Jethrotulling Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Jeg spiller tennis på nasjonalt konkurransenivå, og jeg har funnet ut at jeg må forbedre fysikken for å heve meg det ekstra hakket. I fjor trente jeg 8 timer i uken, 6 timer tennis, en time jogging og en time sirkeltrening uten apparat (altså armhevinger ol.). I år skal jeg endre til 7 timer tennis og 5 timer fys. Vekselvis intervaller og styrketrening. Jeg vurderer å kjøpe årsabbonement på treningsstudio. Dette vil koste noe i duren 4000-6000 kr. Så er spørsmålet: er det vel anvendte penger? Jeg føler jeg har ganske bra utbytte av å trene uten apparat, men har man så mye mer ut av å trene på studio, at det er verdt 6000 kr i året? Dette vil komme på toppen av hva det koster å trene tennis, og jeg må betale det av egen lommebok. Med den lønna jeg får for div. småjobbing i dag, vil det ta all lønna jeg får i fire måneder å tjene opp ett års treningsstudioabbonement. Som sagt vil halvparten av fystreningen gå med på intervaller, og det gjør man jo best utenfor studio - og da blir det snakk om to timer i uka. Er det verdt å betale i dyre dommer for? Overbevis meg, for jeg er ikke overbevist selv. Nå skal det jo også nevnes at jeg aldri har trent på studio Det som er viktig å poengtere er at jeg ikke vil trene for å få visuelt bra kropp, eller for å bli kjempesterk, men for å prestere bedre i idretten jeg driver med. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hvis du skal ha noko skikkelig utbytte av det må du regne med 3 økter i uka, altså sannsynlegvis meir enn 2 timar i uka. Eg ser forøvrig ikkje grunnen til å begrense treninga til 2t, hvis ikkje du har fast jobb har du vel ikkje noko som kjem i vegen for trening...? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 (endret) Hvis du trenger god utholden styrke trenger du ikke nødvendigvis starte i et studio. Skjekk ut www.iwantsixpackabs.com, kjøp det som trengs, og du er i fin form før du vet ordet av det! OBS: En visuellt fin kropp kan være bivirkning av denne treningen Endret 12. august 2009 av Poor Leno Lenke til kommentar
Jethrotulling Skrevet 12. august 2009 Forfatter Del Skrevet 12. august 2009 Hvis du skal ha noko skikkelig utbytte av det må du regne med 3 økter i uka, altså sannsynlegvis meir enn 2 timar i uka.Eg ser forøvrig ikkje grunnen til å begrense treninga til 2t, hvis ikkje du har fast jobb har du vel ikkje noko som kjem i vegen for trening...? Altså, jeg har ti timer ++ trening på toppen av disse to, i tillegg til skole, som tar en del tid. Godt mulig jeg får til å kjøre litt mer fysisk, men det må være i helgene i så fall. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Hvis du skal bare trener 2 timer hver uke, så er det egentlig ikke verdt det. Da kan du kjøpe noen billige dumbells og hantel. Så kjøper du vektskiver når du ønsker å uke i de forskjellige øvelsene. Lenke til kommentar
PinneVed Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Er lite stoff om tennistrening på norsk. Olympiatoppen basic Men plutselig på engelsk: Voila! Søkte på "tennis strength training" på google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå