Gå til innhold

Tips til kjøp av Digitalt/Eletrisk trommesett

Joe DiMaggio

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å kjøpe meg et trommesett. Jeg ser at det står både digitalt og elektrisk rundt forbi, så jeg vet ikke hva jeg skal velge eller hva som skiller dem. Planene er å kjøpe et brukt sett. Trenger litt tips og informasjon om hvordan disse trommesettene virker og hva jeg kan gjøre med dem. Hvordan er det med output muligheter osv.

Håper på svar fra folk med erfaring på området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er stor forskjell i hvor mye lyd disse lager når du slår på paddene, sjekk ut reviews på nettet før du går for et kjøp. hvis du har tenkt å ha det i en leilighet og ikke i et kjellerstudio mener jeg. når det kommer til lydkvalitet så vil nok det beste bli å koble til en pc med noen VSTi's og ikke bruke det som eventuelt følger med. kan da anbefale EZ Drummer, Superior Drummer eller Addictive Drums. og kan også anbefale å kjøre hele sulamitten igjennom ableton live.

det er vel roland v-drums som er mest kjent, og også mest alment likt.

gå på en musikkbutikk som har eltrommer satt opp, imerslund musikk, tre 45 fks. og test, det er vel det beste rådet..

Lenke til kommentar

skarptromma ser ut som den er litt større ja, og den har sånn fint materiale.

finnes trommesett som bare har det materialet, vdrums fks, litt 'mykere' å spille på.

men ta bare å søk på roland td-6kw review på google så får du masse å lese.

det hadde fått veldig gode karakterer så jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...