Kokain Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Hvor gode karakterer må man ha for å komme seg til Nordsjøen? Også evt fraværsdager? Er det mulig for meg og gå TIP 1.Klasse også brønnteknikk 2 klasse også påbyggning og ut i nordsjøen? eller er det safere og ta en ingeniørgrad før jeg søker meg der? Hvordan får man best jobb på nordsjøen? og raskest? Yrkesrettet eller allmen? kan man bli ingeniør om man går på yrkesskolen? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Kan ikke svare på det andre, men Ingeniørutdanning får man bare på høyskole og universitet. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Raskeste vei offshore er TIP første klasse, deretter brønnteknikk i andre klasse. Da er du garantert jobb. Og du er garantert god lønn. Kjenner en som gikk ut brønnteknikk i år. Hele kullet dems fikk jobb med svimmlende høye begynnerlønninger. Tilogmed en av dem som fikk tilbud om jobb i Canada med lønn på flere millioner. Angående karakterer så er vel brønnteknikk linja med høyest snitt i landet. Men dette må sees i sammenheng med at de kommer fra TIP, og der har jeg et inntrykk av at man ikke stiller veldig høye krav til noe som helst. Lenke til kommentar
hihihi Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 det er særs høge krav for å koma inn på brønnteknikk, båe med karakterar og lite fråvær. Skal du inn på slikt, lyt karaktersnittet liggja på rundt 5, og fråværet vera null. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Fraværet har ingenting å si, de ser kun på karakterer. Og hva snittet ligger på varierer fra landsdel til landsdel. De har kun brønnteknikk ett sted, og det er i Bergen(kanskje i Stavanger også, litt usikker på det). For at studenter over hele landet skal ha mulighet til å komme inn har flere fylker (blant annet Østfold og Oslo) kjøpt opp plasser på linja for å sikre at studenter fra deres skoler skal kunne komme inn. For studenter fra de områdene(oslo, østfold + sikkert nordland osv) er snittet noe lavere (selvsagt varierer det, men generelt sett). Det er hvertfall slik jeg har fått det forklart av en jeg kjenner som gikk ut derfra i år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Beklager for bump, men søkte litt rundt om her på forumet. Fraværet har ingenting å si, de ser kun på karakterer. Og hva snittet ligger på varierer fra landsdel til landsdel. De har kun brønnteknikk ett sted, og det er i Bergen(kanskje i Stavanger også, litt usikker på det). Det er hvertfall slik jeg har fått det forklart av en jeg kjenner som gikk ut derfra i år. Her var det mye faktafeil Fraværet har mest å si, karakterer kommer i annen grad. De har brønnteknikk i Sandnessjøen, Stavanger og Bergen. Så du kan hilse vennen din at han tar feil. Hilsen fra en som går Brønnteknikk. Endret 11. september 2009 av Slettet+981287349 Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Her var det mye faktafeil1.Fraværet har mest å si, karakterer kommer i annen grad. 2.De har brønnteknikk i Sandnessjøen, Stavanger og Bergen. 3.Så du kan hilse vennen din at han tar feil. 1. Gjelder dette også for inntak på brønnteknikk, eller på inntak til jobb etter brønnteknikk? 2. Ja, jeg påpekte at jeg ikke var helt sikker, og hadde 2/3 rette. 3. Skal rådføre meg med ham i løpet av helgen Endret 11. september 2009 av -MK- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 1. Gjelder dette også for inntak på brønnteknikk, eller på inntak til jobb etter brønnteknikk?2. Ja, jeg påpekte at jeg ikke var helt sikker, og hadde 2/3 rette. 3. Skal rådføre meg med ham i løpet av helgen 1. Begge to faktisk, det fikk jeg vite hos læreren min. Men fravær når du søker på lærlingplass teller ganske så mye. Var ikke meningen visst du mener jeg skrev innlegget mitt agressivt, jeg beklager visst jeg gjorde det. Lenke til kommentar
Morfiril Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Andre måter å komme seg offshore etter vgs er: 1år Elektro Vg1 -> 2år Automasjon Vg2,Vg3 -> Automatikker lærling offshore 1år Elektro Vg1 -> 1år Automasjon Vg2 -> Lærling for fjernstyrte undervannsoperasjoner (ROV-pilot) og så kan du komme deg offshore som vanlig elektrikker lærling igjennom statoil. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Evt som vaskehjelp eller kokk med sikkerhetskurs Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 eller er det safere og ta en ingeniørgrad før jeg søker meg der?Hvordan får man best jobb på nordsjøen? og raskest? Yrkesrettet eller allmen? Ingeniører er ikke så fryktelig mye i nordsjøen. Det er stort sett mye planlegging på land, også drar de ut når det er større prosjekter/omlegginger. Sånn sett tror jeg det er tryggere å velge yrkesrettet, selv om det er mye fysisk hardere enn en ingeniørjobb. Lenke til kommentar
"Chris" Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Man kan bli ingeniør etter yrkesskolen. Selv har jeg fagbrev som mekaniker, og går nå på ingeniørskolen. Du trenger først et ingeniør forkurs for å komme inn på studiet. Der har du mye matte og fysikk. Det finnes også noen høyskoler og universiteter hvor du ikke trenger dette, men kan gå rett på 3-års løpet kun med fagbrevet. Feks UIA. Ellers så kan du jo gå teknisk fagskole. Du blir jo en slags ingeniør av det også, men uten bachelor grad da:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå