Tiresias Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har prøvd meg på å overklokke min P4 2,4GHz, 512KB, 533MHz. Hovedkort: Abit SA7. Jeg prøvde først å øke kjernespenningen med +5%. Da ville ikke Windows boote. Så satte jeg kjernespenningen til normal igjen. Økte så CPU speed til 2.66GHz. Bootet windows, CPU test gikk fint. Det rare er: Alle CPUID-programmene rapporterer at CPU kjører på ca 2,4 GHz! Jeg har jo forandret cpu hastigheten til 2,66 GHz... Har P4 lagt inn noen overklokkingssperre eller? Lenke til kommentar
Varj Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 du kan bare justere FSB, som igjen har innvirkning på cpu-hastigheten, hjelper fint lite å bare justere multiplier btw, skam å poste så n00bete ting med NTNU-avatar Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Det er jo ikke alle NTNU-folk som er eksperter på overklokking da...jeg tross alt bare 1. klassing. Har nemlig aldri overklokket før. Har du et problem med det? Lenke til kommentar
Varj Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 merk smilefjes etter kommentar, pleier å lønne seg Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Fant en innstilling som heter "User define" hvor jeg kunne stille inn FSB. Har nå overklokket min første CPU! 2,7 GHz! Har dessuten lest meg opp litt på P4 overklokking nå, og har skjønt at P4 har låst multiplier. Sikkert for å få bukt med slike som oss. Eneste måten å overklokke på er altså FSB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå