utkant Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hei... Jeg legger inn ett rart jobbønske her. Jeg er på jakt etter en jobb som gjør det mulig for meg å flytte til Brasil. Noen som kjenner noen som har behov for noen og som kan gjøre dette mulig? Jeg vil helst jobbe med programmering men kan godt tenke meg å jobbe med hva som helst relatert til dette som for eksempel kommentering av kode, optimalisering av kode, testing av kode, etc... Jeg har ekstremt lave lønnskrav da jeg ikke gjør dette for pengene men for kjærligheten. Håper noen kjenner noen og som er villig til å gi meg en sjanse. Tlf: 41105655 Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Du sier du har lyst å jobbe med programmering, da går jeg ut ifra at du har rellevant utdanning/erfaring? Du burde få laget deg en cv. Men tror ikke diskusjon.no er det rette stedet for å søke etter jobber, i hvertfall ikke når du er ute etter slike spesielle jobber. Lenke til kommentar
utkant Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Du sier du har lyst å jobbe med programmering, da går jeg ut ifra at du har rellevant utdanning/erfaring? Du burde få laget deg en cv. Men tror ikke diskusjon.no er det rette stedet for å søke etter jobber, i hvertfall ikke når du er ute etter slike spesielle jobber. Takker for svar. Jeg vet det er mange steder som ikke er det rette stedet for å søke jobber men når alle andre normale måter ikke virker hva gjør du da? Er det ikke litt bra å tenke litt utenfor boksen en gang iblant? Er det ikke det som er svaret på problemløsning? Når en ting ikke funker, prøv en annen ting? Skal lage meg en CV... Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Joda verdt et forsøk. Men du forteller jo svært lite om deg selv, eneste som står at du har lyst å holde på med programmering og jobben må være i Brasil, som sagt du må få deg en cv. Vil tro at ditt beste håp er å få deg en jobb hvor du kan jobbe hjemme, også kan du flytte til Brasil. Lenke til kommentar
utkant Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Joda verdt et forsøk. Men du forteller jo svært lite om deg selv, eneste som står at du har lyst å holde på med programmering og jobben må være i Brasil, som sagt du må få deg en cv. Vil tro at ditt beste håp er å få deg en jobb hvor du kan jobbe hjemme, også kan du flytte til Brasil. Da var den laget Så får vi krysse fingrene for at det er mulig å få noen på kroken. Er villig til å strekke meg langt... Lenke til kommentar
Patton Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Du kan sjekke opp internasjonale firmaer med kontorer baade i Norge og Brasil. Ring de gjerne opp og spoer om det er muligheter for utplassering (man maa kanskje jobbe litt i Norge foer man blir overfoert til Brasil). Lenke til kommentar
Patton Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Hvilken utdanningsnivaa har du? Hvis du har Bachelor/"vanlig" ingenioer, kan du proeve aa komme inn paa et universitaet i Brasil, og ta master-grad. Du burde da greie aa bosette deg i Brasil uten mye pes, og i tillegg faar du tid til aa laere spraaket skikkelig, og knytte kontakter der nede, som vil gjoere det enda lettere for deg aa finne arbeid naar den tid kommer. Alternativt kan du soeke paa master paa et universitaet i Norge og ta et utvekslingsaar (+ diplom som gir 1,5 aar) i Brasil. Sjekk opp universitaetene i Norge om noen av dem har avtaler med univaersitaeter i Brasil. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Heisann, dette er kanskje ikke det du tenkte mest på, men om du har mye erfaring med denne typen arbeid fra før så kan det jo hende det beste for deg er å starte for deg selv som freelance? Jeg har tenkt mye på dette etter jeg er ferdig på skole, men jeg regner med jeg må jobbe noen år før jeg kan få til noe skikkelig for meg selv. Leste en bra tråd om akkurat det her på dette forumet faktisk. Ellers er det vel utrolig mye fiske eksport til Brasil, mange av de bedriftene er jo veldig store, men vet ikke om programmering er helt det rette for de firmaene. Lenke til kommentar
jonnyh Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg er på jakt etter en jobb som gjør det mulig for meg å flytte til Brasil. Noen som kjenner noen som har behov for noen og som kan gjøre dette mulig? Vet om en som jobbet i en avdeling hos Nokia som flyttet fra Brasil til Norge, så burde jo være mulig omvendt også. Det beste er nok å undersøke med internasjonale selskaper. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Statoil er sterkt inne i Brasil, send dem en generell søknad og understrek at du ønsker jobb der. Tror de har 100-200 mann i Rio for tiden. Hvis du kan selge deg som en slags IT-altmuligmann og i tillegg kan språket så er du sikkert interessant http://www.statoil.com/no/Careers/JobOppor...ingForAJob.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå