Seisi Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Hei, vurderer ny telefon og har sett litt på abbonomentet Netcom iConnect, de tilbyr fri bruk av data intill 3 el 5gb hvor hastigheten blir kutta til 100 kb/s. Det er forsåvidt greit, det jeg lurer på er som følger: fri bruk av internet gjelder vel ikke kun 3G? men også gprs etc hvor det ikke er 3G dekning, gjør det ikke det blir dette abbonomentet uaktuelt for meg. Takker for alle svar! og kom gjerne med erfaringer om dette abbonomentet. Endret 11. august 2009 av Seisi Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) hvis du bruker gprs vil det ta flere min å åpne en side. du tenker kanskje på edge? abbonementet gir fri bruk av datatrafikk ikke 3g. 3g er kun en hastghetsbestemmelse:) så det gjelder på både gprs, edge 3g og hsdpa:) gprs gir den lave hastigheten av 9,6 kbps Endret 11. august 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 11. august 2009 Forfatter Del Skrevet 11. august 2009 Ok takker for svar, var selvfølgelig Edge jeg mente ja. er så mye navn å holde styr på men takker for svar, da blir det nok Netcom iConnect på meg =) synd netcom er de eneste som leverer fri bruk. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 telenor har det og:) Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 (endret) Det stemmer, mobiltjenesten "Mobilt Bredbånd-Fri Bruk" vil gi deg akkurat samme fordeler som Netcom iConnect, men i steden for at det er et abbonement så kan du skreddersy Telenors tjenester til ditt bruk. Endret 11. august 2009 av SpecialForce Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 ja:) du kan ta med et ab og legge på smspakker og datapakker:) men netcoms iconnect slår desverre ikke telenor. men iconnetct er dyrt å ringe med Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Det koster jo 0,49 pr minutt og 0,89 i oppstart. Det er da vel ikke så ille? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Anbefaler at du sjekker dekningskart hos både Netcom og Telenor. Sjekk da spesielt 3G dekningen, Telenor har MYE bedre dekning. Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Anbefaler at du sjekker dekningskart hos både Netcom og Telenor. Sjekk da spesielt 3G dekningen, Telenor har MYE bedre dekning. Enig... velger selv å ikke betale så mye som man trenger å betale for fri data, men hadde jeg gjort det, skulle jeg sannelig valgt det utifra hvem som leverte best 3G-dekning i området mitt Endret 12. august 2009 av Geirern Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Det koster jo 0,49 pr minutt og 0,89 i oppstart. Det er da vel ikke så ille? ja 0.49 hvis du ringer til noenmed netcom. men ringer du til noen andre som feks, onecall, telenor, tele2 koster det .80 øre Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Så dere mener at fribruk i utgangspunktet er bortkastet? pga at det blir dyr ringetid og netcom har dårlig dekning? Har Tele2 nå og de bruker jo Netcom sine signaler. Kan dere evnt vise hvor mye et abbonoment med telenor vil koste med fribruk, altså de pakkene, fant ikke noe om det jeg. Endret 12. august 2009 av Seisi Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Tenkte kanskje jeg kunne svare deg da jeg sitter å vurderer litt det samme for deg. Jeg ser ut til å gå for Djuice simply. Her er det 0 i mnds avgift, 40 øre i oppstart, 40 øre pr min, og 40 øre for sms. I tillegg legger jeg til en smspakken til 199 kroner, som da gir meg 3000 sms. Videre står det mellom Kveld og helg til 149, eller Dag og natt til 299 pr mnd. Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Problemet er at Telenor ikke har telefonen jeg vil ha, så må jo evnt vente litt. men tilbudet var ikke akkurat like gunstig som Netcom sitt i og med at det egentlig koster kun 249,- pr måned, det etter ett år. Så da blir det vel Ntcom iConnect og HTC Hero på meg =) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Problemet er at Telenor ikke har telefonen jeg vil ha, så må jo evnt vente litt. men tilbudet var ikke akkurat like gunstig som Netcom sitt i og med at det egentlig koster kun 249,- pr måned, det etter ett år. Så da blir det vel Ntcom iConnect og HTC Hero på meg =) Jeg som ikke hadde fått med meg hvilket av iconnect abb du skulle ha, beklager det. Chess har jo bra pris på telefonen også, men vet ikke hva de har av abb som kan passe. Har vel fastpris og slikt de også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå