Joe DiMaggio Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hei! Jeg har planer om å kjøpe meg et trommesett. Jeg ser at det står både digitalt og elektrisk rundt forbi, så jeg vet ikke hva jeg skal velge eller hva som skiller dem. Planene er å kjøpe et brukt sett. Trenger litt tips og informasjon om hvordan disse trommesettene virker og hva jeg kan gjøre med dem. Hvordan er det med output muligheter osv. Håper på svar fra folk med erfaring på området. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 det er stor forskjell i hvor mye lyd disse lager når du slår på paddene, sjekk ut reviews på nettet før du går for et kjøp. hvis du har tenkt å ha det i en leilighet og ikke i et kjellerstudio mener jeg. når det kommer til lydkvalitet så vil nok det beste bli å koble til en pc med noen VSTi's og ikke bruke det som eventuelt følger med. kan da anbefale EZ Drummer, Superior Drummer eller Addictive Drums. og kan også anbefale å kjøre hele sulamitten igjennom ableton live. det er vel roland v-drums som er mest kjent, og også mest alment likt. gå på en musikkbutikk som har eltrommer satt opp, imerslund musikk, tre 45 fks. og test, det er vel det beste rådet.. Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Roland V-Drums har jeg tittet en del på. En ting jeg lurer på. Kan jeg koble disse på et vanlig stereo anlegg? Eller må det inn på PC og ut igjen? Endret 12. august 2009 av Sveinung Lenke til kommentar
fgr Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) ja erru gæærn, her er et bilde av hvordan outputs ser ut på en random vdrum modul: overganger fra jack til rca finnes enkelt tilgjengelig hvis det er rca inngang du trenger. Endret 12. august 2009 av jagarock Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Hva tror du/dere om dette settet? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18502743 Jeg vet ikke hvorfor men syns de hvite trommene ser bedre ut.. Er det fordi de er større? Er de bedre? Lenke til kommentar
fgr Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 skarptromma ser ut som den er litt større ja, og den har sånn fint materiale. finnes trommesett som bare har det materialet, vdrums fks, litt 'mykere' å spille på. men ta bare å søk på roland td-6kw review på google så får du masse å lese. det hadde fått veldig gode karakterer så jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå