emron Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Jeg skal kjøpe meg ny mobil (enten Jet eller Iphone 3GS) Det jeg lurer på er hvilket abb. som er best? Jeg har nå tele2 sheriff. og er igrunn brukbart fornøyd med det. Jeg kommer ikke til å surfe så mye via 3G. Det jeg derimot kommer til å ha opp en god del er: MSN. Jeg ser at djuice har en fin ordning med 49,- mnden og en kan bruke msn så mye en vil. Men såvidt jeg kan se så er ikke live messenger tilgjengelig på verken iphone 3gs eller samsung jet via djuice. Det jeg da lurer på er om det er andre operatører som har denne ordningen (altså, vær på msn så mye du vil til en fast pris) Dersom det ikke er det, er det dyrt å være på msn i 5-8 timer om dagen (ikke koblet til wifi altså). Jeg setter utrooolig stor pris på raske svar. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 det er ingen oppratører som har gratis msn på iphone;) Lenke til kommentar
aanseth Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Jeg skal kjøpe meg ny mobil (enten Jet eller Iphone 3GS) Det jeg lurer på er hvilket abb. som er best? Jeg har nå tele2 sheriff. og er igrunn brukbart fornøyd med det. Jeg kommer ikke til å surfe så mye via 3G. Det jeg derimot kommer til å ha opp en god del er: MSN. Jeg ser at djuice har en fin ordning med 49,- mnden og en kan bruke msn så mye en vil. Men såvidt jeg kan se så er ikke live messenger tilgjengelig på verken iphone 3gs eller samsung jet via djuice. Det jeg da lurer på er om det er andre operatører som har denne ordningen (altså, vær på msn så mye du vil til en fast pris) Dersom det ikke er det, er det dyrt å være på msn i 5-8 timer om dagen (ikke koblet til wifi altså). Jeg setter utrooolig stor pris på raske svar. Man betaler vel bare for sendt og mottatt data, ikke for tiden man er opp koblet?? Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Alt emron sier her stemmer, og ja, det stemmer, man betaler kun for sendt og mottatt data med MSN. Ergo, hvis du har lyst til å MSN'e så mye du vil, må du gå til innkjøp av en datapakke til mobilen, evt Fri Bruk. Jeg har googlet litt, men finner ikke hvor mye datatrafikk man anslagsvis bruker på MSN på mobilen, så kan ikke hjelpe der. Lenke til kommentar
emron Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Alt emron sier her stemmer, og ja, det stemmer, man betaler kun for sendt og mottatt data med MSN. Ergo, hvis du har lyst til å MSN'e så mye du vil, må du gå til innkjøp av en datapakke til mobilen, evt Fri Bruk. Jeg har googlet litt, men finner ikke hvor mye datatrafikk man anslagsvis bruker på MSN på mobilen, så kan ikke hjelpe der. Hei, jeg fant en artikkel fra 2 år tilbake her på amobil http://www.amobil.no/artikler/msn_paa_mobilen/41811 Der står det at med 1 timers chatting vil det koste 1,20,- Prisen for 1mb på den tiden var på 20,- Nå ser jeg at 1mb på one call koster 0,99,- Så det er mao forholdsvis billig å chatte på msn? Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Virker absolutt slik, men gi gjerne tilbakemelding når du har fått testet det =) Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Koster nokk mer en dere tror. Når du er på msn vil mobilen konstant sende meldinger til serveren for å vise du er der. Hvis det ikke skjer vil ikke meldingene komme fram. Så koster litt mer Lenke til kommentar
emron Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Koster nokk mer en dere tror. Når du er på msn vil mobilen konstant sende meldinger til serveren for å vise du er der. Hvis det ikke skjer vil ikke meldingene komme fram. Så koster litt mer Ja det gjør det nok. Har du oversikt over hvor mye 8 timer daglig på msn i 1 mnd vil koste? Altså, når netcom og telenor har ubegrenset med msn til 50,- så vil jeg tro at det kan ikke være så mye mer enn 50,- Verken netcom eller telenor er kjent for å drive med tapsprosjekt? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 jeg vil tippe rundt 50 kr hvis du har onecall. maks:) er veldig små menger som sendes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå