den eneste erfaringen jeg har med Toshiba laptop som er for under et år siden. Det var en gutt jeg kjenner som hadde kjøpt seg ny PC. Den falt bokstavelig talt fra hverandre. Deksler sprekte opp nesten med en gang man tok på det. Det var helt sikkert et ekstremt tillfelle, men har vanskelig for å anbefale Toshiba etter det. Han fikk også erstatning til slutt.

Endret av program
Lenke til kommentar
Kan du ikke sende en link til PCene? Det finnes 1000vis av Acer Aspire PC og samme med Toshiba Satelite.

Når det gjelde drivere skal ikke det være noe problem. Det installeres jo nesten av seg selv.

Hei, her kommer linkene (håper jeg får det til):

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...er-aspire-5738z

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...shiba-satellite

Ser de har en annen Toshiba også:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...shiba-satellite

Lenke til kommentar

Ja, det var de to :-)

Jeg skal bruke pcen til å se litt film, lagre musikkfiler og bilder, og litt spill (bare enkle, ikke avanserte). Ellers stort sett til nett-surfing, og å ha med ut.

Den må tåles å flyttes på altså.

Lenke til kommentar

Acer Aspire 5738Z hade jag gått før..har liknande Toshiba du viser till og den er bra, men syns skjermen på Acer er klarere og bedre.

Angående forsikring så hade jag brukt innbo eller reiseforsikkringen hvis noe gick galt, uansett så har du garanti hos Acer (producent) og reklamasionsrætt oppe på dette i Norge.

Har själv haft denna utøkade 700:- forsikkring men hos Lefdal og den hjelpte mig fint lite og ende med att forbrukerådet mått fikse hele reklamasjonen uansett.

Med installation så bruk dette forumet før att få tips på vad du bør velge av alterniven du blir spurt om. Gratis bra antivirus finns på nett og brannmur finns alleride i Vista..bare og bruke HW.no:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...