wamjdi Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hei. Hva kan dette være? Bildet viser hvordan huden ser ut noen dager etter at blemmer dukket opp. Blemmene ble stukket hull på og en seig, klar væske kom ut. Blemmene etterlater et lite rødt "krater". Huden "prikket" før blemmene kom. Problemet ser ut til å komme og gå. QTips? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hei. Har du atopisk eksem? Vaio Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Setter pris på svar! Obs... litt ekle bilder følger::: Jeg har fram til nå ikke vært plaget med hudproblemer... kan vel ha noe tørr hud til tider. Fant et eksempel på atopisk eksem, noe jeg ikke tror det kan være: Et annet eksempel (mere alvorlig enn det jeg har) Pompholyx (vesikuløst eksem i håndflatene og interdigitalt): Blemmene mine er ikke like store men har samme utseende og karakter. Kan jeg være inne på det? (Bildene er tatt fra huddoktor punkt no) Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Hei. Jeg har tidligere vært hos en dermatolog (ganske mange ganger), hvor jeg har fått påvist atopisk eksem. I gode perioder ser det veldig ut som det utslettet du har på fingeren, og bekskrivelsen med væskefylte blemmer passer også veldig godt i forhold til mine erfaringer. Jeg vil anbefale deg å bruke en god fuktighetskrem daglig, spesielt etter at du har dusjet/badet (dersom du ikke allerede gjør dette, selvfølgelig). Det pleier å ha en viss forebyggende effekt. Om det ikke hjelper i nevneverdig grad, kan det kanskje være greit å ta en tur til legen. /Era Vulgaris Endret 12. august 2009 av Era Vulgaris Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hei. Et spørsmål er ikke et svar. Det så ut som en kontakt dermatitt. Ser om det går vekk om et par dager, evnt ta kontakt med fastlegen. Vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå