Bruno Mars Skrevet 11. august 2009 Rapporter Del Skrevet 11. august 2009 Fikk i dag endelig en slik toll- lapp etter bestilling fra dress for less. Men je skjønner det ikke helt jeg. Det koster 212,- å fortolle? Eller 106,- å fortolle selv? Hva er faktura/kvittering her? Har ikke fått det. Har en ordrebekreftelse. Skal jeg sende den? Og det er vel med 19% tysk moms tror jeg. Noen som har vært bort i dettte som kan bare skrive litt om det? Kan sikkert finne ut med noe søking eller lignende, men det vil gå fortere om noen bare kunne skrive noen korte ord. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 12. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. august 2009 Akkurat som ingen vet? Kom igjen da folkens. Lenke til kommentar
hillmar Skrevet 13. august 2009 Rapporter Del Skrevet 13. august 2009 Nå er det ikke voldsomt mye jobb å ta en telefon til posten å høre da, men... Ja hvis verdien på varen er mer enn 1000kr er dine priser for fortolling riktige, er verdien lavere koster det 106nok når posten fikser det. Når det gjelder hva de godtar av papirer så har jeg sent med ordrebekreftelse fra ebay og betalingsbekreftelse fra Paypal flere ganger uten problemer. De har sagt at en kontoutskrift der overføringen til selgeren er med også funker. Så ordrebekreftelsen din burde holde, men har du no annen dokumentasjom på hva du har betalt i tillegg så skader det ikke å sende med det.... Ang. tysk moms så er det noe du må ta med selgeren. Hvis han går med på å fikse det så trenger han bare papirer fra deg på at du har momset det inn i Norge så ordner han det og sender deg pengene. Men det burde du egentlig ha avtalt med han før du handla, da kunne han kanskje trukket fra momsen før du betalte siden det skulle sendes ut av landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå