anbar Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hei Jeg kunne tenkt meg litt kritikk på min neste bakgrunn Avhengighetskapende bilde... Bildet er tatt i 55 mm med standard pentax 18-55, k10d. Etterbehandling har blitt gjort enkelt i picasa hvor jeg har gjort: bløtmodus rundt øyet, autokontrast og mer skygge. Det jeg ønsker kritikk på er komposisjon, helhet og farge. Og om man har andre tips til etterbehandling. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Har ikke så veldig mye jeg kan og vil gi tilbakemelding på i slike type bilder. Men, en ting jeg ville gjort er å croppet bort på venstre side så man ikke får med starten på øyegropa man ikke ser. Dette føler jeg ville trukket fokuset enda mer mot øyet, som jeg regner med er det viktige her. Etterbehandlingen kan jeg ikke si så mye om, men her kommer det nok andre med mer kunnskap Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Hm. Personlig ville jeg foretrukket å ha få øyet litt skarpere, tror jeg. Men det er kanskje vanskelig å få til med det objektivet og samtidig beholde bakgrunnen uskarp. Ellers så synes jeg bakgrunnen blir litt rotete. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Hm. Personlig ville jeg foretrukket å ha få øyet litt skarpere, tror jeg. Men det er kanskje vanskelig å få til med det objektivet og samtidig beholde bakgrunnen uskarp. Ellers så synes jeg bakgrunnen blir litt rotete. jeg takker for tilbakemeldingen fra dere begge. Skal prøve å få tatt ett med hvor bakgrunnen er hvit/blå/nøytral. Skal også croppe dette bildet så det starter ved nesen istedenfor venstre "øyerot". Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Minner om retningslinjene for bildekritikken, og at tråder i bildekritikken skal være tydelig merket med at de dreier seg om bildekritikk, fortrinnsvis med "BK:" eller "Bildekritikk:" i emnetittel. Moderator har lagt til "BK:" i emnetittel. Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden, eventuelle kommentarer kan tas på PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå